Epp Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Har en gammel PC jeg har bygd som jeg vil oppgradere. Bruken blir for ungene å spille noen barnespill (Josefine, Sofie, Hugo samt Linux spill som tuxkart (3D OpenGL)). I tillegg ønsker jeg datakraft. Jeg trenger hovedkort CPU og RAM. Jeg vurderer i5 2500K og A6 3560. Intel'en er meste fristene, men jeg vet ikke hvordan GPUene sammenligner. Er det andre CPUer jeg bør se på? Hvilket billig hovedkort er godt nok? Eneste utvidelsen senere blir å putte inn et bedre skjermet om det mot formodning skulle trengs. På forhånd takk for tips. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 A6 3650 er veien å gå til bruket du skal ha den til. Angående valg av hovedkort så er ikke det så viktig, bare velg et som har de utgangen du ønsker! Lenke til kommentar
Epp Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 A6 3650 er veien å gå til bruket du skal ha den til. Angående valg av hovedkort så er ikke det så viktig, bare velg et som har de utgangen du ønsker! Kunne du utdypet litt hvorfor jeg skulle velde A6? Det er en svakere CPU, men er GPUen bedre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 A6 3650 er veien å gå til bruket du skal ha den til. Angående valg av hovedkort så er ikke det så viktig, bare velg et som har de utgangen du ønsker! Kunne du utdypet litt hvorfor jeg skulle velde A6? Det er en svakere CPU, men er GPUen bedre? CPUen er svakere, og GPU er bedre ja. Hovedargumentene blir at det er mer en bra nok, og vist du inkluderer hovedkortet i totalprisen, så er det neste halve prisen kontra et Intel oppsett. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 A6 3650 er veien å gå til bruket du skal ha den til. Angående valg av hovedkort så er ikke det så viktig, bare velg et som har de utgangen du ønsker! Kunne du utdypet litt hvorfor jeg skulle velde A6? Det er en svakere CPU, men er GPUen bedre? CPUen er svakere, og GPU er bedre ja. Hovedargumentene blir at det er mer en bra nok, og vist du inkluderer hovedkortet i totalprisen, så er det neste halve prisen kontra et Intel oppsett. Tror jeg går for : AMD A8-3850 Gigabyte GA-A75M-UD2H Kingston HyperX blu DDR3-1600 8GB Blir rundt 2000,- Tror nok ikke at strømforsyninga mi duger... Thermal Master 420W. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 CX 430W koster ikke voldsomt mye penger og vil duge i massevis. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 CX 430W koster ikke voldsomt mye penger og vil duge i massevis. ah. Trodde ikke det var nok og at jeg måtte opp i noe som er 600 og ikke CX. Da ble det ikke så dyrt likevel... Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 siden a8 38xx, de har integrert GPU i cpu'en som blir en APU, så man trenger ikke noe skjermort samme har jo 2500, men igjen dyrer oppsett, garantert så vil jeg gå for amd fm1 oppsett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå