monzilla Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Syntes det er trist at de eneste "høyrevridde" mediene vi har i dette landet er nisjeaviser som DN og Finansavisen. Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Spørsmålet i tittelen på denne tråden blir vi nok aldri enige om. Hva folk svarer på spørsmålet avhenger helt og holdent av hvilket politisk standpunkt man har. Den rødgrønne regjeringen får massevis av kritikk, og Finansavisen er et godt eksempel på et høyrevridd medium. Forskjellen er hva kritikken går på. De sosialistiske regjeringspartiene får kritikk for en del faktiske forhold, som for eksempel rene løgner, utrolig inkompetanse og slike ting (men ikke på langt nær så mye som de burde). Men stilles det aldri spørsmålstegn ved selve ideologien de arbeider ut fra, og de store mediene støtter dem politisk. For eksempel, når den ene veiskandalen etter den andre rulles frem, så rapporteres det, men det stilles aldri spørsmål ved selve politikken bak. Når det gjelder de borgerlige partiene, så brukes alt, også helt usaklige ting, som et angrep på selve politikken. Adecco-skandalen ble brukt som et angrep på høyres helsepolitikk (selv om det samme har skjedd også i Ap-kommuner). At en Frp-kommune er på konkursens rand blir brukt som argument mot Frps politikk (selv om masse SV- og AP-kommuner også er på konkursens rand). Videre elsker mediene å grave frem personskandaler om Frp'ere, og bruker også dette som argument mot Frp. For eksempel Birkedal-saken. I samme periode ble en sentral Ap-fylkespolitiker arrestert for overgrep mot en rekke smågutter. Noen som fikk med seg det? Nei, tenkte meg det. Endret 20. september 2011 av 2xjohn 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Forskjellen er hva kritikken går på. De sosialistiske regjeringspartiene får kritikk for en del faktiske forhold, som for eksempel rene løgner, utrolig inkompetanse og slike ting (men ikke på langt nær så mye som de burde). Men stilles det aldri spørsmålstegn ved selve ideologien de arbeider ut fra, og de store mediene støtter dem politisk. Det er ikke min erfaring. Raljerer med Aps skolepolitikk Leder DN: Høyreskolen På innsiden: SVs tapte sak Byråkratene bremser vei og bane SV-skolen som forsvant Som gammel SV-velger har jeg fått nok av arrogansen til Kristin Halvorsen Tøvete med forbud mot bensinbiler Forskjellen er at de fleste journalister hater/misliker FRP. Dermed kritiserer de dem mer og det blir mer kritikk mot borgelig side. En annen forskjell er at de to storste avisene er venstrevridde, nemlig Dagbladet og VG. Aftenposten er en sentrumsavis. Når de eneste høyrevridde avisene er nisjeaviser så gir det følelsen om at norske medier er veldig venstrevridde. Hva vi trenger i dette markedet er en ikke-okonomisk hoyrevridd avis som er for a begrense innvandringen, men ikke av rasistiske grunner. Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Akkurat derfor er en av grunnene til at man ikke begrenser innvandringen, nemlig den at det er de som av "rasistiske" årsaker ønsker å begrense den.. noe man selvsagt ikke kan gjøre i de bedervede sinnene til sosialistene siden det i deres øyne er det samme som å si at rasistene har rett. Glem det at boligprisene går til himmels med de konsekvenser det har for samfunnet forvørig, glem overfallsvoldtektene, glem enhet blant den norske befolkningen. Hva som er av betydning er det dysfunksjonelle samfunnet vi nå har, alt annet kommer i andre rekke. So what at rase også har betydning for å enkeltes ønsker om å begrense innvandringen? Har du den approachen fordi at du selv er sammensatt av ikke-nordiske raseelementer? 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 So what at rase også har betydning for å enkeltes ønsker om å begrense innvandringen? Har du den approachen fordi at du selv er sammensatt av ikke-nordiske raseelementer? Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Hva med et svar i stedet for emoticons? Jeg tror egentlig jeg vet svaret. Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Jeg ønsker å verne om min egen rase og det betyr dermed naturlig nok en fjerning av all jødisk tankegods og innflytelse på vestlig kultur siden det er selve hovedproblemet og årsaken til innvandringen. Det er med andre ord umulig å redusere innvandringen uten å ta stilling til jødisk makt i den vestlige verden og dermed er innvandringen et "rasistisk" spørsmål, men er det egentlig mere rasistisk å ville verne sin egen rase fra den sikre undergang under jødisk dominans enn å la den bli degenerert til det ugjenkjennelige med på påfølgende borgerkriger og lignende? er det ikke mere rasistisk å hevde at det ikke spiller noen rolle eller har noen betydning om et folk som har drevet fram samfunnet og bygget siviliasjonen i det geografiske området de befinner seg dør ut? Om det ikke hadde vært for jødene så hadde vi heller ikke hatt dette multikulturelle helvetet vi i dag lever under siden det er de som var instrumentale i å la dette skje. 2 Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Det er ikke min erfaring. Artiklene dine bygger ikke akkurat opp under det synet. De tre første artiklene er fra DN, en av to norske aviser som faktisk er noenlunde høyrevennlig. Den fjerde er en kritikk av samferdelsdepartementet, altså partinøytral. Den femte er faktisk kritikk av SV. Noe tilsvarende hadde aldri stått på trykk i VG eller Dagbladet. Aftenposten er noe mer mot sentrum, og kommer av og til med stikk mot ytterste venstre. Den sjette er en personkritikk mot Kristin Halvorsen, og har ikke noe med kritikk av SVs politikk å gjøre. Tvert i mot. Den syvende er en uttalelse fra en Frp-politiker, ikke en redaksjonell uttalelse. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Det er ikke min erfaring. Artiklene dine bygger ikke akkurat opp under det synet. De tre første artiklene er fra DN, en av to norske aviser som faktisk er noenlunde høyrevennlig. Den fjerde er en kritikk av samferdelsdepartementet, altså partinøytral. Den femte er faktisk kritikk av SV. Noe tilsvarende hadde aldri stått på trykk i VG eller Dagbladet. Aftenposten er noe mer mot sentrum, og kommer av og til med stikk mot ytterste venstre. Den sjette er en personkritikk mot Kristin Halvorsen, og har ikke noe med kritikk av SVs politikk å gjøre. Tvert i mot. Den syvende er en uttalelse fra en Frp-politiker, ikke en redaksjonell uttalelse. Du skrev "Men stilles det aldri spørsmålstegn ved selve ideologien de arbeider ut fra" Selv om det er riktig at de store mediene kritiserer høyresiden mer, så er det ikke riktig at de aldri stiller sporsmal rundt ideologien til venstresiden. Både Aftenposten og spesielt DN stiller spørsmål til ideologien til venstresiden av og til. BTW: Regjeringen er ansvarlig for samferdelsdepartementet så det er kritikk over deres politikk regjeringen, og de sier at byråkrati er problemet. Uttaelser fra FRP kan fungere fint det også, så lenge det er godt begrunnet. Hva slags kronikker de tilltater i avisen er med på å forme avisens synspunkter. Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Selv om det er riktig at de store mediene kritiserer høyresiden mer, så er det ikke riktig at de aldri stiller sporsmal rundt ideologien til venstresiden. Både Aftenposten og spesielt DN stiller spørsmål til ideologien til venstresiden av og til. Ja, men så tilhører ikke DN de store mediene. Det er en nisjeavis. Med de store mediene mener jeg riksavisene VG og Dagbladet. Også har vi jo ARK og Ap-eide Tv2. Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 http://apressen.no/ <-- problemet. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Selv om det er riktig at de store mediene kritiserer høyresiden mer, så er det ikke riktig at de aldri stiller sporsmal rundt ideologien til venstresiden. Både Aftenposten og spesielt DN stiller spørsmål til ideologien til venstresiden av og til. Ja, men så tilhører ikke DN de store mediene. Det er en nisjeavis. Med de store mediene mener jeg riksavisene VG og Dagbladet. Også har vi jo ARK og Ap-eide Tv2. Opplag Aftenposten: 239 831 VG: 233 295 Dagbladet: 98 130 DN: 80559 Er Dagbladet medlem av de store mediene, så er DN også det. DN har gått litt vekk fra å være en nisjeavis. F.eks. la de til en del om trenining i 2010. Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Selv om det er riktig at de store mediene kritiserer høyresiden mer, så er det ikke riktig at de aldri stiller sporsmal rundt ideologien til venstresiden. Både Aftenposten og spesielt DN stiller spørsmål til ideologien til venstresiden av og til. Ja, men så tilhører ikke DN de store mediene. Det er en nisjeavis. Med de store mediene mener jeg riksavisene VG og Dagbladet. Også har vi jo ARK og Ap-eide Tv2. Opplag Aftenposten: 239 831 VG: 233 295 Dagbladet: 98 130 DN: 80559 Er Dagbladet medlem av de store mediene, så er DN også det. DN har gått litt vekk fra å være en nisjeavis. F.eks. la de til en del om trenining i 2010. Det er så vidt jeg vet kun Dagbladet og VG som regnes som riksaviser i Norge. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Det er så vidt jeg vet kun Dagbladet og VG som regnes som riksaviser i Norge. Da vet du ikke nok. Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Det er så vidt jeg vet kun Dagbladet og VG som regnes som riksaviser i Norge. Da vet du ikke nok. Da blir det en definisjonsdiskusjon. Man kan jo hevde at Klassekampen og Dagsavisen også er riksaviser, men de har såpass begrenset opplag at det ikke blir relevant. I tillegg er disse ekstremt venstrevridde, så i forhold til denne diskusjonen blir det dobbelt irrelevant. Jeg mener i tillegg at Aftenposten er en regionavis. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Tv2 ? Når de venstrevridde eier en del av det? pøh Tv2 er blitt venstrevridd. Men det har ingen ting å si når Tv2s Oddvar Stenstrøm er svært høyrevridd, aggressiv og overfaldisk i sine spørsmål etter mitt syn. Jeg vet ikke om det var han eller andre som valgte bort et lite lovlig parti som Rødt i partilederdabatten. Ble det valgt bort fordi det var rødt eller fordi det var lite? Begge ting er like alvorlig etter mitt syn. Personer som Oddvar Stenstrøm er en direkte fare for demokratiet om det er han som holder lovlig valgte små norske partier ute av debatten. Oddvar Stenstrøm er en tragedie for Tv2 og hans tendensiøse holmganger er heldigvis borte fra Tv2. Det er en enda større tragedie at han fikk gjeninntreden på Tv2 i valgkampens innspurt. Nå kan man kontre med at det er udemokratisk å holde ham borte fra media. Men noen kunnskaper må man da kunne forvente av en politisk utspørrer på landets nest største Tv stasjon. Hans politiske utspørringer er mer show enn politiske utspørringer. Heldigvis ser det ut til at han har lært seg å ikke avbryte dem som svarer så ofte, ihvertfall denne gangen. Så var demokratene med i partilederdebatten? Er du like forfærdet over at de ikke var det? Og det er nok slike holdninger som du viser her som er en fare mot demokratiet. Sensur av politiske motstandere, det er typisk venstreekstremister det..... Nå er det snart på tide at jeg oppretter mitt eget forum (gjort på noen timer) der kun personer som er registrert med fullt navn vil få adgang. Haha det blir sikkert kjempepopulært. hade bra "fagøkonomen", jeg tror ikke du vil bli så veldig savnet her. Endret 20. september 2011 av flesvik 2 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Joda, det er sikkert en overrepresentasjon av høyresiden her, men problemet er at underrepresentasjonen av høyresiden blandt journalister er enda større. Har du gjort deg noen tanker om hvorfor 'folk på høyresiden' er så lite interessert i å drive journalistisk arbeid? (Sammenlignet med 'folk på venstresiden'.) Ja mange ganger, og ikke bare jornalistikk, men egenklig generellt sammfundsdebatt, sammfundskritikk, politikk, utdanning og media. Venstresiden er av en eller annen grunn ekstremt overrepresentert i posisjoner som påvirker sammfundsdebatten og politikk reellt. Desto mer venstreekstreme desto værre, mens folk på høyresiden trives bedre på anonyme internettfora, ol. og ikke liker seg så godt i den offentlige debatten og i det offentlige søkelys. Og det er veldig synd og også veldig merkelig syns jeg. Det kan vel ikke være at venstresiden er så mye mer politisk engasjerte for de på høyresiden på internetforumer, ol. pleier jo å være rimelig engasjerte de også. Så jeg vet ikke helt hvorfor. Men jeg tror det kansje kan være en selvforsterkende effekt hvor venstresiden gjennom å domminere grunnskolen, media og offentlige instutisjoner har greid å innføre sosialistiske holdninger som "politisk korrekte". Og folk er dermed blitt litt redde for å ytre seg med høyre holdninger politisk. Og venstresiden virker også til å være mye flinkere til å lage grupper og organisere seg for å utdøve politisk press for å få gjennom sine saker og agendaer. Et godt eksempel er feminismen som selv om de aller fleste ser hvor latterlig og diskrimminerende det er så er det ingen som tør å stå fremm i media og kritisere det, og jornalister tør ikke stille noen kritiske spørsmål mot feministene. Og litt OT så er det også venstresiden som stort sett domminerer det som kalles for "kultureliten". (kunst, opera, ballett, klassisk musikk, ol.), mens de kulturer som dommineres mer av høyrefolk oftere annsees som "harry" Forskjellen er at de fleste journalister hater/misliker FRP. Dermed kritiserer de dem mer og det blir mer kritikk mot borgelig side. En annen forskjell er at de to storste avisene er venstrevridde, nemlig Dagbladet og VG. Aftenposten er en sentrumsavis. Når de eneste høyrevridde avisene er nisjeaviser så gir det følelsen om at norske medier er veldig venstrevridde. Hva vi trenger i dette markedet er en ikke-okonomisk hoyrevridd avis som er for a begrense innvandringen, men ikke av rasistiske grunner. Helt enig. TU er også et godt ukeblad som ikke er så venstreekstremt, men igjenn så er det jo et lite opplag og egenklig et fagblad og ikke ment for tabloid stoff eller generellt avisstoff. Generellt så er det aller meste av media som blir oppfatet som høyreorientert fagblader. Og det er egenklig litt synd (selv om jeg personelig liker fagstoff mye bedre enn tabloider eller skjønnliteratur og mye heller leser en bok om f.eks. gassturbindesign enn en litterær bok) Endret 20. september 2011 av flesvik Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Noen som leste lederen i dagbladet helgen for ett par uker siden der de mer eller mindre sa at de jobbet mot FRP og gledet seg over at det gikk darlig for dem om dagen. (lost sammenfattet). Er ingen voldsom FRP-fan selv, men er litt for ille at slike medier far forme folks syn nar de har en sa apenbar agenda. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Syntes det er trist at de eneste "høyrevridde" mediene vi har i dette landet er nisjeaviser som DN og Finansavisen. Det er fordi disse avisene dekker økonomi. Folk innen finans og økonomi er som regel høyrevridde (vil gjerne ha mer penger til seg og sine firmaer). Media forøvrig består for det meste ikke av den samme mennesketypen, og vil da heller ikke speile noe de ikke står for selv. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Forskjellen er at de fleste journalister hater/misliker FRP. Dermed kritiserer de dem mer og det blir mer kritikk mot borgelig side. Media hater ikke FRP, de elsker FRP. Partiet leverer en jevn strøm av skandaler og kontroversielle uttalelser til media. Det er jo en gullgruve for enhver journalist. Er det lite å skrive om er det bare å ta en telefon til en FRP politiker eller to så får man nesten garantert en uttalelse man kan lage en sak av. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå