Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med å lage detonator!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, jeg fant ikke en passende tråd å ta dette i, så vi kan si at det er leksehjelp innen elektro ;)

Jeg har tenkt å lage en detonator for ulike ting og jeg lurer på om den jeg har tegnet her vil funke. Jeg har tenkt å bruke et 12V og 7.2 Ah batteri. Tror dere dette vil få en tynn glødetråd til å klare å tenne en fyrstikk?

Jeg synes tegningen mangler en detalj. Og siden jeg ikke kan noen ting om elektronikk så spør jeg dere. Hvordan skal jeg koble en lysdiode slik at når man holder nede den første bryteren så vil pæra lyse, og derette sende strøm videre til vippebryteren? Slik at når man vrir på vippebryteren så kommer det strøm ut av de to ledningen helt til Høyre i tegningen.

Håper noen klarer å svare meg så fort som mulig ;)

post-221754-0-68248200-1316176551_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn skal det være.

post-185409-0-10388400-1316191139_thumb.png

Skal litt varme til for å tenne en fyrstikk, men en langlyspære fra bil/motorsykkel burde kunne tenne det meste :) En lysdiode klarer ikke tenne noe, den blir ikke varm nok.

En ting du har gjort feil er at minus skal gå direkte og pluss gjennom brytere, flisespikking i virkeligheten på en så liten krets, men viktig hvis det er leksehjelp :whistle:

Endret av grovetussen
Lenke til kommentar

Sånn skal det være.

post-185409-0-10388400-1316191139_thumb.png

Skal litt varme til for å tenne en fyrstikk, men en langlyspære fra bil/motorsykkel burde kunne tenne det meste :) En lysdiode klarer ikke tenne noe, den blir ikke varm nok.

En ting du har gjort feil er at minus skal gå direkte og pluss gjennom brytere, flisespikking i virkeligheten på en så liten krets, men viktig hvis det er leksehjelp :whistle:

Tusen hjertelig takk :), jeg skal feste en tynn metalltråd mellom ledningene helt til høyre som skal begynne å gløde, kanskje litt dårlig forklart :p, men tusen takk ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...