Gayatri-mantra Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 De siste månendene har jeg blitt ganske interessert i samfunn og samfunnskritikk - og er et tema jeg ønsker å lese meg litt opp på. Er det noen som har noen gode anbefalinger på bøker og dokumentarer om samfunn og som setter et par spørsmål omkring det som skjer i verden? Lenke til kommentar
Daddlemannen Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 De siste månendene har jeg blitt ganske interessert i samfunn og samfunnskritikk - og er et tema jeg ønsker å lese meg litt opp på. Er det noen som har noen gode anbefalinger på bøker og dokumentarer om samfunn og som setter et par spørsmål omkring det som skjer i verden? Kan du utdype litt hva slags samfunnskritikk du ønsker? Hvis du er av typen som liker kritikk i romanform, så kan jeg anbefale Atlas Shrugged (engelsk) (norsk). Hvis du klikker på "engelsk", så kommer du til Amazon, hvor du kan se at boken har fått 4/5 stjerner basert på 2446 leseranmeldelser(!) Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 Har så ogsi lest ferdig en bok om WikiLeaks - oppstarten, hva de jobber for og hva de ønsker å få frem. Romanform hadde vært spennende - men hvis du også vet om noen med litt mer dokumentarpreg hadde det også vært fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå