Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

For deg som surfer MYE på internett...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sjekka opp ang tellerskritt. det er som dere sier at det er samme pris uansett hvor man ringer fra og til.

så ha meg unnskyldt for flausen der ja :oops:

 

men uansett. start er dyrere enn telenor ang tellerskritt. start betaler du som om du skulle ringe, men hos telenor betaler du for å gå på nett, som er billigere enn å ringe.

 

håper det ble rett nå ja

Lenke til kommentar
OMG?

 

Hvorfor nå!? Nå når BKK bygger ut ADSL hos meg?

 

Men inntil videre høres det ut som et bra tilbud...

Noen som har det, eller har bestilt?

 

Og hvem sa at hastighet var ulempen? Så vidt jeg vet er hastigheten 64K/128K, og det er faktisk vanlig hastighet.

 

Intill videre? Husk at at det 12 mnd binding da + at du må skifte tlf abb. litt stress kanskje..

Lenke til kommentar

Ok, mulig jeg er trøtt enda, men dette så jo helt fantastisk ut, hva er haken?

 

altså, du kan være på 24/7 med isdn, UTEN å betale tellerskritt, men du må ha hustelefon gjennom tele2000?

 

men uansett koster dobbel isdnline 149kr i måneden+ oppkoblingsavgift 53øre pr gang og da altså ingen videre utgifter på internettbruken?

 

hørtes for godt ut til å være sant, eller er det noe jeg har misforstått nå?

 

:oops:

Lenke til kommentar

Jeg forstår det ihvertfall sånn at du teoretisk kan være tilkoblet 24/7. Men dersom linjen står inaktiv i lengre tid blir du frakoblet automatisk. Hvor lang tid det tar fra linjen blir inaktiv til du blir frakoblet veit jeg ikke. Men det bør ihvertfall gå 10-15 min. mener jeg. Syns det er et bra tilbud jeg.

Online 150 koster meg 598 kr pr. mnd. (inkl. abbonement). Og da er jeg begrenset til 75 timer dersom jeg bruker dobbel linje. (og det gjør jeg)

Riktignok betaler man ikke oppkoblingsavgift med Online 150, men man kan da fremdeles koble seg opp ganske mange ganger for diferansen.

 

Da er det ikke mye å lure på :smile:

 

Har savnet et slikt tilbud lenge. Nå kan jeg og prøve å spille over internett, uten at hele lønna går til Telenor. Gleder meg! Dersom jeg har bruk for å laste ned noe stort, kan jeg ta det på jobb da vi har 2Mb linje der...

Lenke til kommentar
Uaktive påkoblinger blir koblet automatisk i fra.

 

Her kan det være en Kode, hvis du er uaktiv i 5-10 minutter så må du koble opp igjen å betale startavgift igjen?

 

Det kan være et problem for oss som leser nettsider eller poster i forum. Men alt kan jo løses med et FireScript i FTP'en eller en Apache HTTP som pinger et domene :wink:

 

Er det noen som vil ringe å spørre hvor lang til det går før en kobler fra?

 

ISDN til 89,- og E-DSL fra Europeonline blir billigere en Online ADSL !

 

E-DSL ~ 150 Euro året, ca 1200 kroner i ÅRET + 89*12 ~1068 det blir jo sprette meg 768 Kbit/s trådløst bredbånd til bare 2268,- året eller mindre en jeg bruker på mobiltelefon i måneden.

 

Gidder noen sjekke hva slags nedkoblingssystem de bruker ????

Lenke til kommentar

Vet ikke helt jeg, men det er vel slik at man kan stille slikt automatisk i OS'et. (oppkoblingsinnstillingene). Det går i alle fall an i windows. Skjønt det kan jo hende de har et annet system så folk ikke skal sitte oppkoblet hele døgnet uten trafikk...

 

btw. en kamerat greide det umulige. Maskina sto oppkobla med dobbel linje i 14 timer (fjorten). Det var Tele2 da...

Lenke til kommentar

Da jeg ringte dem for å bestille, spurte jeg om hvor lang tid det tok før du blir frakoblet. Han jeg snakket med visste ikke akkurat. Tippet en 10-15 minutter. Uansett er det jo bare å sette en e-post klient til å sjekke hvert 5. minutt eller noe sånt dersom man f.eks. skal lese lange artikler eller skrive svar på forum. MEN jeg er sterkt imot å misbruke dette. Det vil si å la maskinen være oppkoblet uten at man har behov for det. Slikt kan fort ødelegge tjenesten eller prisen.

Lenke til kommentar
MEN jeg er sterkt imot å misbruke dette. Det vil si å la maskinen være oppkoblet uten at man har behov for det. Slikt kan fort ødelegge tjenesten eller prisen.

 

DEt var det som skjedde med Cybercity i sin tid, og jeg er redd at det samme kommer til og skje her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette så jo utrolig bra ut, iværtfall for meg som ISDN bruker.

Noen som bruker dette idag? Isåfall gi en liten tilbakemelding på hvordan det fungerer.

 

Det står en liten notis om at uaktive påkoblinger blir automatisk koblet ifra. Hvordan definerer de uaktive? Hvis man f.eks laster ned en fil men ikke surfer, er det uaktivt?

Lenke til kommentar
Hvordan definerer de uaktive? Hvis man f.eks laster ned en fil men ikke surfer, er det uaktivt?

 

Tror nesten at man må kontakte Kvalito - og spør om slike ting helt spesifikt.

Det nytter ikke at brukerne her på forumet spekulerer i "hvordan det sikker er"..... Dersom Kvalito faktisk mener noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vær obs på dette:

 

NB! Dette er et prøveprosjekt, og prisene vil bli evaluert og korrigert den 1. september. Vi håper på forståelse for at vi prøver å utvikle produkter som kan være økonomisk forsvarlige for alle parter.

 

Er litt skeptisk til at du skal binde deg til 12 mnd og så forandrer de prisene etter 1 mnd. Virker som ett lokketilbud?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...