ken8 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Har prøvd å lese på nettet, men finner ingen løsning. 1. Hvordan sjekker jeg hvilken firmware jeg har i dag? 2. Hvordan oppdaterer jeg firmwaren uten cd-rom? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Har prøvd å lese på nettet, men finner ingen løsning. 1. Hvordan sjekker jeg hvilken firmware jeg har i dag? 2. Hvordan oppdaterer jeg firmwaren uten cd-rom? Oppdater med minnepinne Hvordan du gjør det, finner du på hjemmesiden til Crucial og 1000 andre plasser på nettet Google er din SLAVE! Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 Til andre som evt må lure, så funket denne guiden fint: http://www.storagereview.com/how_upgrade_crucial_ssd_firmware Lenke til kommentar
stranden Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Jeg driver med oppdatering av firmware nå. Problemet er at den sitter fast på "Finding drives", så jeg får egentlig ikke gjort noe. Flere som har samme problem? Har søkt litt rundt, men finner ikke svar. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Du må slå av AHCI i BIOS. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Du må slå av AHCI i BIOS. Sett på IDE-mode som det kalles på mange hovedkort. Husk også å koble SSDen til en av SATA-portene som tilhører chipsettet på hovedkortet, helst den første av dem. Lenke til kommentar
stranden Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Jepp, har hatt av IDE, men ingenting funket. Jeg løste problemet da. Byttet fra Marvel sin SATA kontroller til Intel sin, så gikk det plutselig. Min var bare stuck på "Finding drives", men etter jeg bytta så gikk det med en gang. Søkte litt rundt, og det viste seg av Marvel sugde hardt i forhold. Men det løste seg med å bytte port hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå