Orjan-90 Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Hei. Har den siste tiden sett det som er produsert av Lars Monsen, pluss litt av den norske serien villmannen. Lurer på om det finnes flere gode "fjellfilmer", eller evt. serier som er og få sett på dvd/nett-tv. Prøvde og få sett oppdrag sognefjorden på nrk nett-tv uten og lykkes. mvh Ørjan Lenke til kommentar
thadon Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Planet Earth er noko av det vakraste som er fanga på film. Men er kanskje litt utafor av kva du leiter etter. 2 Lenke til kommentar
Orjan-90 Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Hei. takk for tips, men jeg tenkte helst på noe ekspedisjon, friluftsliv, eller extremsport. fjell- og friluftsfilmer hadde kanskje vært mer passende enn naturfilmer. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Er ute etter nøyaktig det samme. En spillefilm basert på en ekte ekspedisjon eller noe slikt. Noe kaldt, hissig, høyt, farlig og gjerne ensomt. 1 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Into the wild ... ? Basert på en ekte histore, kaldt, ensomt og farlig. Litt på siden vil jeg anbefale Michael Palins Himalaya-serie. Ikke prototypen på «mann alene i det store intet», men fjellene i Himalaya er røslige nok til at man kan få godfølelsen også om det finnes et par andre mennesker i nærheten. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Into the Wild er sett, flere ganger. Og den er ikke helt det vi er ute etter. Vil vel ha en litt mer konkret ekspedisjon/tur. Himalaya-serien er sett og den går rett inn i dokumentar-sjangeren. Vil helst ikke ha det. Tenk dette som spillefilm. Lenke til kommentar
Orjan-90 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Into the wild ble sett i går, og likte den veldig godt! Selv om det ikke var helt det jeg i utgangspunktet var ute etter. Om det finnes flere gode av det slaget vil jeg gjerne vite om det også Er det mulig og få sett "Oppdrag sognefjorden" andre steder enn på nrk nett-tv? Får bare opp at den kun kan sees i norge når jeg går inn der. Lenke til kommentar
Robert Lien Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Vi er ett par kompiser som lager ikke-komersielle turfilmer fra fjell, skog, fiske og friluftsliv, sommer som vinter. Vi gjør dette kun som en hobby. Her er vår siste film: http://www.youtube.com/watch?v=spRbzlKTd6o 1 Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Litt usikker på om du søker kun sceniske framstillinger og dokumentarer, men jeg har i hvert fall en sinnsykt bra fjellklatrefilm som er basert på ekte hendelser. North Face. Etter å ha sett denne filmen ble jeg helt besatt av Eiger og fjellklatring. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Touching the Void (2003) kan være mitt i blinken. Veldig spennende og intens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå