ken8 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Hovedkort: Asus P8Z68-V Pro CPU Kjøler: Noctua NH-D14 Noctua viftene har kun 3 ledninger, vil det ikke være mulig å styre hastigheten på CPU viftene fra BIOS? Har lest at den 4.ledningen er for PWM. Hadde håpet at viftehastigheten skrudde seg opp/ned ved behov. Er det mulig å koble cpu viftene på PWR_FAN i stedenfor? Hvis jeg bruker den medfølgende ULNA(Ultra-Low-Noise-Adapter) kobler jeg da først viftene på Y-splitten også på ULNA-ledningen og så ned på CPU_FAN? Det som er kjipt da er at viftene alltid går på lavere rpm. Lenke til kommentar
bhines Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Hovedkort: Asus P8Z68-V Pro CPU Kjøler: Noctua NH-D14 Noctua viftene har kun 3 ledninger, vil det ikke være mulig å styre hastigheten på CPU viftene fra BIOS? Har lest at den 4.ledningen er for PWM. Hadde håpet at viftehastigheten skrudde seg opp/ned ved behov. Er det mulig å koble cpu viftene på PWR_FAN i stedenfor? Hvis jeg bruker den medfølgende ULNA(Ultra-Low-Noise-Adapter) kobler jeg da først viftene på Y-splitten også på ULNA-ledningen og så ned på CPU_FAN? Det som er kjipt da er at viftene alltid går på lavere rpm. har samme hk/kjøler, tror ikke viftestyring funker nei. men det er jo ikke kjipt med lavere rpm, har min 2500k på 5ghz 1,4vcore og ulna, funker fint til lett gaming, blir litt varmt da. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 Koblet på ULNA og tempen er fin, så ble fornøyd til slutt Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Speedfan fungerer også med en del hovedkort etter litt knoting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå