Gå til innhold

Hvor mye kan jeg gå ned?

Anbefalte innlegg

Er ei jente på 158 cm, som veide 45 for 2 uker siden, men har faenmeg gått opp til FØRTIÅTTE!!! Det er mye på 2 uker. Ok, jeg har mye skyld i det da jeg har spist en del sjokolade og annen dritt, men nå er det nok. Jeg skal NED til 45 igjen.

Hvor mye er mulig å gå ned i løpet av 1 uke? Eller 2... Hvor mange gram med fett kan jeg miste?

Må jeg sulte meg i hjel for å miste fett på en uke?

Edit: Hvor mange gram med fett kan jeg miste i uken dersom jeg lever på 200-400 kcal pr. dag?

Endret av Pin up
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel ikke fått mensen? Har du det?

Det er et realt spørsmål, siden jeg har hørt at det er vanlig å samle et par kilo vann i slike perioder.

Nei, men jeg får det snart, eller den 31 tenker jeg... Den har vært uregelmessig i det siste, men pleier å få i slutten av mnd. Pleier det å samle en del vann før mensen?

Det er et realt spørsmål, siden jeg har hørt at det er vanlig å samle et par kilo vann i slike perioder.

Nei, men jeg får det snart, eller den 31 tenker jeg... Den har vært uregelmessig i det siste, men pleier å få i slutten av mnd. Pleier det å samle en del vann før mensen?

Lenke til kommentar

ja, ryktene sier så.

1 kilo fett = 9000 kcal. Du må spise og lagre alt energi i 4,5 dager av det du spiser i løpet av dagen. Og jeg regner med at du forbrenner 1800-2000 kcal pr dag alene bare på å ligge i ro. Det skal mye til for å legge på seg over så kort til. Variabel vannmengde er den største årsaken for svingning i vekta. Ettersom 1 liter vann er lett 1 kg ekstra. Spiser du også saltholdig mat så kan du legge på en ekstra kg vann der også i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

Uregelmessig menstruasjon, vektoppgang, økt appetitt... Har du hatt sex i det siste? ;)

Lenke til kommentar

Uregelmessig menstruasjon, vektoppgang, økt appetitt... Har du hatt sex i det siste? ;)

Ja, forrige helg. Why?

Lenke til kommentar

Jeg syns du skal slutte å bekymre deg så voldsomt over vekta di! Du går på vgs, du trenger mat og næring for at du skal fungere ordentlig og ikke minst ta til deg læring på skolen :)

2-3kg opp eller ned kan være hva som helst, spesielt med ditt allerede lave matinntak (om du fremdeles kun spiser fire bananer og et par biter med ananas hver dag, samt noe sjokolade).

Skulle så inderlig ønske vi kunne få noen "jeg vil lære meg å spise sunt" eller "hvordan få i seg god næring" eller "jeg ønsker å trene for å legge på meg litt mer muskler"-tråder fra deg, istedet for alle disse lavkalori/hysterislanketrådene.

Hvordan stramme kroppen min - hvor mye er mulig? (Bilder)

Jeg har spist for mye nå...

Enda et idiotisk spørsmål

Hvor mye kan jeg gå ned?

Edit: Jeg ser kanskje superslem ut nå, men det er litt mer tough love som står bak det. Blir bekymra når folk presenterer et sånt forhold til mat :hm:

Endret av Juliess
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syns du skal slutte å bekymre deg så voldsomt over vekta di! Du går på vgs, du trenger mat og næring for at du skal fungere ordentlig og ikke minst ta til deg læring på skolen :)

2-3kg opp eller ned kan være hva som helst, spesielt med ditt allerede lave matinntak (om du fremdeles kun spiser fire bananer og et par biter med ananas hver dag, samt noe sjokolade).

Skulle så inderlig ønske vi kunne få noen "jeg vil lære meg å spise sunt" eller "hvordan få i seg god næring" eller "jeg ønsker å trene for å legge på meg litt mer muskler"-tråder fra deg, istedet for alle disse lavkalori/hysterislanketrådene.

Hvor mye kan jeg gå ned?

Edit: Jeg ser kanskje superslem ut nå, men det er litt mer tough love som står bak det. Blir bekymra når folk presenterer et sånt forhold til mat :hm:

er helt enig med innlegget ditt. Og for å gå ned i vekt på en fornuftig måte burde man også få i seg en minimumsmengde av kalorier per dag. Beste måten å holde seg slank på, men samtidig det aller viktigste, være SUNN OG FRISK, er å trene jevnlig, spise ofte, få i seg nok kalorier/mat. Er ingen vits å bare spise lite, man blir nok tynn da også, men man ser sliten ut, huden blir ikke noe fin, man føler seg sliten og slapp og det er større fare for å bli syk på ulike måter. De fineste jentene er de som trener litt og spiser fornuftig.

Lenke til kommentar

Hvor mye kan jeg gå ned?

er helt enig med innlegget ditt. Og for å gå ned i vekt på en fornuftig måte burde man også få i seg en minimumsmengde av kalorier per dag. Beste måten å holde seg slank på, men samtidig det aller viktigste, være SUNN OG FRISK, er å trene jevnlig, spise ofte, få i seg nok kalorier/mat. Er ingen vits å bare spise lite, man blir nok tynn da også, men man ser sliten ut, huden blir ikke noe fin, man føler seg sliten og slapp og det er større fare for å bli syk på ulike måter. De fineste jentene er de som trener litt og spiser fornuftig.

Det vet jeg jævlig godt selv, men det var ikke det jeg spurte om. Takk for svar uansett..

Endret av Pin up
Lenke til kommentar

søk på google: psmf

Har gode erfaringer :)

Jeg spiser mindre enn det der! Jeg spiser ikke kjøtt eller kornprodukter. Kun fisk og grønnsaker.

I dag hr jeg spist tomater og litt agurk + 2 laksefileer. Det holder for i dag. Skal ta meg en joggetur snart. Fortsetter jeg slik, burde jeg kunne klare å gå ned i vekt.... håper jeg på.

Endret av Pin up
Lenke til kommentar

Sløyf tomatene og heller spis mer av laksen. Tomat er kjent vektnedgangstopper for folk som sliter med å gå ned i vekt. Det er kun hvis du ikke går ned i det hele tatt. Og ikke slit deg for mye på joggeturen, blir musklene dine slitne har de tendens til å samle mer vann, og det slår uheldig på vektskålen din (Hvis det er fokuset ditt)

Edit: kjøtt gjør ikke deg feit. Det er kornproduktene som sørge for.

Endret av Greddi
Lenke til kommentar

Sløyf tomatene og heller spis mer av laksen. Tomat er kjent vektnedgangstopper for folk som sliter med å gå ned i vekt. Det er kun hvis du ikke går ned i det hele tatt. Og ikke slit deg for mye på joggeturen, blir musklene dine slitne har de tendens til å samle mer vann, og det slår uheldig på vektskålen din (Hvis det er fokuset ditt)

Edit: kjøtt gjør ikke deg feit. Det er kornproduktene som sørge for.

Er tomater så ille for å gå ned i vekt? Hvorfor? kilder`?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...