abreham103 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 I går henta jeg et 6970 skjermkort og erstatta det med det eldre og ikke minst dårligere 5770 kortet jeg har. Jeg sletta driverene fra 5770 før jeg installerte det nye, og resatte bios. Men så fort jeg laster ned ny CCC driver på disk c, står det at jeg har 875 og 1375 mhz i den rekkefølgen, men skjermkortet har jo egentlig mye mer enn det. Det stod akkurat det samme på 5770. Er det mulig at den ser på skjermkortet som det gamle? rett og slett noe driver tull? Har en disk D også forresten, men tror ikke det ligger noen driver der. Så mitt spørsmål er: Hvorfor yter skjermkortet akkurat fortsatt 40 fps på wow med alt på ultra når det bare belastes 25%? Det gamle ble belasta 100% Resten av specsa mine : AMD phenom 3 720, 2.8 ghz tripplecore 1000 w chieftec PSU 6 gb 800 mhz ddr2 ram av merket corsair ( vet ramen suger) Noe veldig likt http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593680, samme pris, husker ikke modellen Western Digital Scorpio® Black 320GB BenQ 24" LCD G2420HD Har også bra kjøling i antec 1200 Takk for alle svar! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 WOW er CPU-avhengig, et nytt skjermkort hjelper ikke en døyt i det spillet. Særlig når du har en gammel Phenom II-prosessor med åtte år gammel arkitektur. 25% belastning kommer av at prosessoren din flaskehalser. Prøver du et spill som Crysis eller The Witcher 2 vil du se en stor forskjell, men i CPU-avhengige WoW er det CPU som gjelder. Lenke til kommentar
abreham103 Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 WOW er CPU-avhengig, et nytt skjermkort hjelper ikke en døyt i det spillet. Særlig når du har en gammel Phenom II-prosessor med åtte år gammel arkitektur. 25% belastning kommer av at prosessoren din flaskehalser. Prøver du et spill som Crysis eller The Witcher 2 vil du se en stor forskjell, men i CPU-avhengige WoW er det CPU som gjelder. Kunne egentlig tenke meg det, får vel skaffe meg en ny en.. Hvordan er denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594273#reviews? Forresten, hvorfor er ikke wow gpu avhengig? ikke for å være frekk, men kan du dokumentere det`? Følger meg hvertfall mye tryggere da Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 WoW Cataclysm performance En Phenom II X6 vil ikke hjelpe en døyt, WoW bruker to kjerner. Videre: Clearly, AMD's CPUs are holding back performance in Cataclysm compared to Intel's processors. Om du skal oppgradere CPU oppgraderer du til i5-2500k, Phenom II X6 for spill er like lurt som 16GB RAM for spill: helt meningsløst siden spill ikke bruker mer enn 4 kjerner og 2GB RAM. Lenke til kommentar
abreham103 Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 WoW Cataclysm performance En Phenom II X6 vil ikke hjelpe en døyt, WoW bruker to kjerner. Videre: Clearly, AMD's CPUs are holding back performance in Cataclysm compared to Intel's processors. Om du skal oppgradere CPU oppgraderer du til i5-2500k, Phenom II X6 for spill er like lurt som 16GB RAM for spill: helt meningsløst siden spill ikke bruker mer enn 4 kjerner og 2GB RAM. Okei, du har tydligvis peiling, stoler på deg og kjøper en intel, takk! Lenke til kommentar
el-corazon Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 kan vel ikke ha intel på et amd basert system vel om du tenkte å bare kjøpe ny prosessor Lenke til kommentar
Krei Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Phenom 720 er vel en "Black edition", dette innebærer ulåst multiplikator og dermed svært enkel overklokking. Om du har OK temperaturer så vil den aller enkleste løsningen være å klokke opp cpu'en du allerede har. Jeg ville ikke satset på å bytte prosessor på en så gammel og utdatert plattform. Skal du investere i noe nytt akkurat nå så vil jeg (som de fleste andre) anbefale Intel socket 1155. Lenke til kommentar
eddzy Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 det der med at WOW kjører BEDRE på et Intel opsett har aldeles ikke noe og si :S så lenge du har 2-4 kjerner prossesor, med 2.5 til 3.0 ghz kan du dra wow opp til 60-70 fps med det gamle skjerm kortet ditt. det du må bytte er cpu, hovedkort og ram, kjøp en 4 kjerna amd, de er billige gode og så er de ikke varme i samenligning til Intel, også vill eg anbefale en hovedkort som støtter ddr 3, til ram vill det være best og ha helst rundt cl 7-9 og rundt 1333 Mhz. så slepper du bruke så mye penger fordi Intel er overprisa og varmt ^^ Lenke til kommentar
abreham103 Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 det der med at WOW kjører BEDRE på et Intel opsett har aldeles ikke noe og si :S så lenge du har 2-4 kjerner prossesor, med 2.5 til 3.0 ghz kan du dra wow opp til 60-70 fps med det gamle skjerm kortet ditt. det du må bytte er cpu, hovedkort og ram, kjøp en 4 kjerna amd, de er billige gode og så er de ikke varme i samenligning til Intel, også vill eg anbefale en hovedkort som støtter ddr 3, til ram vill det være best og ha helst rundt cl 7-9 og rundt 1333 Mhz. så slepper du bruke så mye penger fordi Intel er overprisa og varmt ^^ Var det jeg tenkte ja, og glemte helt at jeg hadde AMD socket i hk Men får fikse det da kanskje jeg leverer tilbake skjermkortet hvis jeg ikke trenger det, eller hva mener du? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 det der med at WOW kjører BEDRE på et Intel opsett har aldeles ikke noe og si :S så lenge du har 2-4 kjerner prossesor, med 2.5 til 3.0 ghz kan du dra wow opp til 60-70 fps med det gamle skjerm kortet ditt. det du må bytte er cpu, hovedkort og ram, kjøp en 4 kjerna amd, de er billige gode og så er de ikke varme i samenligning til Intel, også vill eg anbefale en hovedkort som støtter ddr 3, til ram vill det være best og ha helst rundt cl 7-9 og rundt 1333 Mhz. så slepper du bruke så mye penger fordi Intel er overprisa og varmt ^^ Overprisa og varmt? Man får vel sjeldent like mye ytelse for pengene som med i5 2500 og 95W er ikke akkurat noe kjernekraftverk. Lenke til kommentar
eddzy Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 det der med at WOW kjører BEDRE på et Intel opsett har aldeles ikke noe og si :S så lenge du har 2-4 kjerner prossesor, med 2.5 til 3.0 ghz kan du dra wow opp til 60-70 fps med det gamle skjerm kortet ditt. det du må bytte er cpu, hovedkort og ram, kjøp en 4 kjerna amd, de er billige gode og så er de ikke varme i samenligning til Intel, også vill eg anbefale en hovedkort som støtter ddr 3, til ram vill det være best og ha helst rundt cl 7-9 og rundt 1333 Mhz. så slepper du bruke så mye penger fordi Intel er overprisa og varmt ^^ Overprisa og varmt? Man får vel sjeldent like mye ytelse for pengene som med i5 2500 og 95W er ikke akkurat noe kjernekraftverk. Sjeldent var vell og ta litt i! du kan kjøpe amd's 4 kjernes til en tusen lapp. 3.6 ghz 125W, skal ikke si det at sandy bridge ikke er like varmt som de gamle e800 seriene osv, men når det gjelder clocke hastig het kan ingen slå amd's 4 kjerna cpu'er. jeg har hatt i5 2500 og i7 2600, og jeg har ikke vert like fornøyd som da jeg hadde amd's 970 med 3.5 Ghz, jeg klokka den opp til 4.6 stabilt hadde aldri problemer med amd cpu'en. Lenke til kommentar
eddzy Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 det der med at WOW kjører BEDRE på et Intel opsett har aldeles ikke noe og si :S så lenge du har 2-4 kjerner prossesor, med 2.5 til 3.0 ghz kan du dra wow opp til 60-70 fps med det gamle skjerm kortet ditt. det du må bytte er cpu, hovedkort og ram, kjøp en 4 kjerna amd, de er billige gode og så er de ikke varme i samenligning til Intel, også vill eg anbefale en hovedkort som støtter ddr 3, til ram vill det være best og ha helst rundt cl 7-9 og rundt 1333 Mhz. så slepper du bruke så mye penger fordi Intel er overprisa og varmt ^^ Var det jeg tenkte ja, og glemte helt at jeg hadde AMD socket i hk Men får fikse det da kanskje jeg leverer tilbake skjermkortet hvis jeg ikke trenger det, eller hva mener du? du må passe på at du for lik socket da amd har tre forskjelige sockets FM1, AM3 og AM3+ Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 jeg har hatt i5 2500 og i7 2600, og jeg har ikke vert like fornøyd som da jeg hadde amd's 970 med 3.5 Ghz, jeg klokka den opp til 4.6 stabilt hadde aldri problemer med amd cpu'en. Du vet at du får 2500k og 2600k til 4.6 Ghz easy med 1 par tastetrykk ? Iexo. Lenke til kommentar
eddzy Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 jeg har hatt i5 2500 og i7 2600, og jeg har ikke vert like fornøyd som da jeg hadde amd's 970 med 3.5 Ghz, jeg klokka den opp til 4.6 stabilt hadde aldri problemer med amd cpu'en. Du vet at du får 2500k og 2600k til 4.6 Ghz easy med 1 par tastetrykk ? Iexo. Fullt klar over det ustabilt og varmt ehh ja :S Lenke til kommentar
hursay Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Intel er bedre enn AMD til spill på alle mulige måter uansett hvordan du vrir og vender på det I fremdtiden så kansje det endrer seg men i dag så er AMD noe utdaterte tulle greier. Og Sandy Bridge er grusomt mye bedre og overklokke enn AMD prosseoserer, og de er kjøligere. Kun 95W. Ikke si at det er ustabilt, du vet nok ikke hva du snakker om, eller alle som anbefaler AMD CPU vet ikke hva de snakker om Endret 16. september 2011 av hursay Lenke til kommentar
eddzy Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Intel er bedre enn AMD til spill på alle mulige måter uansett hvordan du vrir og vender på det I fremdtiden så kansje det endrer seg men i dag så er AMD noe utdaterte tulle greier. Og Sandy Bridge er grusomt mye bedre og overklokke enn AMD prosseoserer, og de er kjøligere. Kun 95W. Ikke si at det er ustabilt, du vet nok ikke hva du snakker om, eller alle som anbefaler AMD CPU vet ikke hva de snakker om ettersom at du har så mye peiling så vett du at apple er mye bedre og game på en pc da ? Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Fullt klar over det ustabilt og varmt ehh ja :S Okej du trenger lit mer tid på å surfe intel 2500k/2600k overklokking. Iexo. Lenke til kommentar
eddzy Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 hvorfor surfe, når man sitter og overclocker det daglig? Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 hvorfor surfe, når man sitter og overclocker det daglig? Okej, hvis du gjør det daglig trenger du å se på hvordan du gjør det, for noe galt er det du gjør hvis du får det både varmt og ustabillt. Iexo. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) det der med at WOW kjører BEDRE på et Intel opsett har aldeles ikke noe og si :S så lenge du har 2-4 kjerner prossesor, med 2.5 til 3.0 ghz kan du dra wow opp til 60-70 fps med det gamle skjerm kortet ditt. det du må bytte er cpu, hovedkort og ram, kjøp en 4 kjerna amd, de er billige gode og så er de ikke varme i samenligning til Intel, også vill eg anbefale en hovedkort som støtter ddr 3, til ram vill det være best og ha helst rundt cl 7-9 og rundt 1333 Mhz. så slepper du bruke så mye penger fordi Intel er overprisa og varmt ^^ ok... http://www.anandtech.com/show/4083/the-sandy-bridge-review-intel-core-i7-2600k-i5-2500k-core-i3-2100-tested/20 Endret 16. september 2011 av fflex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå