Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

For deg som surfer MYE på internett...


Anbefalte innlegg

Er også et lignende tilbud oss tiscali, tror det var 550 for 6 timer dagen.

 

Poeng mitt er at oss telenor sitt 150 abn. så blir man ikke avkoblet etter 10 min. Og det er en stor forskjell! Ok man kan sette mail på sjekk vært 9min. Men hvor lenge varer det før kvalito finner andre løsninger?...

...OG man må huske at du må ha vanlig tlf abn. oss dem også, noe som også burde gjøre at dette skulle vært biliger. De tjener da en del på det også. og så har de jo 200,- i etablering. Det har ikke telnor150 eller tiscali sinne tilbud. (ikke at jeg er så glad i noen av disse!)..

 

Nei dette lukter cybercity! Tipper de vil slitte med båndbrenden/kapasiteten også etter vært. En pris på 200-300,- for enkel linje og 500-600 for dobbel høres mer riktigt ut. Man kan da surfe en masse på 'vanlige abn' for 800-900 :grumpy: spenn som de nå krever..

Så kommer 53 øre oppkobling i tilegg. Ok ikke all verden men alt moner!

 

Det som er mest iriterende er at de setter prisene opp så sinnsykt på kort tid, og så unskylder seg med at; klipp fra de de skriver

--->

Vi beklager vinglingen i pris, og innser at vi ikke var på høyde med markedet. Vi beklager også den kraftige prisjusteringen, men den var dessverre tvingende nødvendig. Det foreligger nå ingen planer om endringer i pris etter dette.

---<

 

De må da litt peiling på ting&tang før de markedsfører et produkt!!....

Nei, tror rett og slett at dette er gjort for og få mase reklame og blest om produkte. Genialt nok, men de burde holt prisen nede på et 'normalt' nivå.

 

Dette var nok nøye planlagt tipper jeg..

 

Gi slike falske forhåpniger til oss som ikke kan få bredbånd enda. Burde vært belønnet med 300 piskeslag!! :evil::D

 

 

Måtte de Br.... i HE....e!! :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...OG man må huske at du må ha vanlig tlf abn. oss dem også, noe som også burde gjøre at dette skulle vært biliger. De tjener da en del på det også. og så har de jo 200,- i etablering. Det har ikke telnor150 eller tiscali sinne tilbud. (ikke at jeg er så glad i noen av disse!)..

 

Det er vel ytterst få her på forumet som vet hva TN krever pr time for og la kvalito bruke den mot sitt nett så hva som er rimelig eller er blir bare meningsløs synsing, alle andre med lignende tilbud ligger i området 500- 600,- så antagelig er dette omtrent der det skal ligge.

Kvalito har nok neppe laget dette produktet for at alle skal være online 24/7 og de må antagelig gjøre noe for og ikke havne isamme uføret som Cybercity.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg avbestilte hos kvalito nå nettopp, Det lukter litt dette synes jeg. Jeg kan på ingen måte tro at dette var tilfeldig med denne prisøkningen. Det var nok bare et triks for å lokke kunder. De er jo billigst på telefoni men jeg ble så forbanna at jeg betaler heller dobbel pris på telefoni hos stjelenor. Eller symfonica som jeg egentig er kunde hos. :evil:

Lenke til kommentar

For samme sum (895 kr) kan du surfe i 102,5 timer pr mnd hos telenor med dobbel linje.

Dersom vi tar tilbudet med enkel linje som koster 545 kr, er dette fremdeles litt billigere enn Online 150, som koster 597 pr mnd. inkl. basis abbonement som er påkrevd for å kunne nytte tjenesten.

Ergo så er tilbudet fremdeles på høyde med markedet ellers, dersom du har behov for å bruke internett så mye.

 

Misforstå meg rett. Jeg prøver på ingen måte å forsvare måten Kvalito IT har opptredd i denne saken. Jeg vurderer sterkt å gå tilbake til Online 150, da jeg ihvertfall slipper å tenke på å bli frakoblet på noen måte der, samt at jeg slipper oppkoblingsavgift.

Så man kan trygt si at alt står og faller på hvordan de vil gjøre dette.

 

Forøvrig må jeg si meg enig i at dersom dette ikke var et pr. stunt, så er hele opplegget utrolig lite gjennomtenkt på forhånd.

 

Ang. skifte av Telefoni leverandør, så kommer jeg til å beholde Tele2000 uansett hva som skjer ellers, da jeg ikke kan se noen bakdeler med dette for min del.

Lenke til kommentar

Fy og jeg ble skuffa nå. Griner... :cry:

 

Der røk det beste tilbudet jeg har sett på laaang tid.

Med de prisene de har satt nå, så er jo dette opplegget totalt

ødelagt, siden de i tillegg skal ha oppkoblingsavgift, og at man

blir koblet fra etter 10 minutter!

 

Kvalito, hvis dere i det hele tatt gidder å lese dette forumet,

og bryr dere om (fremtidige) kunder, så vær så snill og vurder

sterkt og kutte ut oppkoblingsavgiften med de prisene dere har nå.

Avkoblingen etter 10 min kan beholdes etter min mening,

siden dette er innen hva som kan kalles rimelighetens grenser.

 

hilsen en dypt skuffet storsurfer...

Lenke til kommentar

Heisann...

 

Det virker som eit hobby prosjekt, men nå i kveld (rundt 24.00) fikk eg mail med passord og slikt....

 

nice piece...

 

 

men han sa det ikkje blei gratis før eg porterte over til tele2000, men det trur eg at eg har gjort. i allefall vis eg gjer det som står nedafor

 

fikk mail fra tele2000 der det står  

 

********

F.eks hvis de ønsker å ringe Tele2000:

 

Uten prefiks - 21020800

Med prefiks - 1527 21020800

********'

 

Vis eg da benytttr tlf nr 1527 22414224

Lenke til kommentar
Fy og jeg ble skuffa nå.  Griner...  :cry:  

 

Der røk det beste tilbudet jeg har sett på laaang tid.

Med de prisene de har satt nå, så er jo dette opplegget totalt

ødelagt, siden de i tillegg skal ha oppkoblingsavgift, og at man

blir koblet fra etter 10 minutter!

 

Vel dei fleste isp'r har det da, om linja er idle.. (isdn) men Tiscali har det ikkje.... men dei har ofte 20 minutt... trur telenor har det.

 

 

********var på kobla over 1 døgn.

Lenke til kommentar

vel, dei må ha penger inn....

btw routinga deira var nice da.

 

C:>tracert www.vg.no



Tracing route to www.vg.no [193.69.165.20]

over a maximum of 30 hops:



 1   <10 ms   <10 ms   <10 ms  EOLSERVER [192.168.0.1]

 2    47 ms    31 ms    32 ms  066.dialup.kvalito.no [194.29.201.66]

 3    47 ms    32 ms    31 ms  194.29.201.65

 4    31 ms    47 ms    31 ms  nix.kvalito.net [194.29.200.2]

 5    47 ms    31 ms    32 ms  ge-0-3-0.br3.gaus.no.catchbone.net [193.156.90.3

]

 6    47 ms    32 ms    31 ms  v403.rs1.gaus.no.catchbone.net [193.75.3.237]

 7    47 ms    31 ms    47 ms  rs1-v202.osl-sand.inet.catchcom.no [193.75.3.62]



 8    47 ms    31 ms    31 ms  193.69.165.20



Trace complete.



C:>

 

 

C:>tracert q2.online.no



Tracing route to games8.online.no [193.213.112.73]

over a maximum of 30 hops:



 1   <10 ms   <10 ms   <10 ms  EOLSERVER [192.168.0.1]

 2    47 ms    31 ms    31 ms  066.dialup.kvalito.no [194.29.201.66]

 3    31 ms    31 ms    47 ms  194.29.201.65

 4    47 ms    31 ms    32 ms  nix.kvalito.net [194.29.200.2]

 5    47 ms    31 ms    32 ms  ti200002b050-ge4-0.ti.telenor.net [193.156.90.2]



 6    46 ms    32 ms    47 ms  ti200002c050-ge14-0.ti.telenor.net [146.172.248.

101]

 7    31 ms    32 ms    47 ms  ti100002c050-pos9-0.ti.telenor.net [146.172.248.

5]

 8    46 ms    32 ms    47 ms  ti100910d051-ge0-0.ti.telenor.net [146.172.249.1

65]

 9    31 ms    47 ms    31 ms  ti100910a085-vlan10.ti.telenor.net [146.172.164.

211]

10    46 ms    32 ms    47 ms  games8.online.no [193.213.112.73]



Trace complete.



C:>

 

 

Første hoppet er jo min pc som gjer.

 

Pingen på q2.online.no (action quake 2 server ) låg på 35-45.

Med tiscali hadde eg mykje meir fra 70-90

Lenke til kommentar

Linjene deres er bra de. Det skal de ha.

 

En annen ting jeg vil presisere som er positivt, er utmerket kundeservice. Jeg har sendt en del e-post, og har fått gode svar tilbake veldig fort.

De har på alle måter vært hjelpsomme, og har hatt en hyggelig tone hele veien. Det er ikke alle som er slik desverre.

Uansett syns jeg det er verdt å nevne, da slikt teller mye for min del.

 

Jeg kommer til å fortsette som kunde hos dem en stund til. Har bestemt meg for å gå ned til en linje ubegrenset. Kan bruke den andre også innimellom, hvis jeg har behov for det . Da betaler jeg vanlige tellerskritt for denne (6 øre minuttet). Får i hvertfall ikke fullt så høye regninger hver måned da... :-?

Lenke til kommentar

ja til tross får full utblåsnig tidliger i tråden 8) så har jeg bestemt meg får å slå til. I hvertfall så skal jeg teste det ut en månde. Var så heldig at jeg fikk bestilt da de fremdeles sto 149,- i webshopen :) Få timer etter var det 550,- :D

 

Men om det er eget prg. som skal sjekke om jeg sitter foran pc'en hvert 10 min så sier jeg takk for meg fort!

 

Du cornel; Gikk det greit å sette mail på sjekk hvert 9 min?

 

Og ja, når jeg faktisk skal betale 550,- i mnd. Så kommer jeg til å laste ned en del større filer.

 

men jeg viker ikke på det jeg sa om helt syk pris politikk. Stignig på mange 100% i løpet av dager å timer! Men så har jeg da heller ikke så mange andre tilbud når det gjelder rimlig nett tid...

Lenke til kommentar

Sånn som jeg ser dette tilbudet så er det perfekt for alle som bruker isdn gangske mye og seff er det mangen som ender opp med å laste ned store ting via sin isdn linja når det kan stå på døgnet rundt.

Jeg har og sett på tele2000 sine priser og dem er virkelig billigre en telenor og tele2 ,men det må være en hake ? dem kan lissom ikke være så mye mer billigre en telenor og tele2 ?

Og vil ikke betale noe fast pris til tele2000 ? Det fant jeg aldri noe om på www.tele2000.no .. Det vil si at man fremdeles betaler isdn linje pris til telenor pr. mnd. ?

Og for dere som whiner over at dette er dyrt !! det er ****** ikke dyrt 550kr for 24 timer online ! ! ! ! eneste som har noe å si er hvor lenge disse folka greier å få dette tilbudet til å GÅ rundt.

Når/hvis jeg gidder å få tak i dette tilbudet så kommer jeg nok ikke til å logge meg av internett for pcen min kræsjer.. det må dem nesten regne med når dem satte opp prisen. jeg roper JIPPI TIL KVALITO

:woot::woot::D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
.  

Jeg har og sett på tele2000 sine priser og dem er virkelig billigre en telenor og tele2 ,men det må være en hake ? dem kan lissom ikke være så mye mer billigre en telenor og tele2 ?

 

Joda, har brukt dem en stund som tellerskrittleverandør.

At Tele2 er billige er en myte, "vi er ett øre billigere enn Telenor og det er billig det!" og dette har de faktisk fått folk til og tro på.

Ikke mye og skryte av..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...