Gå til innhold

Kabinett med håndtak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639479

Villt bra kabinett. Mye plass, mange smarte løsninger, bra kjøling og håndtak. :)

Hvis du mener et akseptabelt kabinett, mye plastikk, mange gode løsninger som alle kabinettprodusenter har i dag, akseptabel kjøling, voldsomt høy pris, "interessant" utseende og et håndtak er jeg med.

NZXT Vulcan koster under 600 kr, har et håndtak og plass til ethvert grafikkort og er lite og enkelt å frakte med seg. Eneste "minus" er mATX, men dette kan være praktisk også.

Lenke til kommentar

Hvis du mener et akseptabelt kabinett, mye plastikk, mange gode løsninger som alle kabinettprodusenter har i dag, akseptabel kjøling, voldsomt høy pris, "interessant" utseende og et håndtak er jeg med.

Det kan du ærlig talt ikke mene? Har du sett reviews av dette kabinettet?

Det er mange geniale løsninger jeg ikke har sett fra noen andre produsenter. Prisen er heller ikke alt for ille.

Lenke til kommentar

Det kan du ærlig talt ikke mene? Har du sett reviews av dette kabinettet?

Det er mange geniale løsninger jeg ikke har sett fra noen andre produsenter. Prisen er heller ikke alt for ille.

Ja, jeg har lest anmeldelser og sett bilder av Level 10 GT.

Kabinettet koster 2000 kr, så jeg vurderer derifra:

Hot-swap av HDDer, ganske standard, i plastikk :thumbdown:

Layoutet for å bygge innvendig er på linje med ethvert godt kabinett fra Corsair, NZXT, Cooler Master eller Fractal Design til nesten halve prisen. Ikke ekstremt stor plass eller noen spesielle funksjoner for bedre kjøling.

HDD-rakken kan ikke fjernes for vannkjøling.

Stål og plastikk, ikke aluminium. For 2000 kr hadde jeg forventet aluminium.

Kjølemessig er det dårlig med luft forfra, så hovedinntaket kommer fra siden og om du setter inn en vifte i bunn. Det er vifter i toppen og bak. Veldig tradisjonelt.

Utseendemessig er det ikke alle som syns dette ser greit ut.

Generelt dårlige moddemuligheter.

Level 10 GT er absolutt ikke verdt 2000 kr, mot konkurransen på dette prispunktet har man: 800D, flere utmerkede Lian-Li kabinetter (som har en byggekvalitet, utseende og funksjoner av en helt annen verden), Colossus, HAF X, Fortress 02, Elysium og så videre.

Konkurransen er hard, og det eneste dette kabinettet kan skryte av mot konkurransen er utseendet, som jeg ærlig talt syns er mer heslig enn HAF X.

Lenke til kommentar

Jeg vil be deg se

filmen. Så sinnsykt mye kjekt, lettvint og genialt jeg ikke har sett på andre kabinetter. Har 800D selv(fikk det for 2 dager siden), og det er bra det, men savner mange av løsningene på Thermaltake.

Skal si meg enig i at utseende ikke er spesielt pent, men faktisk er det ikke så ille som det ser ut som når du ser det i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Jeg vil be deg se

filmen. Så sinnsykt mye kjekt, lettvint og genialt jeg ikke har sett på andre kabinetter. Har 800D selv(fikk det for 2 dager siden), og det er bra det, men savner mange av løsningene på Thermaltake.

Skal si meg enig i at utseende ikke er spesielt pent, men faktisk er det ikke så ille som det ser ut som når du ser det i virkeligheten.

Hvis du savner egenskaper som ikke hører hjemme på et kabinett med denne prisen, størrelsen og vekten har du kjøpt feil kabinett. Det er ikke plass til en 360rad uten modding, og med all plastikken er det skummelt.

800D har ikke dette:

Lås for dører, hot-swap og kabler. Praktisk for LAN, men hvem tar med et kabinett som veier over 12 kg uten maskinvare inni (som fint legger til 3-4 kg) på LAN?

Henger for headset er også praktisk for LAN, men ellers rimelig unødvendig og ser stygt ut.

Imens har 800D:

Ingen plastikk, som er praktisk for modding. I tillegg til bedre kvalitetsfølelse.

Mer plass til modder for radiatorer.

Flere HDD-plasser.

Avstengt plass for PSU og HDDs.

Bedre kabelføringsløsninger.

Mulighet for å få plass til EVGA SR-2 med modding.

Level 10 GT er et dyrt kabinett bygget for LAN uten den viktigste biten et LAN-kabinett har: lav vekt.

Lenke til kommentar

Hvis du savner egenskaper som ikke hører hjemme på et kabinett med denne prisen, størrelsen og vekten har du kjøpt feil kabinett. Det er ikke plass til en 360rad uten modding, og med all plastikken er det skummelt.

Smak og behag. Jeg liker kabinettet utrolig godt. Det eneste minuset er at den ikke har plass til en 360 radiator, sant nok, men litt modding skal gå greit, selv i plastikk.

Den er dessuten lettere en HAF-serien, etter min erfaring.

Lenke til kommentar

Smak og behag. Jeg liker kabinettet utrolig godt. Det eneste minuset er at den ikke har plass til en 360 radiator, sant nok, men litt modding skal gå greit, selv i plastikk.

Den er dessuten lettere en HAF-serien, etter min erfaring.

Med modding kan 800D få plass til en 480rad. Hva med de andre manglene Level 10 GT har mot 800D?

EDIT:

Sammenligning av vekt mot HAF X blir for dumt. Skal du sammenligne CM Storm Scout i plass mot 800D også da?

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Med modding kan 800D få plass til en 480rad. Hva med de andre manglene Level 10 GT har mot 800D?

EDIT:

Sammenligning av vekt mot HAF X blir for dumt. Skal du sammenligne CM Storm Scout i plass mot 800D også da?

For luftkjøling er i hvertfall 10 GT utrolig bra. Det er dessuten ikke så mange som går for 480 radiator, så det spiller ikke så stor rolle. Å sammenligne kabinettet mot HAF mtp. vekt er ikke dumt i det hele tatt. Begge to er Big Towers, innen samme prisklasse (i hvertfall HAF X Big), og bare fordi 10 GT har et håndtak betyr det ikke automatisk at du skal dra den med deg overalt hele tiden. Synes det er veldig realistisk å sammenligne de to.

Lenke til kommentar

For luftkjøling er i hvertfall 10 GT utrolig bra. Det er dessuten ikke så mange som går for 480 radiator, så det spiller ikke så stor rolle. Å sammenligne kabinettet mot HAF mtp. vekt er ikke dumt i det hele tatt. Begge to er Big Towers, innen samme prisklasse (i hvertfall HAF X Big), og bare fordi 10 GT har et håndtak betyr det ikke automatisk at du skal dra den med deg overalt hele tiden. Synes det er veldig realistisk å sammenligne de to.

Nei, Level 10 GT er gjennomsnittlig på luftkjøling. Såvidt bedre enn 800D, og 800D er virkelig elendig.

HAF X er bra på luftkjøling.

Silverstone Fortress 02, Raven 02 og 03, og Temjin 11 er virkelig gode luftkjølingskabinetter.

Lenke til kommentar

Praktisk for LAN, men hvem tar med et kabinett som veier over 12 kg uten maskinvare inni (som fint legger til 3-4 kg) på LAN?

I do!

Jeg dro med meg en king size trillekofert som var stappet full.

Og mitt CM stacker STC-T01 med vannkjøling++ som veier godt over 20kg (22-23 tror jeg)

:tease:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Praktisk for LAN, men hvem tar med et kabinett som veier over 12 kg uten maskinvare inni (som fint legger til 3-4 kg) på LAN?

I do!

Jeg dro med meg en king size trillekofert som var stappet full.

Og mitt CM stacker STC-T01 med vannkjøling++ som veier godt over 20kg (22-23 tror jeg)

:tease:

Japp, men det er vel mer for å vise det frem ;)

Level 10 GT er rimelig heslig og har små moddemuligheter, det har ikke engang et skikkelig vindu.

Jeg har også dratt med tunge kabinetter på LAN, men da gjerne fordi disse har innmat som er tøft å vise frem.

En maskin som veier 22-23kg er jo ikke særlig praktisk å drasse med seg, uansett om man er i grei form eller ikke.

Lenke til kommentar

Nei, ikke for å vise frem. Jeg har ikke sidevindu engang :p

Jeg bruker heller mer penger på maskinen jeg bruker daglig (og jeg er en støyfreak) enn å bygge en egen lanmaskin.

Men upraktisk å dra med seg på lan... jada, ganske tungt :p

Men nok OT, jeg vill bare påpeke at det er NOEN som faktisk drar med seg tunge beist sånn helt uten videre :tease:

Lenke til kommentar

For teh record, level 10 gt koster 1500-og-noe, ikke 2000

http://www.prisjakt.no/product.php?p=825257

Edit: Må forøvrig si meg enig med MrPr0. Har lest 235987298375 reviews av alt av kabinetter mellom himmel og jord i det siste, og lvl10gt virker som det beste valget om man takler designet, og ikke er mega-anti plastikk... Hadde det som førstevalget til ny maskin i det lengste, men har tatt til fornuften og kommer til å gå for Fractal Design Define XL og heller ta til takke med en del dårligere kjøling, men til en billigere penge.

Arni90, du gir inntrykk av å kunne et og annet om kabinetter - har du noe bra forslag til kompartmentalisert kabinett hvor luftstrømmen ikke er blokkert av et hd-rack, har sort interiør, god plass, og ellers mange løsninger?

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar

For teh record, level 10 gt koster 1500-og-noe, ikke 2000

http://www.prisjakt.no/product.php?p=825257

Edit: Må forøvrig si meg enig med MrPr0. Har lest 235987298375 reviews av alt av kabinetter mellom himmel og jord i det siste, og lvl10gt virker som det beste valget om man takler designet, og ikke er mega-anti plastikk... Hadde det som førstevalget til ny maskin i det lengste, men har tatt til fornuften og kommer til å gå for Fractal Design Define XL og heller ta til takke med en del dårligere kjøling, men til en billigere penge.

Arni90, du gir inntrykk av å kunne et og annet om kabinetter - har du noe bra forslag til kompartmentalisert kabinett hvor luftstrømmen ikke er blokkert av et hd-rack, har sort interiør, god plass, og ellers mange løsninger?

Antec P183 og P193

Ellers er det ikke flere midtowere jeg kommer på i farta.

Fractal Design Define XL, som du har nevnt.

Ser man på fulltowers er jo Obsidian 700D/800D valg, Silverstone Temjin-serien av fulltower-variantene

Silverstone Raven 01/02E/03, Fortress 02 og 03

En del fra Lian-Li har dette.

Ikke at jeg har sett de helt store grunnen for å gå for et kabinett som har disse løsningene. De fleste kabinetter med disse løsningene har faktisk rimelig dårlig luftflyt. Jo mer plass, jo kraftigere vifter trengs for å kompensere for den ekstra lange veien for luften å bevege seg.

Raven 03 er nok det beste på kjøling av disse nevnte. Innen du går vannkjøling altså.

EDIT:

CDON.no er billigste butikk med Level 10 GT og der koster den 1600 kr.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...