Gå til innhold

Er media i Norge for venstrevridd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom det skulle har vært noe tvil om at mediene i Norge har en fanatisk venstre-agenda, så regner jeg den saken som fullstendig bevist nå i forbindelse med Hoksrud-saken.

Det er vel mer et bevis for at media slår opp hva som helst som kan få flere til å kjøpe aviser eller gå inn på de reklameinfiserte nettsidene deres.

m.a.o.: Media elsker FrP. Den store fordelen er at de både kan tjene på å slå stort opp alle "FrP-tabbene", samtidig som de redaksjonelt kan uttrykke sin forakt for FrP og sin redsel for at FrP skal komme til makten.

Lenke til kommentar

Noen som leste lederen i dagbladet helgen for ett par uker siden der de mer eller mindre sa at de jobbet mot FRP og gledet seg over at det gikk darlig for dem om dagen. (lost sammenfattet). Er ingen voldsom FRP-fan selv, men er litt for ille at slike medier far forme folks syn nar de har en sa apenbar agenda.

Jeg synes det er greit, jeg. Med slike utfall fremstår Dagbladet som et "menighetsblad", og det vil derfor stort sett være "menigheten" som kjøper det. (Og den blir vel mindre og mindre.) Hvis du ikke passer inn i "menigheten", så slutter du å lese bladet, og dermed er vel ikke faren for at Dagbladet former folks syn overhengende stor. Ikke større enn medier som ikke har tilkjennegjort sitt ståsted, sin "agenda".

Medier som påstår at de er nøytrale eller objektive bør behandles med like stor mistenksomhet som de som flagger et (politisk) ståsted. [2 aviser som begge hevder at de er objektive vil gjerne fremstille samme sak på ulike måter, og da kan man jo spørre seg hvilken som er mest objektiv.]

Lenke til kommentar

Se der ja da fikk vi akkurat et stjerneeksempel på medias behandling av FRP VS resten av partiene:

En FRP politiker blir med overlegg filmet med skjult kamera av tv2 når han kjøper seksuelle tjenester av en prostiruert og det slås opp stort med navn på mannen, film, bilder og parti og alle avisenes og andre medias forsider blir dekket med artikkler om han:

Frp-politiker avslørt som sex-kjøper - Bård Hoksrud filmet av TV 2 ved bordell i Riga

Mens sammtidig skjer dette: Her er en politiker (som at på til er ordfører) siktet for sex med mindreårige og både han og partiet blir anonymisert og det blir et ganske lite oppslag:

Ordfører siktet for sex med mindreårig

Er det noen som ikke tror at dette er en fra et parti på venstresiden?

Endret av flesvik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Venstresiden er av en eller annen grunn ekstremt overrepresentert i posisjoner som påvirker sammfundsdebatten og politikk reellt. Desto mer venstreekstreme desto værre, mens folk på høyresiden trives bedre på anonyme internettfora, ol. og ikke liker seg så godt i den offentlige debatten og i det offentlige søkelys. Og det er veldig synd og også veldig merkelig syns jeg.

Det kan vel ikke være at venstresiden er så mye mer politisk engasjerte for de på høyresiden på internetforumer, ol. pleier jo å være rimelig engasjerte de også. Så jeg vet ikke helt hvorfor. Men jeg tror det kansje kan være en selvforsterkende effekt hvor venstresiden gjennom å domminere grunnskolen, media og offentlige instutisjoner har greid å innføre sosialistiske holdninger som "politisk korrekte". Og folk er dermed blitt litt redde for å ytre seg med høyre holdninger politisk.

Nå er det snart på tide at jeg oppretter mitt eget forum (gjort på noen timer) der kun personer som er registrert med fullt navn vil få adgang.

Haha det blir sikkert kjempepopulært. hade bra "fagøkonomen", jeg tror ikke du vil bli så veldig savnet her.

Ja da burde jo du og andre høyrevridde like et slikt ikke anonymt forum.

Forumet kunne jo greidd seg med en regel:

Utvis god folkeskikk når du poster.

Media hater ikke FRP, de elsker FRP. Partiet leverer en jevn strøm av skandaler og kontroversielle uttalelser til media. Det er jo en gullgruve for enhver journalist. Er det lite å skrive om er det bare å ta en telefon til en FRP politiker eller to så får man nesten garantert en uttalelse man kan lage en sak av.

:thumbup:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja men så start det forumet ditt og forlat dette da slik som du skriver... Hva er det som hindrer deg?

Hvorfor skulle jeg forlate dette da? Jeg er ikke imot anonym posting. Men noen ganger er det for lett å være anonym.

Melder du deg som moderator for subforumet til det partiet du liker best og jeg får en moderator for hvert av de andre partienes forum vil jeg gjøre det.

Jeg har ikke tid til å moderere det selv.

Lenke til kommentar

For lett å være anonym? Hva får du ut av at dine motdebattanter ikke er anonyme? Det blir jo bare mer selvsensur og at folk ikke tør å si sine egenklige meninger.

Jeg får ikke noe glede ut av å moderere andre så nei takk. Og det er vel heller ikke noe særlig å henge på et forum med veldig få medlemmer.

Og hvorfor sette en som har sympati for et parti til å moderere det partiets forum? Det blir jo bare til sensur av kritisk debatt mot det aktuelle partiet. En moderator burde vel være mest mulig nøytral.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle jeg det? Jeg har hverken kompetanse, kapital, vilje eller nettverk til det. Jeg har jo til og med dyseleksi. :hrm:

Og jeg har jo heller ikke kommet med noen påstander om å gjøre noe slikt....

Nei, jeg 'utfordrer' deg ikke fordi du har sagt at du skal gjøre noe slikt, men noen på 'høyresiden' blir pent nødt til å gjøre det. Du kan ikke forvente at en 'venstrevridd' journalist skal presentere synspunkter fra et 'høyrevridd' ståsted, og 'venstrevridde' journalister som hevder de er nøytrale & objektive bør møtes med en god dose skepsis.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle jeg det? Jeg har hverken kompetanse, kapital, vilje eller nettverk til det. Jeg har jo til og med dyseleksi. :hrm:

Og jeg har jo heller ikke kommet med noen påstander om å gjøre noe slikt....

Nei, jeg 'utfordrer' deg ikke fordi du har sagt at du skal gjøre noe slikt, men noen på 'høyresiden' blir pent nødt til å gjøre det. Du kan ikke forvente at en 'venstrevridd' journalist skal presentere synspunkter fra et 'høyrevridd' ståsted, og 'venstrevridde' journalister som hevder de er nøytrale & objektive bør møtes med en god dose skepsis.

Jeg ville gjort det om jeg hadde nok penger og kapital, men det har jeg ikke.

Jeg tror en TV-kanal som er vinklet noe mot høyre ville vært veldig populær i Norge. Men det vil koste flere millioner kroner å starte opp. Dette er en jobb for milliardærene vi har i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg ville gjort det om jeg hadde nok penger og kapital, men det har jeg ikke.

Jeg tror en TV-kanal som er vinklet noe mot høyre ville vært veldig populær i Norge. Men det vil koste flere millioner kroner å starte opp.

Dette er en jobb for milliardærene vi har i Norge.

Og det er vel her problemet ligger - ingen av disse har den fjerneste interesse av å drive med noe sånt.

Folk på 'høyresiden' er vel skrudd sammen på en annen måte enn folk på 'venstresiden'; noen blir kremmere, andre skriver i avisen om dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er dette forumet ditt Kgun?

http://www.forumnorway.com/

Ja.

Jeg har også et nyere http://www.oopschool.com/phpBB3/

Jeg kaller dem foreløpig oppslagstavle (Bulletin Board) siden de er stengt for kommentering og posting.

Jeg føler jeg må gi deg noen tips

1. Bytt tilbake til et navn som folk kan huske og lag et norsk forum. Om du har noen engelske lesere, så lager du heller en underkategori på engelsk. Det er mye vanskeligere å konkurere i det engelske markedet, fordi det finnes allerede gode forumer. Skal jeg spørre om Phyton så spør jeg heller her http://www.programmingforums.org/

2. Fjerne alle de underforumene og ikke lag mer enn 5 underforumer. Sørg heller for at de har høy kvalitet. Det er fullstendig unødvendig å ha en egen kategori for Phyton. Du har altfor mange underkategorier sammenlignet med aktiviteten.

3. Dereter inviter alle vennene dine, og kollegaene dine inn i forumet ditt og promoter forumet ditt aktivt. Ikke bare skriv seriøse innlegg. Lag en sosial del, og prat om helt irrelevante ting med vennene dine.

Planen du har nå kommer ikke til å fungere og det vil være null aktivitet. Du gjør veldig mye arbeid for ingen nytte.

BTW: Du har 38459 medlemer :!:

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Planen du har nå kommer ikke til å fungere og det vil være null aktivitet. Du gjør veldig mye arbeid for ingen nytte.

Nei, det er den letteste måten for meg å skrive på nettet på egne siter, når jeg sitter med min bærbare PC.

Jeg trenger ikke bruke mange minuttene på å opprette et slikt forum. Jeg kan gjøre andre ting mens koden lastes opp. Deretter er det fort gjort å opprette en kategori. Første kategori brukes som en mal, mens de neste kategoriene kopierer konfigureringen til første kategori. Det er også raskt gjort å oppgradere til nyere versjoner.

Så det er foreløpig en opplagstavle og min private huskeliste. Min plan er nå å minimere forumdeltagelse (blant annet her inne) og gjøre mer på de andre sitene mine.

Gjennom et langt liv har jeg lært at det er vanskelig å vite hva fremtiden bringer :roll: .

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...