Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

For deg som surfer MYE på internett...


Anbefalte innlegg

No mere kan man ikke forvente av et sultent it folk.

Ja det kommer til og bli brukt...man bruker det man har til rådighet...hvertfall i begynnelsen..."Norsk holdning man må ta igjen det fortapte" Jeg ser egentlig ikke noe galt i det.

 

Det som er et problem i mine øyne er at ISPen ikke tenker og graver sin egen grav, og gir brukeren skylden.Man kan iallefall ikke skylde på nå og ikke ha erfaringer så langt ute i teknologiens feste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at Kvalito her har en KJEMPESJANSE til å få feedback fra potensielle kunder. Det er tydelig at det fremdeles er MANGE som sitter med ISDN, (synes synd på dere, det er ikke lenge siden jeg fikk ADSL) og at disse er villige til å betale det som skal til for å få et ordentlig tilbud for ISDN. Dersom dere i Kvalito kan diskutere priser/tjenester med brukerne på Hardware, vil dere (kanskje) klare å komme frem til et produkt som vil gange begge grupper. :yes:

Lenke til kommentar

Det man kunne gjort i mine øyne var og lagt seg på dette prisnivået dem har annonsert i en mnd,og deretter sett hvor man havnet ut på papiret og utført aktuelle justeringer.Enkelt og greit er det ikke?

Dette er vel allerede kanskje intensjonen til Kvalito?

 

Jeg er iallefall optimistisk til denne tjenesten...noen små justeringer må til overallt.Bare ikke kvel det.

Lenke til kommentar

Kvalito kunne f.eks. gjort følgende:

 

89 kroner, så blir du koblet av og på hver time

 

109 kroner, så blir du koblet av og på hver 2. time

 

129 kroner, så blir du koblet av og på hver 4. time

 

Eller noe sånt...

Sånn at tilbudet kan skreddersys til mail/nyheter/gaming/nedlasting e.l...

Lenke til kommentar

Jeg personlig er imot frakoblinger period.

Etter min mening så for dem heller prise seg så at man kan utnytte en oppringt tjeneste FULLT UT.Det har vært etterlengtet i dette vid strakte landet.

Sett en fast pris ,la folk få surfe max hastighet med isdn.Mange folk som synes det hadde vært mye mere morro da.Jeg veit iallefall på foreldrene mine at dem gidder lissom ikke bruke I-Nett så veldig mye siden det tar en evighet føre www.vg.no er der.Med 128K oppkobling til en fast pris hadde dette vært helt attraktivt hvertfall for mine foreldre.

Faren min kan få adsl men han synes det egentlig er for dyrt,han sitter på isdn,er ikke så lenge siden han gikk til innkjøp av isdn.Han syns vel egentlig at det er ganske bortkasta og gå over til ADSL teknologien når man ikke får så veldig lenge siden ga mange penger til isdn utstyr som telefoner osv.

Kvalito gi oss en respektabel tjeneste og dere vil få kunder.

 

Det jeg vil frem til er at det er mere og hente i ISDN teknologien.

Jeg vet at mine foreldre ikke bruker dobbel linje da dette er for dyrt.

Jeg vet også at dem ikke vil gå til innkjøp av ADSL da det ikke er lenge siden di gikk til innkjøp av ISDN utstyr.

Visst Kvalito.no gir folk muligheten nå så blir den godt motatt av mange.

128K /uten tellerskritt holder for di fleste /64k også i mange tilfeller s.Fast pris er et MUST.

Gi oss muligheten,vi er der.

 

H/ Optimist

Lenke til kommentar

Okay, Råner'n, jeg burde lagt til i forslaget mitt at de kanskje kunne ha hatt et tilbud der man kan slippe å bli frakoblet i det hele tatt, men poenget mitt er at Kvalito ikke kan komme med bare et tilbud, for da vil de jo miste masse kunder, så hvis de kommer med flere tilbud, så vil forhåpentligvis alle som ikke kan få ADSL e.l. være fornøyde.

Kanskje til og med Telenor, hvis vi er heldige, kunne miste noen kunder. :yes:

Lenke til kommentar

Tele2000/Kvalito IT, hvor lenge er det til dette selskapet går konkurs.....

Aldri i mitt liv hørt om dem.

Er litt for godt til å være sant spør du meg.

Vel, vel, da er jo jeg stort sett skeptisk til alt da

(ligger i min natur :-? )

 

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar

Jeg forstår deg med flere tilbud tilpasset brukeren.

Ja det høres hyggelig ut.

Og ja Telenor er veldig dyre på sine tjenester,det kan man ikke benekte uten og si noe mere om den saken.

Gløm den frakoblings saken Kvalito,gi forskjellige tilbud til forbrukern som er skreddersydd.

Bare ikke pris dere for høyt,det må ligge innen rimelighetens grenser selvfølgelig.

Jeg tror jeg snakker for alle at man kan justere prisnivået opp "litt" for storforbrukeren 128k Always On.

Mitt budskap er da ikke pris dere for langt ut og for all del vær så snill og la prisnivået ligge innen normalitetens grenser.

 

Jeg vil ikke spekulere i priser på tjenestene.

Ballen er i Kvalitos hender.

Håper vi forbrukere kan se frem i mot en tjeneste som er hyggelig priset og har god service.

 

Im out

Lenke til kommentar

Jeg er nå oppkoblet med på internett gjennom abonement fra Kvalito IT.

Men tlf går fremdeles gjennom telenor.

 

Jeg pinga vg.no for å se hvordan det lå an på det feltet.

Resultat:

minimum = 32ms, maksimum = 41ms, gjennomsnittlig = 35ms.

 

Håper dette tilbudet overlever. Dersom både vi som brukere, og Kvalito som distributør spiller kortene riktig kan dette bli en kjempesuksess.

For å være ærlig syns jeg nesten at prisen på 149 kr mnd på en måte er for lav. En tjeneste som dette kan koste det doble, men det er maks av hva jeg syns det er verdt. Men da må også tilbudet være bra og ikke noe tull med avkopling hver time. Man finner seg i å betale litt mer for et produkt av kvalitet. Frakobling ved inaktivitet er greit, men dersom man har lyst til å spille online tar det nok lengre tid enn som så. Og dersom man mister tilkoblingen midt i en kamp, så blir fort resultatet sure og misfornøyde kunder.

På den annen side håper jeg selvsagt at prisene kan forbli så lave som dette. Og uten noe vas med frakobling da, så ville jeg ihvertfall bli fornøyd. Håper vi som kunder kan få en dialog med dem etterhvert.

 

Det er virkelig på tide at noen tar ett skippertak, og gir oss som er dømt til en tilværelse med Isdn et skikkelig tilbud. All Ære til Kvalito for det! Jeg unner dem suksess med dette.

Nå får vi bare håpe at Telenor kan være litt samarbeidsvillige for en gangs skyld, og la vær å stikke kjepper i hjulene. Det hadde vært så forbanna typisk. Jeg sitter bare og venter på at samferdselsminister skal komme på banen og avblåse kampen.

 

La dette være anledningen vi har ventet på til å si "piss off" til Telenor!

Lenke til kommentar

Amen

 

Erion, bestillte du i dag over telefon eller web?

Begynner og lure siden jeg ringte til dem og bestillte, skulle få tekniske detaljer over mail sa personen jeg pratet med.Enda ikke fått mail,men det er greit, bare jeg som er veldig urolig antagelig :p

Klør i fingra etter og prøve tjenesten dems.

Lenke til kommentar

Det er godt å se at så mange er interessert i tipset jeg kom med :D

 

Jeg ser at det (desverre) begynner å dukke opp diverse "draw-back's" på Kvalitos sider. (prøveprosjekt, nedkobling etc.) Dette er ting som er kommet til etter at jeg la inn denne topic'en på forumet.

 

Jeg er selv på vei inn i ADSL-verden nå (20. august !!! :woot: ), så jeg får slite med min gamle avtale et par uker til.

Men jeg håper at dette kan være begynnelsen på en ny prispolitikk for oppringt forbindelse. DET HADDE VÆRT PÅ TIDE !!!

 

Lykke til !! :):)

Lenke til kommentar

Takk for tipset iallefall.

Ser litt stygt ut med di begrensningene dem setter,får håpe man kan få et fullblods isdn abbonemang nå da.

På tide ja....uten tvil....

Vi får se hvordan det utvikler seg.

Kvalito må jo komme med noe mere bestemt føre man bestiller tjenesten,så man ikke sitter der med skjegget i postkassa i 12 mnd.

Veldig uklart hvilken vei utviklingen går.

Ingenting forundrer meg mere som sagt tidligere.

IT Norge klarer det meste.

 

Kvalito.no kan dere ikke replye på postene her inne?

På forhånd takk :woot:

 

Stå På

Lenke til kommentar
"Vi vurderer også at om en har vært sammenhengende på nettet i mer enn en time, så må en koble seg på igjen. (Vet at den vil svi, men målet er at dette skulle være et rimelig alternativ til surfing og e-post, og ikke til nedlasting av store filer"

 

Argh den likte jeg ikke...

Blir jo ganske umulig visst man skal ta seg ei online gameing kule så blir man koblet ned etter en time...eller uansett egentlig...usj

 

Det går ikke.

Lenke til kommentar
Kvalito kunne f.eks. gjort følgende:

 

89 kroner, så blir du koblet av og på hver time

 

109 kroner, så blir du koblet av og på hver 2. time

 

129 kroner, så blir du koblet av og på hver 4. time

 

Eller noe sånt...

Sånn at tilbudet kan skreddersys til mail/nyheter/gaming/nedlasting e.l...

 

Tull, en seriøs aktør i dag vil tilby ISDN 24/7 - det meste er snakk om hvilket utstyr disse har og kompetanse.

 

K kan ta mindre profitt, og tjene bare litt over leien til telenor. Flere kunder gir høyere fortjeneste. Det er sånn bedrifter bør være.

Lenke til kommentar

Det er faktisk helt latterlig. Hvorfor i all verden må vi betale tellerskritt på internett i norge?

 

Det er så fjern som det kan bli. I USA har det vel egentlig alltid vært en fast månedlig avgift dial-up brukere har hatt, men INGEN begrensning på bruken. 24/7 om du vil.

 

Hvorfor skal dette være så vanskelig i Norge? Jeg har trodd at Norge har vært et av landene som har hevdet seg i toppen når det gjelder IT, men jeg synes egentlig norge er med u-land, når vi ikke en gang kan koble oss på internett. Det beste er liksom ADSL, og det er fremdeles svært mange som ikke kan få det. Det er greit nok, pga geografiske problemer, men at ikke en gang dial-up brukere kan få et alternativ er så fjernt som det er mulig. Og jeg føler Telenor har en del av skylden her.

 

Håper Kvalito får gjennomført opplegget sitt (selv om jeg tviler på det - i hvertfall at det blir så bra som først antatt).

 

Bare så synd at BKK nå bygger ut DSL i kommunen jeg bor i :lol:

Lenke til kommentar
Erion, bestillte du i dag over telefon eller web?....

 

Jeg ringte først, og fikk beskjed om å sende mail. Det gjorde jeg. Var ganske tidlig ute. ca kl. 9. Og noen timer seinere fikk jeg bekreftelse. Dvs. brukernavn og passord. Gratis tellerskritt blir det ikke før Tele2000 har flyttet tlf over til dem.Det skulle ta en uke.

 

De har sikkert hatt stor pågang senere på dagen, og kanskje hatt problem med å behandle alle ordrene. Tilbudet e jo veldig nytt.

 

Dersom tjenesten ikke holder hva de lover, samt at prisene stiger mye, håper jeg ikke at bindingstiden på 12 mnd gjelder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...