Gå til innhold

skal bygge pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den har faktisk et optisk drev (dvd leser). Den pcen ser fin ut den, muligens PSU'n kan bli litt i det minste laget, men ellers alt bra. Du forteller lite om hva pcen skal brukes til, så da er det litt vanskeligere å si om dette er en pc som passer deg eller ikke :)

Lenke til kommentar

- Du trenger ikke K versjonen av i5 2500'k' på det hovedkortet du har der (H67) fordi du vil ikke kunne overklokke uansett. (Et valg er å ta i5 2500, eller bytte til et P67 hovedkort)

Hovedkortet ditt støtter heller ikke hastigheten på RAM brikkene dine(1600 MHz), så du kan ta disse RAMbrikkene istedenfor.

- Om du skal ha CPU kjøler senere i tid vil RAM brikkene dine være i veien pga fysisk størrelse.

- Du trenger ikke en Optisk enhet som koster 350, du finner lett en for 200.

Jeg er ikke ekspert på noe strøm, men jeg vil tippe at 500W er i det minste eller på kanten av det som er minimum til oppsettet ditt.

Lenke til kommentar

Den ser helt grei ut den og hvis du ikke skal inn med masse ekstra disker eller masse eksterne enheter som drar strøm over usb så skal 500watt holde, MEN powersupply er en av de få enhetene man kan gjennbruke ved oppgraderinger så jeg anbefaler deg å overdimensjonere dette da et godt power faktisk kan overleve både 3 og 4 oppgraderinger.

Så et power på 750w, 850w eller høyere kan være en god investering.

Lenke til kommentar

- Du trenger ikke K versjonen av i5 2500'k' på det hovedkortet du har der (H67) fordi du vil ikke kunne overklokke uansett. (Et valg er å ta i5 2500, eller bytte til et P67 hovedkort)

Hovedkortet ditt støtter heller ikke hastigheten på RAM brikkene dine(1600 MHz), så du kan ta disse RAMbrikkene istedenfor.

- Om du skal ha CPU kjøler senere i tid vil RAM brikkene dine være i veien pga fysisk størrelse.

- Du trenger ikke en Optisk enhet som koster 350, du finner lett en for 200.

Jeg er ikke ekspert på noe strøm, men jeg vil tippe at 500W er i det minste eller på kanten av det som er minimum til oppsettet ditt.

kan du sett opp et oppsett te mæ da?

Lenke til kommentar

Tok meg friheten til å gå for P67 hovedkort og K versjonen av i5, slik at du i senere tid kan overklokke. Tok også noen litt mindre RAM brikker slik at de ikke står i veien for evt ny CPU vifte. Er sent på natten og kan godt være jeg har glemt noe, men det får bare noen rette på om så.

pcdiskusjon.png

Lenke til kommentar

Tok meg friheten til å gå for P67 hovedkort og K versjonen av i5, slik at du i senere tid kan overklokke. Tok også noen litt mindre RAM brikker slik at de ikke står i veien for evt ny CPU vifte. Er sent på natten og kan godt være jeg har glemt noe, men det får bare noen rette på om så.

pcdiskusjon.png

jeg skal ikke ha en SSD

Lenke til kommentar

pcdiskusjon.png

jeg skal ikke ha en SSD

Da går du for det oppsettet jeg linket til. :)

Lenke til kommentar

pcdiskusjon.png

jeg skal ikke ha en SSD

Da går du for det oppsettet jeg linket til. :)

ser det er 30kr forskjell på ram brikkene med 1600 mhz og 1333mhz, er det stor forskjell ytelsen?

Lenke til kommentar

en kompis av meg har gtx 570 med 650w psu og det holde i masse vis, samme igjen kompis av meg har gtx 460 og har bare 500w

500w til gtx 560ti holder, men mye overclocking blir det ikke, da ville jeg heller ha gått for h67 hovedkort og i5 2500 og ikke k versjonen, eller da kan du ta 2400 eller 2300, disse er da quad core cpu'er fra intel som ikke er så my svakere enn i5 2500, så sparer du også litt, så da kan du legge noe ekstra i ssd :D

Lenke til kommentar

en kompis av meg har gtx 570 med 650w psu og det holde i masse vis, samme igjen kompis av meg har gtx 460 og har bare 500w

500w til gtx 560ti holder, men mye overclocking blir det ikke, da ville jeg heller ha gått for h67 hovedkort og i5 2500 og ikke k versjonen, eller da kan du ta 2400 eller 2300, disse er da quad core cpu'er fra intel som ikke er så my svakere enn i5 2500, så sparer du også litt, så da kan du legge noe ekstra i ssd :D

Det er lurt å investere i en PSU som vil holde en god stund fremover fordi han en gang i tiden vil oppgradere systemet sitt.

Edit: Enig at et GTX 570 med 650W holder, men et GTX 560Ti en 500W PSU så skal strømforsyningen være av god kvalitet for å holde seg.

Endret av bekimc
Lenke til kommentar

hva blir prisen med operativsystem?

Spørs hvordan du får tak i det hossst. Ellers koster det rundt tusenlappen på blant annet Komplett sin side! :thumbup:

Offtopic: Er du et troll egentlig? Ser at du har opprettet flere tråder der du spør hele tiden om det samme.

Endret av bekimc
Lenke til kommentar

hva blir prisen med operativsystem?

Spørs hvordan du får tak i det hossst. Ellers koster det rundt tusenlappen på blant annet Komplett sin side! :thumbup:

Offtopic: Er du et troll egentlig? Ser at du har opprettet flere tråder der du spør hele tiden om det samme.

seff, jeg har bare ikke fått noe bra svar men nå er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...