Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

For deg som surfer MYE på internett...


Anbefalte innlegg

Det er faktisk helt latterlig. Hvorfor i all verden må vi betale tellerskritt på internett i norge?

 

Det er så fjern som det kan bli. I USA har det vel egentlig alltid vært en fast månedlig avgift dial-up brukere har hatt, men INGEN begrensning på bruken. 24/7 om du vil.

 

Det er fordi det ikke er noen konkurranse på linjene i Norge, men det er det i USA.

 

Derfor kan Telenor tyne oss skikkelig på linjene, mens de presser prisene der de kar konkurranse.

 

Men man kan lure på hvorfor i alle dager telenor fikk med eierskapet over nettet når de ble private.. Hvilke(n) politiker var ansvarlig for dette????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kvalito kunne f.eks. gjort følgende:

 

89 kroner, så blir du koblet av og på hver time

 

109 kroner, så blir du koblet av og på hver 2. time

 

129 kroner, så blir du koblet av og på hver 4. time

 

Eller noe sånt...

Sånn at tilbudet kan skreddersys til mail/nyheter/gaming/nedlasting e.l...

 

Tull, en seriøs aktør i dag vil tilby ISDN 24/7 - det meste er snakk om hvilket utstyr disse har og kompetanse.

 

K kan ta mindre profitt, og tjene bare litt over leien til telenor. Flere kunder gir høyere fortjeneste. Det er sånn bedrifter bør være.

 

Dersom du hadde tatt deg bryet med å lese mitt neste innlegg, så skrev jeg også at de kunne kommet med et sånt tilbud også.

 

Hvis man f.eks skal betale 89 kroner i måneden, og være på 4 timer i døgnet, blir dette 89+(0,56*4*30)=156,2 kroner i reell månedsavgift.

 

Hvis man derimot f.eks skal betale 89 kroner i måneden, og være på 24/7, og ikke betale for oppkobling, må Kvalito ta 89+(0,56*24*30)=492,2 kroner for å tjene like mye som dette.

 

Dette er et tankeeksperiment, og må tas med en klype salt, men jeg håper dere ser hvor jeg vil hen. Når kundene bruker internett mer enn 5-6 timer daglig, er det DER pengene ligger for Kvalito, og ikke i månedsavgiften...

Det månedlige tillegget for oppkobling blir like stort som månedsavgiften når forbruket per dag er 5,297619( :lol: ) timer per dag

Lenke til kommentar
Det er faktisk helt latterlig. Hvorfor i all verden må vi betale tellerskritt på internett i norge?

 

Det er så fjern som det kan bli. I USA har det vel egentlig alltid vært en fast månedlig avgift dial-up brukere har hatt, men INGEN begrensning på bruken. 24/7 om du vil.

 

Noe av årsaken til at man har gratis dialup i statene ligger vel muligens i at vanlige lokalsamtaler faktisk er inkludert i fastavgiften fra det lokale teleselskapet. Da er det ikke bare internett som er gratis, men også vanlig telefon, om du skravler 10 minutter eller 10 døgn med naboen er dette uvesentlig fordi du faktisk kun betaler et fast månedlig beløp.

 

Just my 2 cents worth,

 

mcmort

Lenke til kommentar

Det er fordi det ikke er noen konkurranse på linjene i Norge, men det er det i USA.

 

Dette er jo en sannhet med modifikasjoner da, ja det er konkuranse på alt som ligger utenfor ditt lokalområde, men innen det enkelte lokalområde er du faktisk låst til det teleselskapet som har konsesjon på å levere der.

Lenke til kommentar

Til Eriond

Bare lurte på om du har testa online gameing på linja du har fått utdelt?

Kom gjerne med en tilbake melding om hvordan det funker,om det er tilfredstillende ping tider osv.Er det dårlige ping tider så tidlig i oppstarten blir jeg egentlig veldig forundret,dem kan jo ikke ha så mange abbonenter ennå mener jeg.

Unnskyld maset, men gi oss en tilbakemelding,setter stor pris på det.

Lenke til kommentar
...Jeg pinga vg.no for å se hvordan det lå an på det feltet.

Resultat:

minimum = 32ms, maksimum = 41ms, gjennomsnittlig = 35ms.

....

 

Dette testa jeg igår.

 

Noe online spillig har jeg ikke prøvd. Har ingen erfaring med dette og syns dermed at jeg ikke har grunnlag til å uttale meg. Det er gjerna andre med linje fra Kvalito IT som kan teste dette? Jeg lurer også litt på hvordan det funker.

Beklager at jeg ikke har mer info til dere. Vi får se med tiden...

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingen.

Pingen til VG så veldig bra ut den.

Jeg tenker det er helt akkseptabelt helt til det blir mange aboonenter.

Det hadde vært litt allright og visst hvordan dem routa til Sverige f.eks.

Spiller en del BF1942 for tida og spiller på en del servere der så.

Lenke til kommentar
Oppkoblings avgift må man jo betale uansett hvem man bruker som ISP, det som er litt skummelt er hvis de begynner med og koble ifra alle hver time slik at man må koble opp igjen og igjen og igjen...

 

Det stemmer vel ikke helt. Minnes at jeg brukte Tiscali med fast pris på 80 kr/mnd. Det var først når jeg passerte 3,5 timer per uke at de begynte å ta oppkoblingsavgift. Hvordan det er nå vet jeg imidlertid ikke - har ADSL 8)

Lenke til kommentar

Vel Tiscali har ett annet tilbud der du betaler 80kr og kan surfe 2 timer til dagen og innen de 2 timene kan du koble opp så mange ganger du vil uten og betale oppkoblingsavgift. Det er ikke nevnt noe annet hos Kvalito som tilsier at de har en slik ordning, men kanskje de får det hvis de infører brudd hver time...

Lenke til kommentar
Vel Tiscali har ett annet tilbud der du betaler 80kr og kan surfe 2 timer til dagen og innen de 2 timene kan du koble opp så mange ganger du vil uten og betale oppkoblingsavgift.

 

Hentet fra sidene til Tiscali:

Surfer - 30min/dag -> 80,-/mnd.

Tilleggsopplysninger: En startavgift på kr 0,55 vil komme i tillegg

 

@NeoGeo: Sjekk FAKTA neste gang !!

Lenke til kommentar

På tide at noen fikk lansert et slikt tilbud. Dette har jeg ventet LENGE på ...

 

Hvis dere ikke kødder det til med noe avkoblingstull eller noe annet jall nå, kommer dere til å få et bra rykte, og få mange kunder. MEN hvis dere tuller det til nå, kan dere bare gravlegge hele prosjektet. HUSK DET!

 

 

Har et spørsmål: Vi har for tiden telefoni abb hos telenor. Åssen blir det når vi skal bytte over til dere ? Må vi si opp telenor abbet selv og ordne ? Eller fixer dere dette for oss ? ... Åssen er den rutinen der ? Må vi få en ny ISDN boks også forresten ?

Lenke til kommentar
@shivac

 

Gå inn på www.kvalito.no - Klikk deg inn på web-shoppen deres og følg anvisningene der, så skal vel resten være plankekjøring.

 

PS! Kvalito ordner opp i alt (inkl. oppsigelse hos Telenor) - Dere beholder ISDN-boksen.

 

ja fikk akkuratt vite at de ordnet alt, Flotters ... må først høre med gamlingene ...

Lenke til kommentar

Det skulle vel ikke være slik at man trenger noe spesiell software for å koble seg på? Ikke gjort noe spesiellt her vel? Noen som har prøvd dette med Linux?

Går dette, bytter jeg kjapt til Kvalito.

 

Litt synd hvis dere kobler brukeren av etter en time, synes jeg. Hører ofte på streaming av intervjuer og slikt, og disse er ofte mer enn en time lange. Litt dumt, men men.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...