Gå til innhold

[Løst] PC -> HDMI -> TV - Oppløsningsproblemer

TMB

Anbefalte innlegg

Hei.

Har Koblet min TV (Philips 32PFL3605H/12) til min PC (XFX HD 5850) med HDMI og har valgt å duplikere skjermene.

PC-skjermen min er en BenQ G2420HD som er koblet til via DVI.

Problemet er at på TVen så er ikke bildet helt strekt ut, det er svarte kanter rundt hele skjermbildet som gjør at bildet blir utydelig etc.

På PC-skjermen er bildet perfekt slik som det skal være. Begge skjermene er satt til samme oppløsning (1080p), refresh rate (60Hz) osv...

Det kan nevnes at kabelen til tv'en er via en DVI adapter, men det skal ikke ha noe å si da jeg brukte denne metoden også før, da på en pc-skjerm nr. 2.

Håper noen kan hjelpe her :S

EDIT: Problemet er det samme selv om jeg endrer til å utvide skrivebordet istedetfor å duplikere skjermene. I tillegg så er fargene veldig rare og utydelige.

Dersom jeg setter HZ til 59 så blir bildet som det skal være på pc, men på tven så blir det "zoomet inn" på en måte, selv om oppløsningen fremdeles er satt til 1080p..

Endret av TMB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En TV fungerer anderledes enn en PC skjerm. Signalet prosesseres og skaleres. Mange TVer har en innstilling for å slå av overscan på HDMI, som passer bedre når man kobler til en PC.

Se forøvrig annonserings-tråden "Problemer med skalering. ATI har default underscan på HDMI", og en tilsvarende tråd under 'Skjermkort'.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...