stian-hg Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Routeren vår er død og må erstattes. Minstekrav til routeren er: - 4 porter - Gigabit - 802.11n Routeren benyttes i et hjemmenettverk med svært mye trafikk, blandt annet mye streaming av HD-filmer mellom forskjellige PCer og en Windows Home Server. Benytter nesten utelukkende CAT6-kabler i nettverket. Det er til en hver tid 3-5 PCer tilknyttet routeren via kabel, noen av disse via en gigabit-svitsj. Videre benyttes det trådløse nettet av 2 bærbare PCer og 2-3 mobiltelefoner. Routeren er plassert i et kjellerrom midt i en enebolig, men skal ha rekkevidde over hele huset så god signalstyrke er en selvfølge. Etter mitt syn er routeren selve livsnerven i husholdningen bortsett fra kjærligheten osv., så jeg bruker gjerne noen ekstra kroner på en skikkelig router :-) Håper på gode anbefalinger. Endret 17. september 2011 av stian-hg Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 http://prisguide.tek.no/sok?pg-q=WZR-HP-AG300H&n=0 har gode spesifikasjoner. Har positive erfaringer med rekkevidde på Buffalo sin "HP" serie. Lenke til kommentar
janleithe Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Er behovet ditt for streaming via trådløst stort, vil jeg anbefale en router som kan benytte både 2.4 og 5.8 GHz båndene. F.eks. Linksys E4200 eller D-Link DIR-825. Forutsetter selvfølgelig at PC'ene dine støtter dette (802.11a og 802.11n). Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Takk for svar! Jeg ender nok opp med Linksys E4200, etter blandt annet denne testen. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) http://prisguide.tek.no/sok?pg-q=WZR-HP-AG300H&n=0 har gode spesifikasjoner. Har positive erfaringer med rekkevidde på Buffalo sin "HP" serie. BUFFALO AirStation NFINITI Router, ikke dhcp klient, ikke dhcp server, ikke webgrensesnitt? Det kan vel ikke stemme? Bare refererer spesifikasjonene fra nettbutikkene som kom opp i prisguiden på den varen. Trenger en ny trådløsboks og den så ikke dum ut. dd-wrt leser jeg flere steder, det må jo være et pluss. Ikke så gal pris heller. Endret 26. september 2011 av bo1e Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 http://prisguide.tek...R-HP-AG300H&n=0 har gode spesifikasjoner. Har positive erfaringer med rekkevidde på Buffalo sin "HP" serie. BUFFALO AirStation NFINITI Router, ikke dhcp klient, ikke dhcp server, ikke webgrensesnitt? Det kan vel ikke stemme? Bare refererer spesifikasjonene fra nettbutikkene som kom opp i prisguiden på den varen. Nei, en router uten DHCP finnes vel knapt :-) Er nok bare manglende info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå