Smitschi Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) . Endret 10. juni 2014 av Smitschi Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Vann innenfor dobbeltskråg? TANG og tare under vannlinjen, dårlig bensin eller dårlig lufting til tanken, mistet enn finne på motoren? tettere vanntilførsel, luft blanding inni motoren ? Endret 21. september 2011 av -=CH=- Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hadde samme problemet på min gamle, høres ut som om det er fuktighet i bensinen. Lenke til kommentar
Smitschi Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Takker for svar! Var nede på båten tidligere i dag for å teste ut forskjellige ting. Når motoren startet sitt vanlige dilldall brukte jeg den manuelle pumpen på bensinslangen og pumpet ekstra bensin inn i forgasseren. Dette viste seg å fungere! Etter noen sekunder begynte den å gå ujevnt igjen, men det var bare å pumpe en gang til så gikk den som den skulle. Dette betyr vel at det er et problem med bensintilførselen? Jeg tok i hvertfall med meg bensinslangen hjem for å rense den. Noen som vet hvordan dette gjøres? Er det egentlig mulig å rense slangen? Burde jeg kanskje kjøpe ny? Eller kan problemet ligge en annen plass enn i slangen? Endret 22. september 2011 av Smitschi Lenke til kommentar
Smitschi Skrevet 23. september 2011 Forfatter Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Folk på jobben til faderen mener at problemet ligger i forgasser, tennplugger eller luftfilter. Skal se om jeg kan få motoren på land så jeg får sjekket litt grundigere. Å rense forgasser er veldig nytt for meg, så er det noe jeg burde passe på? EDIT: Prøver med nye tennplugger neste uke. Hvis det ikke nytter, blir motoren sendt på verksted. Verken faderen eller jeg er spesielt gode til å mekke på motorer. Endret 23. september 2011 av Smitschi Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Tror ikke det hjelper med nye plugger siden det ikke hjalp forrige gang. Er det tatt service på motoren de siste årene ?, ville begynt med og rense bensintanken, bytte bensinfilteret og rense forgasseren. Tøm bensintanken for veske og la den ligge noen dager tørt så all veske fordamper, er det partikler i tanken så skyll tanken med vann før du tørker den helt tørr igjen, la den lufte noen dager før bruk igjen. Er ikke sikker på om det er et ekstern filter på den motoren, hvis du tar av dekslet på motoren så ser du på bensinslangen innvendig om det er et filter der, hvis ikke så er filteret integrert i bensinpumpen. Rense forgasseren er en litt mer omstendelig jobb, ville anbefale et seriøst verksted for den jobben, når du først er på verksted så be dem bytte gearolje på undervannhuset samtidlig. Endret 19. oktober 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Smitschi Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Problemet er faktisk fikset på et eller annet merkelig vis... :!: Tok meg tid her en kveld og skrudde av både forgasser og bensinfilter. Bensinfilteret ble lett tørket med litt papir, og forgasseren gjorde jeg ikke stort annet med enn å tømme den for all bensin. Delene fikk ligge noen dager, før jeg fant ut at jeg rett og slett ikke hadde nok tid til å demontere hele forgasseren og det der (ikke hadde jeg god peiling heller), så en stund så det ut som verksted var neste stopp. Hadde helst lyst å fikse motoren før båten ble tatt på land, for det å vente til våren med å få kjørt motoren ordentlig igjen var ikke aktuelt. Men faderen mente at jeg kunne skru sammen motoren og teste den en siste gang før vi sendte den inn. Gjorde som han sa, og har nå kjørt en del timer uten problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå