Gå til innhold

Overkill med ASUS N55SF?

Tech12

Anbefalte innlegg

Har vurdert å kjøpe meg en ASUS N55SF, men så lurer jeg på om det er nødvendig å gå så pass høyt opp i pris eller ikke.

Jeg liker å drive med mange ting samtidig på maskinen, så der er nødvendig at den takler at jeg har oppe 15-20 firefox tabs, hører på musikk, har videoer åpne, laster opp og ned torrents, overfører filer, åpner og lukker forskjellige programmer hyppig etc - alt mer eller mindre samtidig. Dette er det aller viktigste kriteriet, og det er vel det som gjør at jeg tenker at jeg bør gå opp i pris en del for å bli fornøyd. De stasjonære pc'ene jeg har hatt tidligere har oppfylt dette punktet i varierende grad, og for meg er det som forskjellen mellom himmel og helvete.

På den annen side er det ikke nødvendig at den klarer å kjøre spill på svært høye innstillinger. Jeg spiller bare en gang i blant, og da er det tilstrekkelige med helt greie innstillinger. Jeg kommer heller ikke til å drive med videoredigering i særlig grad.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Core i3 eller i5 prosessor og et middelklasse skjermkort, sammen med 4 GB RAM eller mer, burde holde i massevis. Gjerne en SSD hvis du har råd - harddisken er ofte flaskehalsen i dagens datamaskiner, sett bort i fra spilling.

Støtter thomit fullt ut, og kan nevne at min surfemaskin er 3-4 år gammel og kjører XP Pro og har 3 GB RAM. Med den gjør jeg alt du nevner;

"Jeg liker å drive med mange ting samtidig på maskinen, så der er nødvendig at den takler at jeg har oppe 15-20 firefox tabs, hører på musikk, har videoer åpne, laster opp og ned torrents, overfører filer, åpner og lukker forskjellige programmer hyppig etc - alt mer eller mindre samtidig."

... og mere til. Den er tilkoblet en meget bra ekstern skjerm, så jeg har altså to skjermer å boltre meg med, samt meget god lyd, da lyden går videre til en DAC, rørforster og til slutt topp høytalere. Man trenger altså ikke et råskinn til maskin for det.

Vel, til spilling og den slags, så har jeg et råskinn, men det er en annen sak :)

Syns maskin valget ditt ser meget bra ut. Dog hadde jeg ønsket meg USB 3.

Når du får maskinen i hus, så anbefaler jeg å kjøre decrapifier. Den tar bort alle de programmene som gjør at maskinen din ble billigere for deg, men som samtidig vil irritere deg. Det gjelder spesielt prøveversjoner osv. Røsk vekk bl.a. Trend, og legg inn MSE. Gratis og bedre.

Endret av Protest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...