Gå til innhold

[HTC Sensation] Hvordan ta backup av kalender og kontakter?

Gunn@r

Anbefalte innlegg

Hvordan tar jeg backup av for eksempel kalenderen? Jeg vet jeg kan bruke HTC Sync for å synkronisere mellom Outlook og mobilen, men jeg er ikke interessert i det. Jeg har tenkt å tilbakestille telefonen til fabrikkoppsettet, men hadde vært veldig greit å kunne ta backup av kalenderen og kontaktene mine.

Jeg hadde Nokia før, og her var det jo bare å ta backup via Nokia Suite, og så lagre backupen på PCen i ei enkel fil. Men kanskje ikke så enkelt med HTC?

Et annet spørsmål er om det går an å se innholdet på SD-kortet i telefonen, eller om man kun får tilgang til det når man kobler telefonen til PCen?

Håper noen kan gjøre meg litt klokere :)

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan kalender bruker du? hvis du bruker google kalender så er jo den synkronisert med nettet. samme gjelder kontaktene dine, hvis du er logget inn med gmailen din. muligens du må huke av et sted at kontaktene skal synces. Du kan jo f.eks logge deg inn på gmail på web og sjekke om kontaktlisten din inneholder telefonkontaktene

Går fint an å se innholdet på sd-kortet om du setter den direkte inn i pc-en.

Endret av tiboine
Lenke til kommentar

hvordan kalender bruker du? hvis du bruker google kalender så er jo den synkronisert med nettet. samme gjelder kontaktene dine, hvis du er logget inn med gmailen din. muligens du må huke av et sted at kontaktene skal synces. Du kan jo f.eks logge deg inn på gmail på web og sjekke om kontaktlisten din inneholder telefonkontaktene

Går fint an å se innholdet på sd-kortet om du setter den direkte inn i pc-en.

Jeg bruker ingen kalender, om det er Outlook/Gmail/Hotmail (osv) du mener?!

Jeg har lagret alle bursdager til venner og familie i kalenderen på mobilen, og vil gjerne ta vare på alle disse oppføringene når jeg nå skal tilbakestille telefonen. Men jeg vet ikke hvordan...

Og når det gjelder SD-kortet, så vet jeg som sagt at man kan se innholdet om man kobler telefonen til PCen. Men jeg lurer på om det er mulig å se innholdet på minnekortet direkte på telefonen, slik det gjorde med min Nokia N97. Hadde vært greit, så slapp jeg å koble den til PCen hver gang jeg skulle se innholdet...

Takk for svar btw :)

Lenke til kommentar

du bruker ingen kalender, men har lagret ting i kalenderen? :p som sagt, bruker du gmail/google kalenderen, eller syncer med gmail, så lagres de oppføringene på nettet. knyttet til din gmail-konto.

leste litt feil med sd-kortet. men ja, du kan se på innholdet. er bare å laste ned file explorer e.l. på android market.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...