fotogigen Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Snakke sammen. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
fotopoulsen Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Riktig flott bilde av skarvene. Liker godt at du får frem tegningene i fjærdrakten så godt. Her ser fjærdrakten brun ut, er det tatt i kveldslys? Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Takk, ja det er kveldslys.. det er forbausende fargerike fugler dette egentlig, når man får de i rette lyset. nydelig fjærdrakt er det på de. nå er de kommet inn i fjorden til oss så da blir det vel mange muligheter fremover. Lenke til kommentar
Håkon Øvermo Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Ble veldig fint dette virklig noen flotte fugler du har fått på brikka. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Et blinkskudd dette!!! Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Takk for positive kommentarer :=) Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Nok et flott bilde av skarvene. Komp og utsnitt er det ingen ting å sette fingeren på. Det som forundrer meg litt er støyen som kommer veldig frem i det store formatet....Er bilde croppet mye?? Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Fin komp og farger samt liv i bilde,litt støy er der nok,men til og leve med det. Lenke til kommentar
Frode Langdalen Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Hei. Nok et flott skarvebilde, skarpt med fint lys og fine farger. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Godt bilde i lite format, i stort format preges det nok av støy! Kompen sitter bra, bortsett fra at jeg synes bakgrunnen blir litt forstyrrende, men den er det vel vanskelig å gjøre noe med uansett (bortsett fra å ta turen ut på sjøen og ta bilde inn mot land da...) 3'er fra meg ! Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Takk til alle! jeg er plaget med støy på iso 800, på d300... vet ikke hva jeg gjør feil :=) noe må det vel være for det er ote det skjer. vanligvis bruker jeg max iso 640 men her var behovet til stede for iso 800.... noen som har et godt råd ?? Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Takk til alle! jeg er plaget med støy på iso 800, på d300... vet ikke hva jeg gjør feil :=) noe må det vel være for det er ote det skjer. vanligvis bruker jeg max iso 640 men her var behovet til stede for iso 800.... noen som har et godt råd ?? Hei Geir Magne. Jeg kjenner ikke til Nikon, men på Canon kan jeg velge å redusere isostøy i menyen på kamera. Vil vel tro at du kan gjøre på din Nikon også. Kan anbefale deg og event. sende en PM til Thore Raaen (Digitmedlem) som har hatt samme kamera som deg veldig lenge og kjenner til det meste som er nødvendig på akkurat d300.. Mvh Morten. Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Takk for tipset morten, men støyfjerning i kamera foregår vel bare på jpg? jeg skyter konsekvent i raw... bruker jo litt støyfjerning når jeg fremkaller råfilen i lightroom men synest det er lett å miste detaljer.. Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Takk for tipset morten, men støyfjerning i kamera foregår vel bare på jpg? jeg skyter konsekvent i raw... bruker jo litt støyfjerning når jeg fremkaller råfilen i lightroom men synest det er lett å miste detaljer.. Om det funker bare på jpeg er jeg usikker på, tar selv også bildene i raw og synes det funker greit. Normalt burde det ikke være noe problem med iso 800 på ditt kamera. Her kan du se et av Thore Raaen sine bilder: http://www.digit.no/bilde/grankongle/959969/ Dette er tatt med akkurat samme kamera og iso 1600. Ikke vet jeg, men dette bilde er jo glimrende med såpass høy iso. Lenke til kommentar
Thore Raaen Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Til Fotogigen. Som Morten skriver har jeg hatt D300. Har erfart att i flatt og litt dårlig lys så kommer støyen ( da burde den jo ikke kommet ! ), og hvis bildet er undereksponert kommer støyen. Bilde ditt kan jo være undereksponert pga det lyse havet i bakgrunden. Prøv å overeksponere 2/3 blender og juster i ettertid eksponeringen. Lenke til kommentar
Thore Raaen Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Hallo igjen Mener bestemt at i raw blir det ikke foretatt noe som helst støyfjerning eller andre korrigeringer. Hilsen Thore. Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Takk Thore!! Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Du har fått dreisen på disse..sjeldent å se så fine fugler,og mener da fjærdrakten.Lett å få de spraglet om du forstår;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg