husmann Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg har problemer når jeg har spilt C&C Generals i ca 1 time. Da begynner spillet å hakke litt, det går kanskje over igjen, for så å begynne å hakke mye mer og fortsetter slik til "scenarioet" ender. Da kommer ett sammmendrag i film som går lusetreigt, lyd og bilde hakker. Når filmen er ferdig kan jeg fortsette på et nytt spil som om igjenting er skjedd. Etter en stund kan hakkingene begynne igjen. Har Win 98 SE, alle servicepacks osv installert. Prosessor er 1,3Ghz, hovedkort MSI MS-6340L, skjermkort Sapphire radeon 9600 Atlantis 128MB, 512 RAM, 80 GB harddisk, Ad aware og siste oppdateringer av Norton. Har etter hva jeg vet installert siste og oppdaterte versjoner av alle drivere. Noen som har noen ideer til problemløsning ville jeg være glad. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 det hørtes merkelig ut. du har vel ikke en brent versjon av spillet som du har måttet cracke??? Eller kanskje noen andre "programmer" kjører uten at du merker det, som for eksempel imesh, popup killer eller noe sånnt? Lenke til kommentar
husmann Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Takker for svar, men etter hva jeg vet har jeg ingen av de programmene du nevner på pc'en engang. Har dessuten forsøkt å stenge så mange programmer som mulig på pc'en - så ikkeno skal ta kapasitet eller belaste pc'en på noen måte. Spillet er dessuten originalt. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 ja..enig høres rart ut.. har du lastet ned patch"en til spillet ser du kjører med 1.3 cpu..har du stor oppløsing i spillet ? tror ikke jeg ville ha spilt mere enn 800x600 og medium detaljer ellers blir det lett hakking. ps:hvis du laster ned fraps ,kan du se fps i spillet. Lenke til kommentar
husmann Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 hei ha fått spørsmålet memoryleak - Hva er det og hva kan jeg gjøre med det? Jeg skal stille om til 800 x 600, men jeg trodde jeg gjorde det allerede. Skal sjekke. Du spør også om jeg har lastet ned "fraps". Hva er det og hva gjør det? Jeg hadde GeForce skjermkort med 64 MB, trodde det var feilen og kjøpte nytt. Det hjalp noe, men løste ikke problemet. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 fraps er et pro som måler bilder i et spill(fps) tenkte hvis spillet ditt hakket,så kan det være bra og se hvor mye bilder(bilder pr sekund,eller frames pr sek) du ligger på.(bør helst ligge på ca 30fps) her har du linken:http://www.fraps.com/downloads.htm er ikke sikker på memoryleak...kan det være at du må justere på virtuelt(visuell) minne i kontrollpanel.. Lenke til kommentar
d_stenvig Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hadde samme problem, og det kom av bad crack(fy*fy). Også prøv å oppdater spillet.. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 HAr du prøvd å reinnstalere det ? Lenke til kommentar
husmann Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 takker for flere gode forslag. Saken er at da jeg kjøpte det nye skjermkortet i forrige uke formatterte jeg harddisken for at det ikke skulle være noe tull med installasjonen. Skal nå forsøke å laste ned fra Fraps......Så får vi/jeg se hvordan det virker. Må jo innrømme at jeg har forsøkt å finne noen cracks, men så langt har jeg ikke lykkes i å finne en brukbar. Kan det være at rester av en slik crack kan lage mine festligheter? Hvordan får jeg i så fall disse vekk? Eller må jeg formater igjen og installere på nytt? Kan jo det, men litt pes er det. Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Se på disklampa og/eller hør etter om disken jobber unormalt mye i periodene det stopper opp. Det vil i så fall være et hint om at minnet "går fullt" og at minne swappes ut til disk. Lenke til kommentar
husmann Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Godt forslag, men har sjekket dette. Det vriker på ingen måte som om dette er problemet. Dessuten for å forsøke å komme rundt dette problem kjøpte jeg enda en minnebrikke. Dette har ikke endret noe på problemet. Altså før hadde jeg 256 - nå 512 RAM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå