Gå til innhold

"DIY Follow focus"

Anbefalte innlegg

Hei, vet ikke om det er blitt postet før.

Men, jeg så etter en billig måte å få "smooth" fokus når man filmer og kom over denne videoen på youtube, der han bruker en billig "krukke" åpner som er lagd av silikon.

http://www.youtube.com/watch?v=wr7ODWNcMoY

Genialt for en hobby filmer som ikke har råd til et oppsett fra redrock etc. Ser veldig bra ut, siden materialet "gir" litt etter, slik at bildet blir flytende.

3.99$ pluss frakt. skal definitivt prøves.

Er det noen her som har prøvd dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette sier en del om hvor egnet SLR er til video...:-)

Fordi de ikke kan måle seg med proffkamera til flere ganger prisen?

Skal du simulere vanlig videokamera blender du bare ned og holder deg i godt lys, så trenger du knapt tenke på fokus.

Bruker du litt tid på det, og bruker litt enkle hacks som vist her, så kan du få til utrolig mye mer enn et videokamera.

• Liker 2
Lenke til kommentar

det har vel vært bevist nok ganger nå at de som ser mulighetene fremfor begrensningene kan produsere film med godt resultat. Problemet ligger nok hos de som forventer et point'n shoot videokamera når de kjøper dslr, og tror det er omtrent det samme som å ta foto.

Lenke til kommentar

Her er en tilsvarende hos Biltema.

Om den er like egnet, aner jeg ikke. Men det koster jo ikke all verdens å prøve :)

Rogkas, selv om du selv ikke ser mulighetene med filming med DSLR, så er det mange som gjør det. Så hvorfor være så negativ? Jeg har sett mange virkelig bra klipp på nettet, som garantert ikke ville vært like bra med "vanlig" hjemme videokamera, samt uoppnåelig for normale folk å ha utstyr til, før man fikk mulighet til kvalitetsvideo fra DSLR.

Lenke til kommentar

Her er en tilsvarende hos Biltema.

Om den er like egnet, aner jeg ikke. Men det koster jo ikke all verdens å prøve :)

Rogkas, selv om du selv ikke ser mulighetene med filming med DSLR, så er det mange som gjør det. Så hvorfor være så negativ? Jeg har sett mange virkelig bra klipp på nettet, som garantert ikke ville vært like bra med "vanlig" hjemme videokamera, samt uoppnåelig for normale folk å ha utstyr til, før man fikk mulighet til kvalitetsvideo fra DSLR.

Takk, har allerede bestilt fra ebay, kom på 54kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...