bama85 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Vi ønsker å kjøpe vidvinkel objektiv til Canon EOS 60D. Helst i en "amatør" prisklasse Den skal brukes både inne til å ta bilder av interiør og ute i natur. Innedørsbruken er det vi vektlegger mest. Tips? Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Tokina 11-16 (116) f2.8. Den store blenderen gir en fordel innendørs, og det er et meget skarpt objektiv, både ute og inne. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Tokina 11-16 (116) f2.8. Den store blenderen gir en fordel innendørs, og det er et meget skarpt objektiv, både ute og inne. Og den er billig i amatørsammenheng Har den forøvrig selv og er meget fornøyd, retttegnende og lyssterk. Lenke til kommentar
HUNTER1977 Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Jeg har EOS60D og Tokina 11-16 f/2,8 selv. Tokinaen er et ypperlig objektiv som jeg har blitt meget glad i. Med sin f/2,8 blender slår den til når du skal ta bilder av stjernehimmelen. Du kan operere med såpass korte lukkertider at du unngår at stjernene blir en strek på bildet. Og så liker jeg at den er meget solid bygget! Ikke noe plastic-fantastic over den, men skikkelig kvalitetsfølelse. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?utstyrtypeid=ALLINCATEGORY_3&searchstring=canon&id=158382 Denne bør du kunne prute på. http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?utstyrtypeid=ALLINCATEGORY_3&searchstring=canon&id=158139 Denne er billige, men laaangt fra like god. Mulig å prute den ned noen hundrelapper. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Sigma 8-16mm er etter mitt syn det beste vidvinkel objektivet du kan få til APS-C. Like skarpt som Canon sin 10-22mm og optisk meget bra. Og det videste du kan få med unntak av fisheye objektiver, gir mange muligheter for kreativ fotografering. Lenke til kommentar
bama85 Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Tokina 11-16 (116) f2.8. Den store blenderen gir en fordel innendørs, og det er et meget skarpt objektiv, både ute og inne. Og den er billig i amatørsammenheng Har den forøvrig selv og er meget fornøyd, retttegnende og lyssterk. Får man kjøpt dette på en norsk nettbutikk? Jeg finner ikke noen nemlig... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Tokina 11-16 (116) f2.8. Den store blenderen gir en fordel innendørs, og det er et meget skarpt objektiv, både ute og inne. Og den er billig i amatørsammenheng Har den forøvrig selv og er meget fornøyd, retttegnende og lyssterk. Får man kjøpt dette på en norsk nettbutikk? Jeg finner ikke noen nemlig... Da må du lete litt mer: http://www.japanphot...-2.8-for-canon/ Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Får man kjøpt dette på en norsk nettbutikk? Jeg finner ikke noen nemlig... Den kan være vanskelig og få tak på, er til tider utsolgt. Har du mulighet til og titte innom en JP butikk kan du alltids teste 11-16 på ditt kamera før du bestemmer deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå