Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Utslett etter Nad's Body Waxing Strips

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.Er gutt i 20-årene. Jeg brukte Nads Body Waxing Strips på brystet. Hadde egentlig veldig lite hår fra før, og har aldri barbert eller vokset brystet før. Fulgte alle instruksjoner og dagen etter så fikk jeg små røde merker. Jeg brukte da fuktighetskrem og det ser ut som det hjelper litt.

Det ser egentlig ut som det er blitt mindre, men jeg er litt usikker. Nå ser det ihvertfall ut som noe av området blir dekket med noen små prikker som ligner på små kviser.

Jeg fortsetter med fuktighetskrem. Men har lest litt på nett og det ser jo ut som dette er vanlig. Men forsvinner det helt? Tar det langt tid før det forsvinner? Bør jeg bruke noe som får det bort?

Hittil har jeg ikke hatt kløe eller følelsen av at det brenner der. Brukte stripsene for ca 2-3 dager siden.

Postet av anonym: 39bd86ccf74fcfd082a0b9322fa398be

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utslett som forsvinner sakte men sikkert er ingenting å bekymre seg for. Det kan være som personen over meg sier, inngrodde hår, eller du kan ha reagert på produktet du brukte. Eller kanskje huden din bare er irritert for at du nappet ut alle hårene i ett. Neppe noe alvorlig, så bare fortsett å smøre med fuktighetskrem (så sant du bruker en bra fuktighetskrem er det alltid en fordel å bruke) og bare la det gå bort av seg selv.

Lenke til kommentar

Små, røde prikker er helt normalt ved voksing og epilering, til og med ved barbering så kan man få kortvarig irritasjon. Dette er mest sannsynlig ikke noe utslett, og heller ikke noe inngrodde hår. Er det inngrodde hår så gjør det vondt. Er det små prikker overalt hvor du har vokset så er dette faktisk helt normalt. På apoteket og kondomeriet kan du få tak i enkelte kremer og slikt som skal berolige huden etter du har vokset/barbert/epilert, og som skal forhindre eller minimere røde prikker.

De forsvinner i løpet av noen få dager av seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...