Gå til innhold

Må ha raid kontroller. må det koste flesk? eller kan jeg slippe unna billig? føler jeg har brukt nok penger nå... =O(

Anbefalte innlegg

Hei.

Ja det ser ut som om raid kontrollene på mitt hk ikke holder mål. Ser derfor etter en rimelig å enkel raid 0 kontroller. Er det noe spess jeg må se etter. Tipper jeg må ha sata III får å få de hastighetene jeg vil ha. skal bruke 2 stk crucial m4 128gb sddèr-

Ja går det bra med denne? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=584087 eller burde jeg se etter en bedre? ser jo ut som dette vil holde, men hva er forskjellen på den å en ja si en som koster 5 ganger så mye?

Endret av boarderxtrem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal ha kontroller til SSD disker så trur eg du rett og slett må fleske til med ein IBM m1015

Det er jeg enig i. Jeg er veldig fornøyd med IBM m1015. Den har nok båndbredde 2000MB/s+ og har lav latency. Den er støtter også sata sas3/sata6 og er ganske billig! Ca 1000kr :thumbup:

Edit :og 8 porter!

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Om du skal ha kontroller til SSD disker så trur eg du rett og slett må fleske til med ein IBM m1015

Det er jeg enig i. Jeg er veldig fornøyd med IBM m1015. Den har nok båndbredde 2000MB/s+ og har lav latency. Den er støtter også sata sas3/sata6 og er ganske billig! Ca 1000kr :thumbup:

Edit :og 8 porter!

Ja må se om jeg kan få skaffet meg en sånn.. Det er vel enkelt å sette opp.

Jeg har jo 2 stk 5970 i quadfire. Lurer på om jeg får plass. Vet jo ikke helt hvor mye ett raid kort bygger da jeg ikke har hatt det før? Det blir jo litt ventetid da det er ikke noen som har den på lager. det var jo 1 buikk, men 500kr mere en de andre. men ser stipe size er opp til 64kb er det noe prob? vet jeg kjører 128kb nå?

takk for svar.. :thumbup:

Endret av boarderxtrem
Lenke til kommentar

Du skal klare deg veldig greitt med det kortet ja ;) Jeg får plass til 2x gtx580 + 2 raidkontrollere, så ingen fare. De bygger jo bare som et lydkort. Altså bruker 1 slott.

supert..

Men har ett problem da jeg skal legge inn Intel RST Raid : 10.6.0.1022 da det er lagt inn så viser den at det er Intel RST Raid : 10.6.0.1002 som er lagt inn.. Den vil ikke oppdateres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...