andaas Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Hei.. Jeg skal ta en tur til Thailand rundt juletider:-) og med det kunne jeg tenkt meg å invistere i litt canon utstyr der nede. Noen som har erfaringer med det her? Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Det er generelt lite penger å spare på å handle fotoutstyr i Thailand, spesielt hvis du ikke går for det aller dyreste utstyret (da tenker jeg på objektiver til 10000+++, i så fall kan du nok spare noen tusenlapper), og du går glipp av god, norsk garanti. Personlig ville jeg ikke gitt avkall på denne for (små)pengene du sparer. Du kan sjekke priser her: www.fotofile.net Disse holder til blant annet på kjøpesenteret MBK i Bangkok, og du vil se at denne butikken ofte anbefales hvis du googler Bangkok og foto. På turiststeder som f.eks. Phuket er det betydelig dyrere, og sannsynligvis dyrere enn i Norge. Minnekort, filtre og den slags småting, tar de seg godt betalt for også hos Fotofile. Var innom der i vinter nettopp for å se om det var noe å spare på filtre og minnekort, men det var det ikke. Tvert imot var det dyrere enn her. Så jeg ville nok heller kjøpt utstyret her, gjort meg skikkelig kjent med det før du reiste - og tatt det med nedover. Du vil nok ikke mangle gode fotomuligheter der nede. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Småkjafs så som filter/minnekort kan være en kopi av originalmerker, spesielt Sandisk/Hoya blir mye piratkopiert, ville holdt meg langt unna billigprodukter. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Kanskje du får tak i en billig Nikon kit-pakke rett fra fabrikken? :!: Lenke til kommentar
wailer Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 har titta på på kamera utstyr noen ganger på MBK setret i Bangkok (mest kjente sentret der) prisene var akuratt som norge, noen ting var også litt dyrere. var der sist i januar i år. har hvert MYE i asia og enste steden jeg har funnet kamera utstyr billigere enn norge er, singapore og hong kong Fillippinene er en del dyrere enn norge Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Småkjafs så som filter/minnekort kan være en kopi av originalmerker, spesielt Sandisk/Hoya blir mye piratkopiert, ville holdt meg langt unna billigprodukter. I en del butikker i Land of Fakes ville jeg nok ikke engang følt meg trygg på at kameraene var ekte. Lenke til kommentar
hashimoto Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Du kan stort sett føle deg trygg på at det du kjøper er ekte vare så lenge du handler på større steder. Bakgata fotoshop er kanskje ikke stedet å handle. Men, jeg kjøpte filter og stativ på et større senter oppe i landet i sommer og sparte en god del penger på dette, men utvalget er ikke det største siden kjøpekraften er noe mindre... Derfor ble min noe tabloide konklusjon at: Stativ og filter, samt fotosekker var billigere. National Geographic sekk til 5000thb, ca900nkr er kanskje det jeg angrer mest på at jeg ikke kjøpte Canon 60D kosta ca 35000 thb og da gidder ikke jeg å handle der, for lite å spare mtp garanti osv. Neste gang skal jeg innom fotofile jeg også God tur ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå