Gå til innhold

Ingen merkbar forskjell fra HD 5770 til HD 6970?

abreham103

Anbefalte innlegg

Å ang klokken på cpuen, så ligger tempen på maks 37 grader celsius :)

Er det temp under load ? Synes det er meget lavt jeg da. Må ha en monsterkjøler på den cpu'en :)

Iexo.

Det er etter 8 timer med Prime95 :)

Du ser hvilken kjøler jeg har i signaturen min :) Men har god luftflyt i kabinettet som hjelper ganske mye på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er etter 8 timer med Prime95 :)

Du ser hvilken kjøler jeg har i signaturen min :) Men har god luftflyt i kabinettet som hjelper ganske mye på :)

Det høres fortsatt vanvittig lavt ut. Hvilken temperatur er det du ser på da? AMD-prosessorer pleier å få en god del lavere coretemps enn Intel, men under 45C på en overklokk er vanvittig lavt.

Og vær veldig forsiktig med å overklokke på det hovedkortet der. Det har et 3+1 oppsett på VRM, som er veldig svakt. VRMs er hovedkortets strømforsyning til CPU forresten, og 3+1 betyr 3 til CPU og 1 til minnekontroller.

EDIT:

leif.

Offtopic: Sveibuen, har du lært forskjellen på å/og?

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Bruker HWmonitor og Coretemps. Overstiger ikke 37*C

Så enten er det rett, eller feil :)

Ang hovedkortet, det visste jeg ikke, er det derfor jeg ikke klarer større klokk?

Offtopic:

Hva mener du med det ?

Det høres rart ut med tempsa, men er det det coretemp og HWmonitor viser er det nok ganske rett.

Klokkeveggen din kommer nok av at du har en C2-stepping på prosessoren din, disse lar seg ikke klokke like bra som C3-steppingen, og minnekontrolleren er vanligvis en god del svakere enn C3-steppingen og hindrer klokking.

Hovedkortet ditt har ikke overstrømsvern, så det forhindrer ikke overklokking med spenning på noen måte. Derimot kan det si pang om du øker spenning og klokkefrekvens for mye...

ASUS-hovedkort er stort sett de eneste som har innebygd beskyttelse for VRMs på de billigere hovedkortene.

Du har ikke gått for en ekstrem overklokk akkurat, så jeg ville ikke bekymret meg så voldsomt, men vær forsiktig med å øke spenningen meningsløst mye.

OffT:

Ser bare at du generelt er dårlig på å skille mellom "å" å og "og"

Lenke til kommentar

Bare lurer på en ting.. Hvorfor i svarte helv*** lagger wow med 6970? skal da ikke være så ekstremt krevende? blir drit forbanna, hva krever det?! Kameraten min med samme skjermkort og i7 prosessor har til og med lag! krever det mer enn crysis eller? omg blir så jævla forbanna -.- Drar jo just cause 2 med 60 fps, som er MYE bedre grafikk enn wow! har også en grei internettlinje, rundt 30 mps, skal da ikke lagge med en såpass bra pc? Virker også som om det lagger mindre på enkelte steder enn andre, uansett hvor ubefolka det er der .. og at tidspunkt på dagen også har en del å si, lagger mindre midt på dagen enn på kvelden.

At dette gamle spillet skal kreve så heftig mye, er helt idiotisk, er ikke så bra grafikk i det hele tatt

Lenke til kommentar

Bare lurer på en ting.. Hvorfor i svarte helv*** lagger wow med 6970? skal da ikke være så ekstremt krevende? blir drit forbanna, hva krever det?! Kameraten min med samme skjermkort og i7 prosessor har til og med lag! krever det mer enn crysis eller? omg blir så jævla forbanna -.- Drar jo just cause 2 med 60 fps, som er MYE bedre grafikk enn wow! har også en grei internettlinje, rundt 30 mps, skal da ikke lagge med en såpass bra pc? Virker også som om det lagger mindre på enkelte steder enn andre, uansett hvor ubefolka det er der .. og at tidspunkt på dagen også har en del å si, lagger mindre midt på dagen enn på kvelden.

At dette gamle spillet skal kreve så heftig mye, er helt idiotisk, er ikke så bra grafikk i det hele tatt

EDIT:

Første svar i tråden:

WOW er CPU-avhengig, et nytt skjermkort hjelper ikke en døyt i det spillet. Særlig når du har en gammel Phenom II-prosessor med åtte år gammel arkitektur. 25% belastning kommer av at prosessoren din flaskehalser.

Prøver du et spill som Crysis eller The Witcher 2 vil du se en stor forskjell, men i CPU-avhengige WoW er det CPU som gjelder.

Du kan prøve å skru på dx11, etter det jeg har hørt hjelper det litt på ytelsen. Jeg spiller ikke WoW selv, så kan ikke hjelpe med hvordan. En i3-2100 vil gjøre en bedre jobb enn en AMD Phenom II X6 i WoW grunnet Intel-CPUers overlegne prosessorarkitektur, uansett hvor merkelig det høres ut. Skygger og dårligere grafikk kan kanskje hjelpe også

Forresten finnes det verre spill på maskinvarekrav:

GTA IV

Arma 2

Metro 2033

Disse spillene krever mer enn WoW og gir fint lite igjen for det.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

EDIT:

Første svar i tråden:

WOW er CPU-avhengig, et nytt skjermkort hjelper ikke en døyt i det spillet. Særlig når du har en gammel Phenom II-prosessor med åtte år gammel arkitektur. 25% belastning kommer av at prosessoren din flaskehalser.

Prøver du et spill som Crysis eller The Witcher 2 vil du se en stor forskjell, men i CPU-avhengige WoW er det CPU som gjelder.

Du kan prøve å skru på dx11, etter det jeg har hørt hjelper det litt på ytelsen. Jeg spiller ikke WoW selv, så kan ikke hjelpe med hvordan. En i3-2100 vil gjøre en bedre jobb enn en AMD Phenom II X6 i WoW grunnet Intel-CPUers overlegne prosessorarkitektur, uansett hvor merkelig det høres ut. Skygger og dårligere grafikk kan kanskje hjelpe også

Forresten finnes det verre spill på maskinvarekrav:

GTA IV

Arma 2

Metro 2033

Disse spillene krever mer enn WoW og gir fint lite igjen for det.

Drar jo metro 2033 på fult, men er jo forskjellige spill som sagt, syns jeg burde beholde 5770 og kjøpe skjermkort,ram og hovedkort eller bytte ut skjermkortet med et litt dårligere skjermkort og prosessor?

Lenke til kommentar

Jeg slutter meg til det meste som har blitt sagt her, men det er en ting man fort glemmer når man snakker om LGA1155-plattformen:

i3.

En Core i3-2120 er en svært kababel cpu i spill, og vil de fleste tilfeller gi tilnærmet identisk ytelse som i5-2500/2500k så lenge man ikke skal overklokke. Pga hyperthreading blir den heller ikke noen treiging i spill som kjører flere tråder. De 4-500 kronene man sparer kan bety en betydelig oppgradering av skjermkort, om dette skal kjøpes på det samme budsjettet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du drar ikke Metro 2033 på fullt og får god ytelse, hele spillet hakker massivt med et enkelt 6970 på 1920x1080.

Behold 5770, og kjøp et nytt P67-hovedkort og en i5-2500k med 8GB RAM. Langt bedre oppgradering for å spille WoW.

Kan ikke tro at det er bedre grafikk enn just cause 2, drar hvertfall det drit bra :p får laste ned å sjekke, men uansett, du virker som om du er den med mest erfaring her, tenker jeg hører på deg, har fått godkjent retursøknad fra komplett så :)

Lenke til kommentar

Du drar ikke Metro 2033 på fullt og får god ytelse, hele spillet hakker massivt med et enkelt 6970 på 1920x1080.

Behold 5770, og kjøp et nytt P67-hovedkort og en i5-2500k med 8GB RAM. Langt bedre oppgradering for å spille WoW.

Kan ikke tro at det er bedre grafikk enn just cause 2, drar hvertfall det drit bra :p får laste ned å sjekke, men uansett, du virker som om du er den med mest erfaring her, tenker jeg hører på deg, har fått godkjent retursøknad fra komplett så :)

Var vel strengt tatt ikke grafikken han nødvendigvis pratet om, men hvor mye kapasitet spillet krever! Det at du drar Just Cause 2 "drit bra" (med mindre dette betyr 2560 x 1600 med full AAA) betyr IKKE dette at oppsettet ditt drar Metro 2033 tilsvarende bra!

For å underbygge dette. Her har du oversikt over hvordan bl.a. Metro 2033 kjører på et ASUS ROG Ares-skort. Bare for å gi en pekepinn koster dette kortet ca. 11 000kr :whistle:

HW-Test, ASUS ROG Ares

Endret av Bikemech
Lenke til kommentar

Just Cause 2 er et relativt enkelt spill å dra på nyere skjermkort. Crysis er langt tyngre, og det ser bedre ut.

Lenke til kommentar

Just Cause 2 er et relativt enkelt spill å dra på nyere skjermkort. Crysis er langt tyngre, og det ser bedre ut.

Okey, syns hvertfall grafikken var brukbar på just cause 2 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...