Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

For deg som surfer MYE på internett...


Anbefalte innlegg

Jeg har igjen testa hastigheten på linjen, og føler meg nå sikker på resultatet. Som dere ser er det glimrende!

ITavisen.no speedometer resultat:

 

IP-adressen 194.29.201.70 lastet ned 964677 Bytes

på 61.797000000000004 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 125 kbit/s.

 

Gjennomsnitt Ping til Vg.no var nå 36ms

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ISDN og ADSL er svjv ikke sammenlignbare når det gjelder bruk av båndbredde når linja ikke er i bruk.

 

Stemmer nok det, og grunnen er svjv at ISDN og POTS (Plain Old Telephone System) er linjesvitsjede forbindelser, mens IDSL/ADSL/ SHDSL/VDSL bruker pakkesvitsjede forbindelser fra DSLAM og videre oppover mot internett/NIX)

 

en "idle" ADSL forbindelse bruker (nesten) ingen kapasitet på stamnettet fra DSLAM og videre, mens en "idle" ISDN forbindelse hele tiden legger beslag på en 64(el. 128) kb/s forbindelse mellom deg og f.eks. Kvalito.

Skulle ønske telenor tilbød IDSL ( ISDN-DSL, har samme krav til linja som ISDN, men er altså koblet til DSLAM'en i telefonsentralen) til de uheldige som ligger utenfor rekkevidden til ADSL/SHDSL/VDSL...

Lenke til kommentar

Her fikk jeg mye pepper ja .. :)

 

Altså jeg inrømmer at jeg driter meg litt ut her, det er en dum tankegang, fordi jeg ikke har nok kunnskaper til å stå for det jeg sier her. Og jeg har jo som ingen hensikt til å ødelegge noe, det ville jo bare ødelegge for meg selv også.

 

Men jeg kan heller ei se noen sted på siden hvor dem nevner noe om at demmes "fri bruk" egentlig i følge dere ikke er en så fri bruk i den grad jeg trodde det skulle være. Sier dere at jeg ville være en misbruker, hvis jeg skulle finne på å f.eks. laste ned en linux distro .iso på 700 meg ?

 

Jeg er såpass lat av meg, at jeg syntes faktisk det ville være en frihet å bare ha meg påkoblet hele tiden, og slippe det at man hele tiden må ringe seg opp for å være på nett.

MEN, nå har dere banka inn i hodet mitt at dette ikke er et slikt tilbud. Og jeg forstår dette nå. Det med at linja idle-timer ut etter 10 minutter, er et signal i seg selv, om at dette ikke er fastlinje. Som jeg gjerne ville tro at dette kunne fungere som.

 

Men siden jeg er så lat, så har jeg tenkt litt på at kanskje smoothwall har en "dial on demand" funksjon ? Og idle time out vet jeg at den også har. Så der har vi en løsning for meg vettu ....

 

Sånn, der la jeg meg flat, er dere fornøyde nå ? :)

Lenke til kommentar

Mere fornuftig dette ja. :smile:

Nei, det er ingen fastlinje. Det kan man ikke forvente.

Om du setter igang å laste ned en fil på 700MB eller kanskje enda mer, så er dette ikke misbruk sett fra min side. Da har du et "behov" for å være tilkoblet, og det er hele vitsen sånn jeg ser det. Vi kan nå, dersom vi har tid, laste ned store filer uten å måtte tenke på tellerskrittene som ruller hele tiden.

Derfor bør vi ikke la tilkoblingen være aktiv når vi ikke har bruk for den.

Lenke til kommentar

Jeg fortsetter å bruke min frisurf adresse ihvertfall, men måtte skifte smpt server til kvalito sin.

Dersom du har hatt en online.no adresse i forbindelse med betalt abbonement, vil nok denne bli slettet. Telenor reserverer den riktignok i 3 mnd i tilfelle du skulle opprette nytt abb. hos dem. Er ikke 100% sikker på alt dette, men du kan jo undersøke

:)

Lenke til kommentar
Tilbud Etablering Månedlig avgift Kapasitet

 

Internett Aksess ISDN/Analog m/ tellerskritt 200,- 0,- 56-128 kbps

NULL tellerskritt - Internettaksess ISDN/Analog UTEN tellerskritt* - to timer daglig, en linje* 200,- 195,- 56-64 kbps

NULL tellerskritt - Internettaksess ISDN/Analog UTEN tellerskritt* - to timer, to linjer* 200,- 275,- 128 kbps

NULL tellersrkitt - to linjer ingen begrensning, en linje* 200,- 545,- 56-64 kbps

NULL tellersrkitt - to linjer ingen begrensning, to linjer* 200,- 895,- 128 kbps

 

 

 

* Forutsetter et Tele2000 abonnement på telefoni. Startavgift på 53 øre per gang en ringer opp. Uaktive påkoblinger blir koblet automatisk i fra etter 10 minutter.

 

Alle abonnement inkluderer:

- 25 Mb med hjemmesideplass (web.kvalito.no/brukernavn)

- 3 e-postadresser med 25 Mb per e-postadresse

- Gratis oppkoblinghjelp

- En måneds oppsigelsestid

 

Vi beklager vinglingen i pris, og innser at vi ikke var på høyde med markedet. Vi beklager også den kraftige prisjusteringen, men den var dessverre tvingende nødvendig. Det foreligg

er nå ingen planer om endringer i pris etter dette.

 

Så det var berre eit pr stunt alikevel... jaja, boikott.no!

 

YIKES!... ******!

Lenke til kommentar
Nå har Kvalito justert prisene atter en gang til himmels. nå er tilbudet helt meningsløst :roll:

 

Nåja, meningsløst er det neppe.

Skal du sitte mye på oppringt er ikke de nye prisene så ille, omtrent der hvor andre så som Online 150 og Tiscali ligger for mer begrenset tjeneste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Billig og billig....

Er snakk om oppringt her da ikke noe superhastighet.

 

NULL tellersrkitt - to linjer ingen begrensning, en linje* 200,- 545,- 56-64 kbps <--- flere som synes den er utydelig?

 

Og en annen ting jeg lurer på,er det 12 mnders binding eller er det 1mnd?

 

Alle abonnement inkluderer:

- 25 Mb med hjemmesideplass (web.kvalito.no/brukernavn)

- 3 e-postadresser med 25 Mb per e-postadresse

- Gratis oppkoblinghjelp

- *En måneds oppsigelsestid*

 

Øverst på siden står det jo 12mnders binding.

Blir ikke helt klok på det derre jeg.

Lenke til kommentar

NULL tellersrkitt - to linjer ingen begrensning, en linje* 200,- 545,- 56-64 kbps <--- flere som synes den er utydelig?

 

Og en annen ting jeg lurer på,er det 12 mnders binding eller er det 1mnd?

 

Alle abonnement inkluderer:

- 25 Mb med hjemmesideplass (web.kvalito.no/brukernavn)

- 3 e-postadresser med 25 Mb per e-postadresse

- Gratis oppkoblinghjelp

- *En måneds oppsigelsestid*

 

Øverst på siden står det jo 12mnders binding.

Blir ikke helt klok på det derre jeg.

 

Setter inn et utklipp fra en mail her -[Cathrine Berg] jobber altså i Kvalito.

 

12 mnd bindingstid -da forventer jeg, og andre kunder, enten at månedsprisen for hele denne bindingstiden er bestemt, eller alternativt at abbonementet kan sies opp kostnadsfritt ved vesentlige prisendringer.

Websidene er noe mangelfulle angående "terms & conditions"

[Cathrine Berg] Det er kun en måneds bindingstid, og en betaler forskuddsvis for tre måneder. Prisene vil endres på en måneds varsel, med mulighet for å si opp.

 

Hva blir "straffeavgiften" hvis abb. sies opp før bindingstidens utløp? (om dette er mulig)

[Cathrine Berg] Burde ikke være nødvendig, med en slik korrigering.

 

Betalingsperiode -månedlig eller kvartalsvis, for- eller etterskuddsvis?

[Cathrine Berg] Kvartalvis på forskudd

 

Frakobling etter 10minutters inaktivitet er litt for snart, etter min mening -man kan bruke mer enn det på å lese enkelte fullpakkede websider, spesielt om språket og designet er tilstrekkelig ukjent/dårlig. Jeg vil foreslå ca det dobbelte, 20-25minutter.

[Cathrine Berg] Forsåvidt enig, men problemet er som sagt at da ville tjenesten ha blitt mye dyrere.

 

Det var deres svar på mine spørsmål.

(Nå har altså tjenesten faktisk blitt mye dyrere enn det var da... )

 

Jeg begriper heller ikke hva dette nye uttrykket skal bety:

"to linjer ingen begrensning, en linje* 200,- 545,- 56-64 kbps"

er dette en eller to linjer??? Noen som uttrykker seg ubegripelig klønete!

Regner dessverre med dette er en linje (64k), ref. tilbudet under.

 

545,- for ubegrenset tilgang er jo fremdeles bedre enn

telenors Online 150-tilbud (499+98=597,-) som bare er 150timer...

 

Synes likevel det vitner om utrolig dårlig planlegging når prisene øker fra først 89,- til nå 545,- pr mnd. for en 64kb-linje -det er faktisk mer enn en 6-dobling på litt over en uke!!!

Lenke til kommentar

:o Om man går inn i webshopen så får jeg opp dette om den enkle linjen.

Det samme om den dobble, bare her er prisen 249,-

Fatter ikke dette helt! :shrug: Men om jeg kan få 1 en linje til 150 spenn i mnd. og være på nett uten å tenke tellerskritt så er jo dette en bra tjeneste uansett.

 

Mener at man ikke skal misbruke dette, men om man skal ut på nett og feks. lese forums i en time eller 2, så er det vel mulig å sette opp noe program som simulerer surfing!... har ikke så mye peiling på dette. men fra mitt lille hode så virker det da ikke som et problem da.. Hadde i sin tid et prg som surfet random på favoritt'ene i browsern når du selv ikke var aktiv. Om man skal spille på nett så må vel dette være en grei løsning?...

 

 

 

--->

149.00 kr (120.16 kr)

 

Oppringt ISDN/Analog - UTEN tellerskritt, enkel linje

 

Internett aksess via ISDN eller analogt modem. Hastigheter opptil 64kbps.

 

Vi støtter de fleste standarder opp til 56 kb/s for analogt modem og 128 kb/s for ISDN. Det eneste du trenger er derfor kun en vanlig telefonlinje eller ISDN tilknytning.

 

Pris inkluderer plass for egne hjemmesider (25mb) og 1 e-post konto. Bindingstiden er på 1 måned. Etableringskostnad á kr 200,- kommer i tillegg.

 

Det løper IKKE telleskritt, kun en fast pris pr måned. Dette forutsetter et Tele2000 abonnement på telefoni. Startavgiften er på 53 øre og inaktive oppkoblinger blir koblet automatisk ned etter 10 minutter.

Lenke til kommentar

Med disse prisene er det ikke noe vits og tenke på frakobling etter min mening.

Bruk det fullt ut....litt valuta skal man jo ha for pengene.

Prisene er jo blitt så høye at bare bruk det fullt ut...kan vel nesten bestille en fastlinje fra telenor uten at jeg har sjekket di prisene.

Uansett synes jeg det er svinedyrt med 895,-mnd for 128k +oppkoblingsavgift og av kobling etter 10 min.

Hadde man hatt mulighet for adsl så kunne man vel sittet med 2Mbit ned ellerno.

Med enkle ord man blir flådd til skinnet i dette landet.

http://www.kvalito.no/driftslogg/loggs.asp

Ikke så vanskelig og se at det surret dem har hatt med Catch skal tjenes inn igjen.Og hvem må betale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...