Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Vectra 2000 - 4x4 - C20XE

veggteppey

Anbefalte innlegg

[Fant ut at jeg kunne starte en tråd hvor jeg kommer til å oppdatere om hvordan projektet går.

Noen specs på bilen:

Merke: Opel

Type: Vectra (A)

Motor: C20XE

HK: 198 +/-

Styling: Orginalt

Senket: Orginalt

Felger: OZ

Chip: Jauda

Har ingen ideer om hvordan jeg skal gjøre dette enda, så skal legge opp noen bilder i første omgang.

Forfra

bilde1k.jpg

Bakfra

bilde2i.jpg

Motor

bildex.jpg

Det som må gjøres med den er som følger:

1. Fikse 4x4n. Har en følelse på at det er Akumulator pumpen som må skiftes. Om det ikke er den, må Fordelerkassen byttes. *In progress*
  2. Bilen får falskluft. Håper dette blir fikset når jeg får skiftet muffen. *Fikset*
  3. Bensinlekasje. *In progress* Funnet feilen, en slange som har startet å eire bort.

Kommer mere når jeg har tid!:)

Endret av veggteppey
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Luske, ikke rån den opp. Fine orginale biler i mine øyne er penere enn en "opphora" bil. Dekk, senk og eventulet orginal styling gjør seg. Mange av disse ruster vel opp, så den er vel ganske sjelden med 4wd og 2,0 16v?

Endret av trra
Lenke til kommentar

Hei, her ser det ut som mye er riktig gjort. Nemlig å starte på et eksemplar som har et godt utgangspunkt! Mitt tips: ikke rån den til for mye. Jeg syns bilen er tøff sånn som den er nå.

Jobber med å få motoren strøken, å få fjernet det lille det er av rust. Kommer ikke til å bli ordnet noe mere med hvordan den ser ut.

Enig med Luske, ikke rån den opp. Fine orginale biler i mine øyne er penere enn en "opphora" bil. Dekk, senk og eventulet orginal styling gjør seg. Mange av disse ruster vel opp, så den er vel ganske sjelden med 4wd og 2,0 16v?

Er bra skjelden ja, enda ikke funnet en delebil :p.

Fikk muffa idag til innsuget, ser ikke ut til at det hjelpet, driver fortsatt å "hopper" fremover når man gasser.

Frykter det er Bensinpumpa,Luftmengdemåler eller Lambdasonden som er deffekt.

Også fått min kjære nye spiller idag å (Prioritisering sant?:p), Pioneer AVH-6300BT

Pioneer-AVH-6300BT.jpg

Endret av veggteppey
Lenke til kommentar

-Mål bensintrykket

- Går an å måle volten lambdasonden gir fra seg, mellom 0-0,9 volt som regel. Du merker nok på forbruket om det er feil på den. Kan jo få tatt en avgassmåling, den vil avsløre det.

-Sjeldent det er kondens lenger såfremt du ikke har ståltank

- Plugledninger/ plugger er det jeg ville skiftet ut først

- Batteri og dynamo tviler jeg på at har noen med saken å gjøre.

Pass på bilen din, Vectra 2000 er sjeldent :D

Lenke til kommentar

-Mål bensintrykket

- Går an å måle volten lambdasonden gir fra seg, mellom 0-0,9 volt som regel. Du merker nok på forbruket om det er feil på den. Kan jo få tatt en avgassmåling, den vil avsløre det.

Kan hende svaret er funnet. Biltema plugger = neiånei. Ringte en Mekanikker kompis, som spurte dette spørsmålet etter jeg forklarte problemet. "Biltema plugger?" å det har jeg jo.. "Der har du problemet". Drar på WG å kjøper bedre plugger på Mandagen, evt kjøper noe annet merke på en Shell eller Statoil midlertidig for å teste.

Lenke til kommentar

-Mål bensintrykket

Kan hende svaret er funnet. Biltema plugger = neiånei. Ringte en Mekanikker kompis, som spurte dette spørsmålet etter jeg forklarte problemet. "Biltema plugger?" å det har jeg jo.. "Der har du problemet". Drar på WG å kjøper bedre plugger på Mandagen, evt kjøper noe annet merke på en Shell eller Statoil midlertidig for å teste.

Er bare AC/delco som har de riktige pluggene til den motoren.

De kjøper du hos Opel.

Lenke til kommentar

Fant noen på internett, blir sikkert så jeg bestiller ett så snart jeg har mulighet ^^.

Ble litt for mye regninger denne måneden, ikke for å snakke om at jeg måtte skaffe ett nytt dekk til bilen, å sentreringsringer til den. Forbannade OZ felger som trengte "spesielle" ringer til 800kr.. :p

Setter bilen opp på bukk til uka nå, har funnet en liten bensinlekasje bak, en slange som er eiret opp litt ser det ut til. Så det blir fikset nå til uka en dag.

Ligget med influensa nå i 3 dager, å alle 3 dagene har det vært perfekt vær... å jeg som skulle fikse noe lakkrøst osv *sadface*

Lenke til kommentar

Skulle sette den i garagen idag, å da knekte bærearmen/broa til fram venstre. bestilte nye delene nå.

Bestilt:

Effektanlegg (Det gamle var sundt)

Bensinpumpe

Fordelerlokk

Kicker subber

Bærebro venstre & høyre

Hvordan tar du hjulstilling? Leste lenger oppe at du skulle kjøpe nye dekk...(Lurer litt på dette siden jeg selv må bytte forstillingsdeler på min 98 A3)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...