Gå til innhold

Hvor mye kan jeg gå ned?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nope, det er hvis du spiser karbohydrater. lar du være å spise karbohydrater da går du på fettforbrennings modus. google hormonet glukagon, den sørge for at du har nok blodsukker til hjernen. Og lages av protein. Fett må også brukes for at prossesen glukoneogenese skal kunne gå.

Dermed vil leveren lage

Protein => glukose

Fett => ketoner

Sult er når cellene dine i kroppen ikke får næring.

En av grunnene til at du må spise regelmessig er fordi du sulter i et cellunær nivå.

Rekk opp hånda de som spiser frokost, lunsj, middag og kvelds? og småmåltidene mellom dem?

Rumling i magen er kortidsreflekser og går over etter et kvarter. Skikkelig sult er når kroppen skrur ned "maskineriet" for å spare energi (les: lavere kroppstemperatur, særdeles merkbar på lemmer som hender og føtter)

Lenke til kommentar

Jeg syns du skal slutte å bekymre deg så voldsomt over vekta di! Du går på vgs, du trenger mat og næring for at du skal fungere ordentlig og ikke minst ta til deg læring på skolen :)

2-3kg opp eller ned kan være hva som helst, spesielt med ditt allerede lave matinntak (om du fremdeles kun spiser fire bananer og et par biter med ananas hver dag, samt noe sjokolade).

Skulle så inderlig ønske vi kunne få noen "jeg vil lære meg å spise sunt" eller "hvordan få i seg god næring" eller "jeg ønsker å trene for å legge på meg litt mer muskler"-tråder fra deg, istedet for alle disse lavkalori/hysterislanketrådene.

Hvordan stramme kroppen min - hvor mye er mulig? (Bilder)

Jeg har spist for mye nå...

Enda et idiotisk spørsmål

Hvor mye kan jeg gå ned?

Edit: Jeg ser kanskje superslem ut nå, men det er litt mer tough love som står bak det. Blir bekymra når folk presenterer et sånt forhold til mat :hm:

er helt enig med innlegget ditt. Og for å gå ned i vekt på en fornuftig måte burde man også få i seg en minimumsmengde av kalorier per dag. Beste måten å holde seg slank på, men samtidig det aller viktigste, være SUNN OG FRISK, er å trene jevnlig, spise ofte, få i seg nok kalorier/mat. Er ingen vits å bare spise lite, man blir nok tynn da også, men man ser sliten ut, huden blir ikke noe fin, man føler seg sliten og slapp og det er større fare for å bli syk på ulike måter. De fineste jentene er de som trener litt og spiser fornuftig.

Det vet jeg jævlig godt selv, men det var ikke det jeg spurte om. Takk for svar uansett..

søk på google: psmf

Har gode erfaringer :)

Jeg spiser mindre enn det der! Jeg spiser ikke kjøtt eller kornprodukter. Kun fisk og grønnsaker.

I dag hr jeg spist tomater og litt agurk + 2 laksefileer. Det holder for i dag. Skal ta meg en joggetur snart. Fortsetter jeg slik, burde jeg kunne klare å gå ned i vekt.... håper jeg på.

du er veldig motsigende... du sier du vet det jævlig godt det jeg sa, allikevel velger du å ikke gjøre det på den måten.. jeg begynner å lure på om du er et såkalt "forumtroll".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ingen forumtroll. Jeg er drittlei at folk skal svare på noe HELT ANNET enn det jeg i utgangspunktet lurer på.

Jeg spurte ikke om tips til å leve sunnere og hva som er bra for kroppen - og det var DET du svarte på.

Nope, det er hvis du spiser karbohydrater. lar du være å spise karbohydrater da går du på fettforbrennings modus. google hormonet glukagon, den sørge for at du har nok blodsukker til hjernen. Og lages av protein. Fett må også brukes for at prossesen glukoneogenese skal kunne gå.

Dermed vil leveren lage

Protein => glukose

Fett => ketoner

Sult er når cellene dine i kroppen ikke får næring.

En av grunnene til at du må spise regelmessig er fordi du sulter i et cellunær nivå.

Rekk opp hånda de som spiser frokost, lunsj, middag og kvelds? og småmåltidene mellom dem?

Rumling i magen er kortidsreflekser og går over etter et kvarter. Skikkelig sult er når kroppen skrur ned "maskineriet" for å spare energi (les: lavere kroppstemperatur, særdeles merkbar på lemmer som hender og føtter)

Interessant. Hvis jeg da spiser kun en agurk om dagen f.eks, som inneholder null karbs og fett, så vil ikke det bli tatt opp i kroppen som fett dersom kroppen er i sparebluss?

Lenke til kommentar

Jeg er ingen forumtroll. Jeg er drittlei at folk skal svare på noe HELT ANNET enn det jeg i utgangspunktet lurer på.

Jeg spurte ikke om tips til å leve sunnere og hva som er bra for kroppen - og det var DET du svarte på.

gir heller folk tips å leve sunt for å få et godt liv, enn å gi tips som ødelegger folk.

Endret av Balrog11
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er jo at du kommer til å miste mye mer muskelmasse enn fett, som igjen kommer til å være med på å senke baseforbrenningen din når du er ferdig med "kuren" din. Selv om det tar lenger tid å gjøre det på den "ordentlige" måten, så er det enklere å holde på resultatet over tid.

Kan jeg spørre hvorfor det er så viktig å miste de to-tre kiloene så fort? Det tar jo litt tid å legge på seg, så det tar jo også tid å miste det igjen, dessverre :p

Lenke til kommentar

Men Juliess... jeg har jo sagt i en annen tråd at jeg har fucket opp kroppen min greit nok fra før av innvendig, og jeg har mistet utrolig mye muskelmasse, og har sikkert nesten ikke noe igjen, så nå kan jeg like greit bare fortsette.

går ann å reversere prosessen. Du er ikke en tapt case, om du ser det sånn...

Lenke til kommentar

Altså. Om du punkterer et dekk, så begynner du jo ikke å gå løs på resten av bilen med hammer og sag? Du fikser problemet istedet for å kjøre rundt på felgen og med innslåtte vinduer!

Se på kroppen din på samme måte, du må ha den for resten av livet og du er nødt til å ta vare på den.

Muskler blir aldri helt borte, men de kan krympe og bli veldig små og svake. For å "få dem tilbake" trenger du næring som proteiner, sunt fett og karbohydrater fra frukt og grønnsaker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva faen er det med damer og VEKT?

Om du veier 50kg og 20kg av de er muskler så vil du være stygg ( i mine øyne)

Om du veier 50kg og 40kg av de er muskler så vil du være pen ( i mine øyne)

Nå var dette bare eksempeltall, det jeg vil frem til er at man heller skal tenke FETTforbrenning, ikke både muskel og fett for å miste vekt...

Det er musklene som gir kvinner former, ikke vekta... Hvor dum går det an å bli?

edit: ser etter å ha lest gjennom innlegget at det kan virke som et angrep på trådstarter, men det er ikke ment som det. Det gjelder vel majoriteten av kvinner med et usunt syn på egen kropp, desverre. Og da påført av media til en viss grad... :thumbdown:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Jeg er i bunn og grunn lite keen på å miste mere muskler (uansett så har jeg mistet masse muskler), og jeg har ikke tid å trene styrke nå for tiden, s å må nesten gå på ekstrem lavkalori "diett" hvis jeg vil miste fett... og ja, jeg vet jeg kommer til å miste muskler først..bleh Hater å jogge.

Jeg har et vrengt syn på kropp og mat psykisk, så det er forståelig at enkelte her kan bli litt irritert. Det er greit. Takker for alle svar likevel :) :)

Endret av Pin up
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...