mathiasxx9494 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Hei alle sammen, jeg fant ikke en passende tråd å ta dette i, så vi kan si at det er leksehjelp innen elektro Jeg har tenkt å lage en detonator for ulike ting og jeg lurer på om den jeg har tegnet her vil funke. Jeg har tenkt å bruke et 12V og 7.2 Ah batteri. Tror dere dette vil få en tynn glødetråd til å klare å tenne en fyrstikk? Jeg synes tegningen mangler en detalj. Og siden jeg ikke kan noen ting om elektronikk så spør jeg dere. Hvordan skal jeg koble en lysdiode slik at når man holder nede den første bryteren så vil pæra lyse, og derette sende strøm videre til vippebryteren? Slik at når man vrir på vippebryteren så kommer det strøm ut av de to ledningen helt til Høyre i tegningen. Håper noen klarer å svare meg så fort som mulig Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Et 12V-batteri bør få en glødetråd til å gløde. Usikker på om det tenner en fyrstikk. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Sånn skal det være. Skal litt varme til for å tenne en fyrstikk, men en langlyspære fra bil/motorsykkel burde kunne tenne det meste En lysdiode klarer ikke tenne noe, den blir ikke varm nok. En ting du har gjort feil er at minus skal gå direkte og pluss gjennom brytere, flisespikking i virkeligheten på en så liten krets, men viktig hvis det er leksehjelp Endret 16. september 2011 av grovetussen Lenke til kommentar
mathiasxx9494 Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 Sånn skal det være. Skal litt varme til for å tenne en fyrstikk, men en langlyspære fra bil/motorsykkel burde kunne tenne det meste En lysdiode klarer ikke tenne noe, den blir ikke varm nok. En ting du har gjort feil er at minus skal gå direkte og pluss gjennom brytere, flisespikking i virkeligheten på en så liten krets, men viktig hvis det er leksehjelp Tusen hjertelig takk , jeg skal feste en tynn metalltråd mellom ledningene helt til høyre som skal begynne å gløde, kanskje litt dårlig forklart , men tusen takk ihvertfall. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Hvis planen er å antenne noe på avstand så kan du f.eks. feste en dott stålull mellom de to ledningene til høyre der. Den vil ta fyr. Lenke til kommentar
mathiasxx9494 Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Ok, takk Var forresten på Biltema i dag og kjøpte, 12V, 7,2Ah batteri, to brytere og 2A sikringer, tenker også å kjøpe motstandskomponenter slik at ikke batteriet kortslutter Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Motstandskomponenter? Det er jo glødetråden som er motstanden... Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Jeg er litt skeptisk til hva du prøver å gjøre. Lenke til kommentar
mathiasxx9494 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 (endret) grovetussen, okei må nok lese litt om elktronikk tror jeg Nyah, hva tenker du på? Endret 18. september 2011 av mathiasxx9494 Lenke til kommentar
cfg Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Han tenker på at dette er ett forsøk på å lage en detonator til f.eks en bombe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå