Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

For deg som surfer MYE på internett...


Anbefalte innlegg

Bruk det fullt ut....litt valuta skal man jo ha for pengene.

Prisene er jo blitt så høye at bare bruk det fullt ut...kan vel nesten bestille en fastlinje fra telenor uten at jeg har sjekket di prisene.

 

Bare og bestille en fastlinje det så vil du nok finne ut hvor dyrt det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo da forstår det er dyrt ikke noe i veien for det.

Du må da være enig i at dette tilbudet ble veldig dyrt agvg?

Eller er du av den typen som kan si no sånt som eks: ahhh jeg får en tilfredstillelse av og betale 100kr halvlitern jeg...:)

 

Det er ikke særlig dyrt hvis man har et stort forbruk, hadde man oppe linja slik som meg en nesten 12 timer i døgnet 7 dager i uka så er ikke 5 -600,- i mnd særlig dyrt.

Lenke til kommentar

æsj, jeg som hadde gleda meg til å bruke to linjer, men det blir for dyrt nå, nå er det i hvertfall ikke snakk om å koble seg ned og på i hytt og pine, da blir det plutselig ikkeno billig lengre.

 

meget skuffende at de valgte å justere opp prisen så mye, og forhåndsbetaling for 3 måneder?? mange penger om gangen synes jeg.

 

hører jeg cybercity i reprise nå? samme priser,samme opplegg, samme resultat?

Lenke til kommentar
:D eh! som sagt så er det bla. 149,- pr. mnd. for enkel linje til å surfe hvor mye man vil. Det er vel ikke så dyrt? Eller har jeg gått glipp av noe?

Da viser jeg til prisene jeg ser i webshopen deres.

 

:shrug::shrug:

 

I webshopen så står det 149,- pr. mnd for en linje og surf så mye en vil. Men hvis en trykker på linken "abonnementsvilkår" så står det at det koster 545,- mnd for en linje.!!!

 

Ikke tale om at jeg betaler 545 for en linje, det er jo mye dyrere enn ADSL.

Dette her minner meg om Telenor :-(

Lenke til kommentar
Jo da forstår det er dyrt ikke noe i veien for det.

Du må da være enig i at dette tilbudet ble veldig dyrt agvg?

Eller er du av den typen som kan si no sånt som eks: ahhh jeg får en tilfredstillelse av og betale 100kr halvlitern jeg...:)

 

Det er ikke særlig dyrt hvis man har et stort forbruk, hadde man oppe linja slik som meg en nesten 12 timer i døgnet 7 dager i uka så er ikke 5 -600,- i mnd særlig dyrt.

 

Jeg antar du Agvg har adsl nå? og da hadde det vel vært greit og sette opp prisene her også ikke sant?

3000-4000 får en 768/128 linje er vel ikke for mye utifra prisene som er på dialup tjenester.

Riktig skal være riktig.

Lenke til kommentar

Og jeg vil minne om dengang Isdn begynte og dukke opp på markedet.

Hva sa ikke Telenor den gangen....jo man skulle få rabatt på Adsl når det ble tilgjengelig og ditt og datt....allt skulle bli så fint så.

Vi Isdn brukere har blitt misbrukt i lang tid nå.

Dette er ikke så vanskelig og se etter min mening.

Og for ikke og glemme MAN MÅTTE HA ISDN FOR OG FÅ ADSL....

ble det meg fortalt dengang.Noe som er direkte LJUG.

Snakk om og bli ført bak lyset.

Lenke til kommentar

Jeg antar du Agvg har adsl nå? og da hadde det vel vært greit og sette opp prisene her også ikke sant?

3000-4000 får en 768/128 linje er vel ikke for mye utifra prisene som er på dialup tjenester.

Riktig skal være riktig.

 

Dialup og ADSL er _ikke_ sammenlignbare når det gjelder kostnader for ISP.

Jeg skjønner ikke hva du prater om igrunn, har man et forbruk som er mye lavere enn det man forlanger for denne tjenesten så er den selvsagt dyr men da har man vel ikke bruk for den heller, har man 2000,- i mnd i telefonkostnader mot nett kostnader er det billig.

At de har rotet fælt med prisene på denne tjenesten er jo så men jeg syntes de første prisene var ekstremt lave sammenlignet med Online150 og Tiscali sit tilbud så denne prisøkningen var ikke spesielt uventet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og jeg vil minne om dengang Isdn begynte og dukke opp på markedet.

Hva sa ikke Telenor den gangen....jo man skulle få rabatt på Adsl når det ble tilgjengelig og ditt og datt....allt skulle bli så fint så.

Vi Isdn brukere har blitt misbrukt i lang tid nå.

 

ISDN brukerne fikk "rabatt" på ADSL i forhold til de med analoglinje, forbrukerrådet stoppet dette natulig nok.

Rabatten var vel mer et prispåslag for analogkundene men uansett var det billigere for ISDN-kundene enn de andre.

Lenke til kommentar

prisen er grei nok, men kjipt å bli nedkoblet og samtidig måtte betale for å koble seg på igjen, regner med at deres nedkoblings opplegg blir noe lignende AOL har i usa og slikt, sånn at du får ett popup vindu etter en viss tid som sier at du må bekrefte at du fortsatt vil være påkoblet, og er du ikke ved maskina da så blir du nedkobla, dette vinduet kommer uansett om du chatter eller surfer eller hva du enn gjør, utrolig irriterendes, blir det sånn, kan du jo selv tenke deg hvor lite du egentlig får utnytta linja, såfremt du ikke sitter foran datan 24/7 :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg ble skuffa nå. :cry:

 

Men jeg tror kanskje at jeg kommer til å beholde det, selv om det koster 895 i mnd. Det er tross alt ingen begrensinger slik som hos Telenor.

Grunnen til at kostnadene er større for ISP på oppringt er vel bare Telenor tipper jeg. Dersom de hadde sluttet å ta seg såpass godt betalt for linjeleige, skulle det være fint mulig å få en slik tjeneste til en mer vettug pris mener jeg.

 

MEN ettersom de har satt prisene så kraftig opp, bør de fjerne det om inaktive linjer, evt. sette dette til over en time. De bør også fjerne startavgiften på 53 øre.

 

Jeg kommer til å ta kontakt med dem pr. telefon på Mandag. Dette skal diskuterest, og dersom jeg ikke får det som jeg vil, kommer jeg til å si opp kundeforholdet. Vi som har bestillt før disse opplysningene kom fram bør også slippe å betale etableringsavgift dersom vi vil hoppe av nå, syns jeg...

Lenke til kommentar
Jeg ble skuffa nå. :cry:

 

Men jeg tror kanskje at jeg kommer til å beholde det, selv om det koster 895 i mnd. Det er tross alt ingen begrensinger slik som hos Telenor.

Grunnen til at kostnadene er større for ISP på oppringt er vel bare Telenor tipper jeg. Dersom de hadde sluttet å ta seg såpass godt betalt for linjeleige, skulle det være fint mulig å få en slik tjeneste til en mer vettug pris mener jeg.

 

Det har vel noe med at oppringt tar mye båndbredde for systemet enten det brukes eller ei, mange små sentraler har vel en rimelig begrenset båndbredde ut i verden og dermed kan man jo få problemer.

De fleste litt større sentraler kommer til og få ADSL uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jaja! :shrug: har nå sent mail om at jeg går bort i fra bestillingen min. Trodde det var 149,- jeg som det sto i webshopen tidliger i dag. nå har dem forandret dette til 549,- Godt jeg har tatt utskift og lagret da jeg bestilte. Om de lager problemer for meg, så skal jeg fa.. meg lage ragnarokk!... :grumpy::evil:

Møkkafirma! Med et møkka tilbud! Så lyst ut. Nei, da er 150 fra telnor mye bedre. :-?

 

Dette hørtes flott ut da jeg først hørte om det; 89,- pr .mnd så 149,- og så 550,- Helt Sykt! Nei vi som ikke kan få adsl kan bare flytte eller glemme hele tingen med rimlig tid på nett. Norge er fae* meg det sykeste landet når det kommer til mange ting... Grådighet er jo ganske vanlig her til lands ja!

 

:grumpy::grumpy::evil::evil:

Lenke til kommentar

Ser ut til at det ikke var noe problem å kanseler bestilingen.

 

Her er mailen om noen ønsker å lese! :lol:

 

 

----->

 

Hei! Vil bare gi beskjed om at jeg anuellere, da jeg trodde det var 149,-

pr. mnd. Slik dere skrev i webshopen..

 

Så bestilingen dere har fått fra meg kan dere bare kaste!

 

 

mvh.

 

 

Hei !

 

Det er kr. 149 i september, siden du bestilte før prisendringen.

 

Men, vi må dessverre øke prisene kraftig fra og med oktober.

 

Du ønsker fremdeles å kansellere din bestilling?

 

Med vennlig hilsen

 

Kaj

Kvalito IT

www.kvalito.no

 

 

haha! ikke får å være hånlig, men med et slikt tilbud er dere ikke akkurat i

konkuranse. Om du leser online 150 sitt tilbud så ser du at dette ikke

holder mål!

 

Dette så ut som et supert tilbud til bla. oss isdn folk i utkant norge... En

pris på 200-300 kunne jeg levd med. Men nesten 600,-!!

 

Og ja jeg ønsker fremdeles å kansellere min bestilling.

Ser ikke noe poeng i å være kunde i en månde.

 

Om dere skulle forandre på priser el. lignende så er jeg den første til å

bli kunde oss dere.

 

 

Mvh.

Lenke til kommentar

Fy ******, dette er det verste jeg har sett, fra 89kr/mnd til 545kr/mnd, det er jo svindel til tusen, dette er det verste jeg har sett, det er en skam for norge å har et sånnet firma som setter opp prisene med det 6 doble på t mnd....

 

De kommer til å miste alle kundene sine, jeg hadde planer om å besille til uken, men dette selskapet bør dere holde dere unna, hvis ikke de skjerper seg!!!!!

 

At det går an i det hele tatt, jeg tipper at dette var planen fra begynnelsen av.....

 

Håper at kvalito har en GOD forklaring på dette, eller er dette noemalt at prisen kan stige med det 6 doble på to mnd, eller er det noe som er galt med meg, at jeg ikke skjønner lokikken i dette, er det noen som er med med på det???

Lenke til kommentar

Om du leser online 150 sitt tilbud så ser du at dette ikke

holder mål!

 

Forstår meg ikke helt på dem som påstår dette, Online 150 koster 499,- pr mnd + at man må ha et "basis" internettabbonement til 98,-

Dette blir etter min ringe hoderegning 597,- pr måned, og da altså med en begrensning på 150 timer. (75t ved 128kb/s)

 

Mens Kvalitos tilbud på 545,- (895,-) i teorien kan utnyttes (30d * 24t)

720timer pr måned...

 

Går ut fra at det er startavgiften dere tenker på? Kobler du deg opp mindre enn 3 ganger daglig blir det likevel billigere enn telenors 597,-

Når man har ubegrenset bruk er det jo også mindre behov for å koble seg av/på. Sett f.eks. opp Outlook Express til å sjekke mail hvert 9. minutt mens du er tilkoblet, så blir du ikke frakoblet pga inaktivitet.

For ikke å snakke om å kjøre Kazaa og andre tilsvarende programmer i bakgrunnen...

 

Er ellers faktisk helt enig med Eriond (og dere andre) i at denne utrolige prisøkningen suger, og at de bør "fjerne det om inaktive linjer, evt. sette dette til over en time. De bør også fjerne startavgiften på 53 øre."

 

prisen er grei nok, men kjipt å bli nedkoblet og samtidig måtte betale for å koble seg på igjen, regner med at deres nedkoblings opplegg blir noe lignende AOL har i usa og slikt, sånn at du får ett popup vindu etter en viss tid som sier at du må bekrefte at du fortsatt vil være påkoblet, og er du ikke ved maskina da så blir du nedkobla, dette vinduet kommer uansett om du chatter eller surfer eller hva du enn gjør, utrolig irriterendes, blir det sånn, kan du jo selv tenke deg hvor lite du egentlig får utnytta linja, såfremt du ikke sitter foran datan 24/7

 

"Eriond" har svjv operativ linje fra Kvalito, og har ikke nevnt noe slikt - regner med han ville fortalt oss det om de kjørte et slikt opplegg?!

Lenke til kommentar

De har ikke noe "sjekk" system for om du faktisk sitter fremfor pc'en, nei.

Det hadde vært sykt om du fant ut at det f.eks. var på tide å anskaffe ny versjon av linux, og måtte sitte fremfor pc'en i 20 timer mens denne ble lastet ned, bare for å kunne bekrefte at "her er jeg" med jevne mellomrom.

 

Dersom man ser på deres nye prisstruktur, så finner jeg ut at de tar en pris på 3,8 øre pr minutt (pr. linje), dersom du tar tilbudet om 2 timer pr. dag med 2 linjer til 275kr i måneden.

Overfører du regnestykket til 2 linjer og ingen begrensing, så må de ha regnet med at kunden gjennomsnittlig sitter påkoblet i 6.5 time pr. dag. D.v.s. 195 timer pr.mnd. med 2 linjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...