Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

For deg som surfer MYE på internett...


Anbefalte innlegg

http://www.kvalito.no/products/matrix.asp?kategori=21

I følge denne siden så har de visst redigert bindings tiden til 1 mnd.

Vel jeg bestillte glatt 128k/uten tellerskritt.

For håpe denne tjenesten overlever nå da.

Etter 10 min inaktivitet kobler dem ned linjen....helt greit for mitt vedkommende...herlig og slippe og tenke på tellerskritt.

En meget etterlengtet tjeneste...bare så synd man alldri kan få utbygd sentralene for adsl i dette landet,men men dette er uten tvil et steg i riktig retning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.kvalito.no/products/matrix.asp?kategori=21

I følge denne siden så har de visst redigert bindings tiden til 1 mnd.

Vel jeg bestillte glatt 128k/uten tellerskritt.

For håpe denne tjenesten overlever nå da.

Etter 10 min inaktivitet kobler dem ned linjen....helt greit for mitt vedkommende...herlig og slippe og tenke på tellerskritt.

En meget etterlengtet tjeneste...bare så synd man alldri kan få utbygd sentralene for adsl i dette landet,men men dette er uten tvil et steg i riktig retning.

 

Hei, jeg lurer på om du må betale oppkoblingsavgift på begge linjene slik at det blir 106 øre? eller om det er 53 øre uansett. Har noen funnet ut av det?

Lenke til kommentar

Hei!

Dette glemte jeg og spørre om,får ikke håpe på det da.

Uansett synes jeg prisen er akkurat der den skal være, sammenlignet med den slakkeste adsl linja som man får for rundt en 300kr.

Helt riktig pris nivå så lenge det varer.

Jaja deilig og kunne utnytte isdn teknologien iallefall med 128k.Dette satte jo gode gamle Telenor en stopper for.Er meget lite jeg har brukt dobbel linje siden det sparker så fra penge messig.

Får håpe folk ikke misbruker tjenesten nå da,alle husker vel hvordan det gikk med CyberCity.Cybercity sa dem ga opp prosjektet her til lands pga Telenor var så utrolige vanskelige og jobbe med.

Får håpe dette prosjektet overlever intill adsl blir en realitet for oss ute på bygda.

Lenke til kommentar

Kopi av mail til kvalito...

 

Jeg henviser til [http://www.kvalito.no/products/matrix.asp?kategori=21].Jeg er veldig interesert i dette tilbudet med fast oppringt oppkobling(ISDN128k),men har noen spørsmål.

1.Når jeg prøver og bestille over deres webshop så får jeg bare muligheten til og bestille single isdn(64k) linja,men jeg kunne tenke meg 128k oppkobling,hva gjør jeg for og bestille 128k oppkblinga?

 

Kaj: Du sender en e-post på dette.

 

2.Visst jeg bestiller dobbel oppringt linje,kan jeg da koble ned til 64k visst f.eks jeg skal ringe med hus telefonen? eller må jeg koble av og deretter på igjen?

 

Kaj: Det er ikke noe problem.

 

3.Jeg ser dere skriver på siden deres at vist man har en uaktiv ooppkobling så vil dere stenge av oppkoblingen,hvor lang tid med uaktiv oppkobling gjelder før dette skjer?Tenkte på at visst jeg satt og leste i et forum f.eks så kan jo det fort ta noen minutter og lese en tråd.

 

Kaj: Etter ti minutter uten aktivitet blir du koblet ned.

 

4.Kan jeg få muligheten til og bli fakturert hver mnd?

 

Kaj: Ja, men da må du akseptere kr. 49 i fakturagebyr.

 

 

5.Hvor lang tid tar det etter jeg har bestillt produktet deres til at jeg kan surfe på deres nett med fastpris/uten tellerskritt?

 

Kaj: Normalt tar det en uke.

 

Med vennlig hilsen

 

Kaj

Kvalito IT AS

www.kvalito.no

 

 

Dette er di spørmålene jeg har spurt om og fått svar på,inntil videre.

Lenke til kommentar

Fikk mail fra dei etter og ha sendt ein til dei.

 

 

Hmmm, prøver å logge meg på forumet. Jeg har registrert meg, for jeg får beskjed om at brukernavnet eksisterer når jeg prøver å registrere meg en gang til, men jeg kommer ikke inn, for da gir sia beskjed om at brukernavnet ikke eksisterer.

 

Ellers kan du hilse forumet med følgende:

 

Foreløpig er dette et prøveprodukt, og vi vil følge med, slik at vi ikke taper FOR MYE penger på dette. Det er mulig at vi har bomma på prisene, og at disse må økes. Dette vil det da bli varslet om 14 dager i forveien.

 

Men, selvfølgelig regner vi også med å tjene penger på at en velger Tele2000 telefoniabonnement. Driften av dette selskapet har vi tatt over i løpet av sommeren. Det er KUN hvis en har Tele2000 på tellerskritt at dette tilbudet gjelder.

 

Uaktive koblinger blir koblet i fra etter ti minutter.

Vi vurderer også at om en har vært sammenhengende på nettet i mer enn en time, så må en koble seg på igjen. (Vet at den vil svi, men målet er at dette skulle være et rimelig alternativ til surfing og e-post, og ikke til nedlasting av store filer....)

 

Uansett, vi er et lite firma, og må ha inntjening på produktet. Så om dere mener kunder er villige til å betale mer for å unngå å bli koblet av etter en time, så kan vi alltids også vurdere det :)

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

Kaj

Kvalito IT AS

www.kvalito.no

 

Ta og fix ein konto til dei da! så kan dei svare sjølv!

Lenke til kommentar

"Vi vurderer også at om en har vært sammenhengende på nettet i mer enn en time, så må en koble seg på igjen. (Vet at den vil svi, men målet er at dette skulle være et rimelig alternativ til surfing og e-post, og ikke til nedlasting av store filer"

 

Argh den likte jeg ikke...

Blir jo ganske umulig visst man skal ta seg ei online gameing kule så blir man koblet ned etter en time...eller uansett egentlig...usj

Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig ikke det som det største problemet siden jeg kobler meg opp en gang er online noen timer og derretter logger av...men det jeg absolutt ikke likte var di begrensningene som kom frem av mailen til Cornel.Bli koblet ned hver time usj...Nei Internett aksess i detta landet skal ikke være enkelt nei...ser stygt ut dette med alle di modifikasjonene som kommer på tjenesten...hva blir det neste mon tro...

Ingen ting sjokkerer meg lengre bare så det er sagt...

Lenke til kommentar

Til Kvalito, visst dem leser her på forumet.

Vær så snill og ikke forkrøple denne tjenesten med og koble ned hver time,eller i tide og utide...folk liker bare ikke et sånnt tilbud...legg heller på prisen da(innen rimelighetens grenser) så man kan nyte litt kvalitets/kvalito :lol: tid online...mange som setter pris på det...

 

just my 2 cents

Lenke til kommentar

koble ifra hver time vil jo være og bæsje litt på leggen hvis man er ute etter nye kunder. Det finnes jo idag flere isp'er som tilbyr fastpris for 1 eller 2 timer per dag. Dette er jo plenty nok til kunder som bare er ute etter og skjekke e-post, så hvis det er de kundene Kvalito er ute etter har de jo allerede konkuranse og er i mine øyne ett feilgrep.

 

Det som virker fint her er jo nettopp muligheten til f.eks online spill uten og sitte med konstant fårlig samvittighet for tlf regninga. Ett brud per time vil jo ødelegge alt. Ett brudd hver 6time er vel mer fornuftig med tanke på og kvitte seg med "nedlasterene", men hver time, neitakk!

Lenke til kommentar

100% enig NeoGeo

Brudd på koblingen uansett er ikke akseptabelt imo...

Da for dem heller legge på prisene og få en god start, med fornøyde kunder, istede for masse kunder som klager i hytt og pine pga at tjenesten ble frakoblet...ingen vil ha en sånn tjeneste imo..

Time Will Show

Lenke til kommentar
Vær så snill og ikke forkrøple denne tjenesten med og koble ned hver time,eller i tide og utide...

 

For de som bruker dobbel ISDN kan vel dette løses ved at man kobler ned en linje av gangen?

 

At man blir kastet av nett en gang i timen er neppe noe for Ola Nordmann. Kan tenke meg mange, kanskje spesielt intetanende representanter fra den eldre garde blir glade hvis de gang på gang opplever at "internetten plutselig ble borte" :-)

 

Forøvrig ser jeg at Kaj har registrert seg i forumet, men det kan virke som om han benytter feil passord. Be forumet om å sende passord per mail, så bør ting gå iorden. Jeg vet ikke om feil i forumet i øyeblikket.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Jeg er TOTALT imot brudd/avkobling fra nettet når jeg har bestemt meg for og surfe/game/kose meg whatever....blir et så mega irritasjons moment....Da er jeg villig til og betale mere for tjenesten....

 

Til

Kvalito

 

La oss hungrige isdn brukere nå få et tilbud så vi kan utnytte den teknlogien vi sitter på.Har sitti på isdn i 3-4 år, lite jeg har fått brukt dobbel isdn pga pris...Sikkert mange som lar være og bestille adsl også nå da man kan få en fastpris på dobbel isdn.La oss utnytte teknologien og la dem det passer for bruke det...bare så synd det er mange år utsatt...

Lenke til kommentar
Ja Fy....den likte jeg absolutt ikke...koble ned etter en time på....usj

Merkelig snodig hvor vanskelig det skal være i dette landet.

Visst man blir koblet ned i tide og utide blir det ikke noe av på meg...det kan jeg si med ganske stor sikkerhet...

 

De så vel hvordan det gikk med Cybercity som prøvde seg på det samme for noen år siden, store deler av brukerne lot linja surre og gå døgnet rundt og på den måten knekte de hele tilbudet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja man må moderere seg det er helt klart...men jeg forstår så utrolig godt den vanlige strupa isdn brukeren...det blir akkurat som med forbuds tiden....folk drakk jo ganske heftig da...man kan jo ta Nordmenn generelt....høye avgiftsnivåer....se hvordan vi drikker når vi er ute...lite sunt imo...det er ikke til og legge under en stol at vi er sultne og at det kommer til og gå en periode med mye bruk ja...men dette vil regulere seg helt automatiskt ettersom tilgangen er tilgjengelig.

Og ikke for og snakke om når vi drar over grensa på Harry tur....vi er helt ville...river og røsker i hverandres handlekurver...makan... :oops:

 

Og det derre med Cybercity har jeg sagt en gang før i en tidligere tråd.

Dem ga seg ettersom Telenor var så utrolige vanskelige og ha med og gjøre...det var iallefall det jeg fikk opplyst.

Lenke til kommentar

Og det derre med Cybercity har jeg sagt en gang før i en tidligere tråd.

Dem ga seg ettersom Telenor var så utrolige vanskelige og ha med og gjøre...det var iallefall det jeg fikk opplyst.

 

Telenor var sikkert vrange men begrunnelsen vi kunder fikk for endringen fra fri bruk til 8t dagen var at folk ikke overholdt reglene og lot linja surre døgnet rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...