Gå til innhold

Innspill på htpc oppsett

Anbefalte innlegg

Har satt opp ei handleliste på en HTP

Handleliste

Hensikten med maskinen er å brukes som bluray spiller, medieavspiller fra Nas, samt decode filmer til ipad via airvideo server.

Hadde tenkt å kjøre win7 og xbmc, men er åpen for innspill her.

Tar gjerne imot innspill på hardwaresammensetning, og om dere tror jeg får plassproblemer i det lille kabinettet, evt strømproblemer med 150 watt psu.

En ting jeg lurte litt på var om boxed viften til cpu er støysvak nok til at jeg ikke hører den.

Endret av dr_love
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp kjøpt meg en HTPC selv. Jeg valgte én 4 GB RAM-brikke så jeg kan oppgradere senere; man har ikke bruk for 8 GB med mindre man skal game eksepsjonelt kraftig. Jeg valgte også T-versjonen av i3 2100, den er litt svakere (3,1 GHz mot 2,5 GHz) men drar 35 W mot 65 W.

Angående viften så vet jeg ikke om den er forskjellig på 2100 og 2100T, men den er bare lett susing som kun høres når det ikke er andre lyder. Kjører det en bil forbi eller noen går rundt så hører man den ikke.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt meg en HTPC selv. Jeg valgte én 4 GB RAM-brikke så jeg kan oppgradere senere; man har ikke bruk for 8 GB med mindre man skal game eksepsjonelt kraftig. Jeg valgte også T-versjonen av i3 2100, den er litt svakere (3,1 GHz mot 2,5 GHz) men drar 35 W mot 65 W.

Angående viften så vet jeg ikke om den er forskjellig på 2100 og 2100T, men den er bare lett susing som kun høres når det ikke er andre lyder. Kjører det en bil forbi eller noen går rundt så hører man den ikke.

Sikkert lurt med T versjonen om man tenker på varme og støy.

Laget en ny handleliste med et asus kort siden det har innebygd wifi.

Handleliste

Men da er man i prisleie til f. eks Asrock Og da blir jeg usikker på hva som lønner seg igjen, er dog ikke ssd på Asrock sin boks.

Endret av dr_love
Lenke til kommentar

2120T ser ut til å være prikk lik 2100T med unntak av en ørliten økning i klokkehastighet på 0,1 GHz.

Ta også en titt på dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628838

Det var det desidert beste jeg fant av de små; det har plenty med tilkoblinger.

Om du skal bygge selv eller ha Asrock må du vurdere når du har funnet frem en ferdig handleliste. Som regel får man litt mer av å bygge selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...