Hansis Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Heisann! Min Asus tok kvelden på reise, og trenger derfor en ny. Er rimelig sikker på at de ikke får fikset den og at jeg får igjen det meste på forsikringen. Men vet ikke om jeg gidder å vente 4 uker på det. Jeg bruker den for det meste til surfing/film/musikk. Noen ganger spiller jeg FM som ikke krever så mye. Ting jeg setter pris på er lavt støynivå, design, lyd, batteritid og lav vekt. Perfekt hvis den er tynn, slik min nåværende Asus ul50vt. Bør være 13-15' skjerm. Var skikkelig fornøyd med den jeg hadde, så har litt lyst å prøve Asus igjen, men er ikke noe must. Ser det kommer noen lekre fra Samsung også snart. Skal forresten til NY også i oktober. Bør jeg kanskje kjøpe en der nede isteden? Må ha norsk tastatur, så det blir kanskje litt tungvindt. Setter stor pris på tips! Lenke til kommentar
Mistrael Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 http://www.dustinhome.no/asus-u46sv-ci5-23-4gb-500-gt540m-14-w7hp/product/5010601020?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_1009 Er nok et fint valg for deg! Og om du må ha et fysisk norsk tastatur på laptopen (at det ikke holder med norsk tastatur i windows), så ville jeg kjøpt pcen her hjemme. Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 Leste at en annen som hadde denne hadde problemer med å se kamper i 3d i FM grunnet skjermkortet var så dårlig. Synes dette vil være noe kjipt da dette er det eneste jeg spiller i ny og ne. Synes dog dette er litt rart ettersom min forrige asus ul50 som var billigere enn denne for 2 år siden klarte det perfekt! I tillegg hadde den bedre batteritid. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Geforce GT 540M skal yte vesentlig bedre enn G210M som sitter i UL50TV. Lenke til kommentar
Mistrael Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Geforce GT 540M skal yte vesentlig bedre enn G210M som sitter i UL50TV. What he said. + Skal du ha en pc som fortsatt er tynn, har lav vekt og bedre skjermkort - må du vesentlig opp i prisklasse. Vet ikke hva som er "lav vekt" for deg men. Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 23. september 2011 Forfatter Del Skrevet 23. september 2011 Hei igjen! Jeg endte opp med å kjøpe denne, men må ærlig innrømme at jeg er ekstremt skuffet. Tror jeg ender opp med å benytte meg av angreretten. Det er min egen feil at jeg fikk et dårlig førsteinntrykk da itunes klarte å slette alle appsa på ihponen min, men det er ikke det som er problemet. Lyden er helt forferdelig rett og slett. Kan ikke huske å ha hatt en eneste laptop med så dårlig lyd. Jeg skulle klart meg med ok lyd, men dette er så dårlig at jeg får vondt i hodet. Jeg kan gjerne gå litt opp i pris for å finne noe perfekt. Vil egentlig gjerne gå tilbake til 15,6" god (evt ok) lyd og forholdsvis slim pc. Savner virkelig den gamle asus ul50! Finnes det virkelig ikke en oppgradering av denne på markedet? Evt noe lignende? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Lyden på Asus Asus N43SN skal jo ha bra lyd, men den har kun 14" skjerm. Finner lite tester av den: http://www.dustinhome.no/asus-n43sn-ci5-23-4gb-500-gt550m-14-w7hp/product/5010598265 Ellers er det jo Asus N55SF da, som spesifikasjonsmessig må kunne betegnes som perfekt med Core i7, Geforce GT555M, god lyd og matt full-HD skjerm. Men den koster og de har brukt mye pianolakk: http://www.dustinhome.no/asus-n55sf-ci7-20-8gb-750-gt555m-156-w7hp/product/5010600760 Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Takker! Har tenkt litt på N55SF men ser i den tråden at det er så vanvittig med problemer med den?! Bør heller ikke være et beist som er vanskelig å reise med. Er egentlig bare derfor jeg ønsker at den er slim. Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Da har jeg fått pengene igjen for den forrige. Den ble byttet ene og alene pga lyden. Jeg har nå sett meg ut denne ASUS N53SV http://www.multicom.no/N53SV-156-Full-HD,-Intel-Core-i5-2410M,-6GB,-640GB,-GeForce-GT540M-2GB,-Blu-Ray,-USB30,-HDMI,-BT,-Windows-7-Home-Premium-ASUS/cat-p/c/p4161375 Ser ut som den har bra bilde og lyd ifølge denne testen http://www.klikk.no/teknologi/data/article690310.ece Ser at den kanskje ikke er så tynn som jeg hadde håpet på, men skjønner at jeg ikke kan få i pose og sekk. Denne har i5 og ikke i7 ser jeg. Aner egentlig ikke hva dette er, men i7 er dyrere ser jeg Vil den være noe for meg? Kan gjerne gå opp i pris hvis ikke. Er ikke noe pc ekspert. Skal ærlig innrømme at jeg kun ser på ram, og at full hd høres bra ut Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Samme maskin er ca. 900 rimeligere hos Dustin http://www.dustinhome.no/asus-k53sv-ci5-23-6gb-640-gt540m-156-w7hp/product/5010600520 Jeg ser at produsentens modellbetegnelse er forskjellig, men kan ikke se noen andre forskjeller. Vekten på maskinen fra Dustin er også oppgitt til å være litt lavere. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Core i5 er noe svakere enn i7, men til bruksområdet du skisserer holder i5 i massevis. N53SV har ikke all verdens batterikapasitet, beksrives i tester som "average". Fant en test som endte opp med batteritid på 3:50 timer i MobileMark 2007, men da er det i7-utgaven de testet. Men 3:30 - 4 timer er vel å forvente, avhengig av bruk selvsagt. Men lyden skal være veldig bra til å være laptop, og full-HD er jo supert Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Samme maskin er ca. 900 rimeligere hos Dustin http://www.dustinhome.no/asus-k53sv-ci5-23-6gb-640-gt540m-156-w7hp/product/5010600520 Jeg ser at produsentens modellbetegnelse er forskjellig, men kan ikke se noen andre forskjeller. Vekten på maskinen fra Dustin er også oppgitt til å være litt lavere. Det har ikke noe med skjermen å gjøre da? Den du linker til har 1366 x 768 mens den jeg linker til har 1920 x 1080 Har dette mye å si? Eller er jeg på bærtur..?` Så bare på den testen at de forelsket seg i skjermoppløsningen, så jeg prøvde å finne den billigste som lignet mest på den de testet. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Det er to ulike modeller, K53SV og N53SV. Ser en på bildene ser man raskt at det ikke er samme maskin. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Det har ikke noe med skjermen å gjøre da? Den du linker til har 1366 x 768 mens den jeg linker til har 1920 x 1080 Har dette mye å si? Eller er jeg på bærtur..?` Du har helt rett, skjermoppløsningen har mye å si, beklager glippen! Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Okei, da er jeg hvertfall litt klokere. Har søkt i forskjellige prisguider, men føler de kommer opp med forskjellige specs og bokstaver osv hver gang. Søren ikke lett for en amatør! Ja, da tror jeg at jeg tenker litt og hvis ingen her kommer med noe annet som vil passe bedre så blir det den! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=635496 Til tross for "problemene" som nevnes med N55SF ville jeg fremdeles valgt den fremfor N53, den har en bedre skjerm (MATT skjerm med god kontrast og lysstyrke - selv med lavere oppløsning ville jeg valgt denne fremfor den blanke fullHD skjermen til N53), et bedre skjermkort og bedre tastatur (til tross for feilplasserte medieknapper ja). Det eneste problemet som faktisk er relevant er dårlig rekkevidde på det trådløse nettverkskortet - har ikke testet dette på N53 - men er stor sjanse for at den har samme trådløse nettverkskort. Sier ikke at N53 er et dårlig kjøp, men jeg ser N55SF som et bedre kjøp totalt sett. Den nye Samsung 7 serien er også meget spennende, men prisene starter på 10k som er over ditt budsjett (http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=647973) Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) HP Pavilion DV6 Jeg har sett på storebror DV7(Forskjellen er: minne(dv6=8GB dv7=6GB), harddisk(dv6=750GB dv7=640GB) og skjermstørrelse(dv6=15,6" 1366x768 dv7=17,3" 1600x900) Jeg vet at HP ikke har det beste rykte på seg, men det jeg har sett litt på er 3års garanti til 1079,-(999,- billigst) til den(HP Care Pack) som da også inkl. hente og retur service(Posten tar 160,- for å sende, returenes av butikk vist feil blir funnet!). Og så lenge grunn garantien(1år) gjelder så kan den kjøpes...(Gir utvidet garanti til 3år(Inkl. grunn garanti). (FYI: Garanti forlengelsen kan kjøpes når som helst innen 12mnd fra kjøpsdato! Og den må ikke kjøpes der en kjøpte dataen, men gjerne der den er billigst ) EDIT1: Grammatikk fiks og satt inn nøyaktig pris på Care Pack Endret 20. oktober 2011 av --CAINe-- Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/hp-paviliong6-1131eo/163189.3003/ den er kanskje litt tykk.. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 HP Pavilion DV6 Jeg har sett på storebror DV7(Forskjellen er: minne(dv6=8GB dv7=6GB), harddisk(dv6=750GB dv7=640GB) og skjermstørrelse(dv6=15,6" 1366x768 dv7=17,3" 1600x900) Jeg vet at HP ikke har det beste rykte på seg, men det jeg har sett litt på 3års garanti til rett 1000-1100,- på den(HP Care Pack) som da også inkl. hente og retur service(Koster jo 160,- for å sende inn en bærbar pr. idag) så det er jo ikke så galt. Og så lenge grunn garantien(1år) gjelder så kan den kjøpes...(Gir utvidet garanti til 3år(Inkl. grunn garanti). (FYI: Garanti forlengelsen kan kjøpes når som helst innen 12mnd fra kjøpsdato! Og den må ikke kjøpes der en kjøpte dataen, men gjerne der den er billigst ) Man betaler altså 1100,- for å få hente og returservice? God deal for HP slik jeg ser det! Kjøper man maskinen som privatperson har man allerede 5 års reklamasjonsrett, det er sjelden at garantiutvidelse gir bedre vilkår enn det man har via reklamasjonstretten, så i bunn og grunn betaler man da for å få hente og returservice! Ellers; har en HP DV6 også og det er en god maskin på mange måter det også, men støynivå og skjermkvalitet er langt bak det N55SF gir. Obs på at de nye DV6 maskinene som har 61xx i modellbetegnelsen bruker en ny utgave av AMD HD 6770 med grafikksvitching - som dessverre har svært dårlig støtte i mange spill. Den "gamle" versjonen (60xx modellbetegnelse) har ikke dette problemet. Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Jeg sa at jeg hadde sett på muligheten for garanti utvidelse! Ser uansett poenget ditt! Care Pack kan muligens spare en for noe tid... Vanligvis så tar det 5dager+evt. forsendelse tid(I følge beskrivelsen av Care Pack)... Vanlige databutikker kan bruke alt ifra 2-3 dager til 2 uker(Også mer i enkelte tilfeller) + evt. frakt tid Pris på Care Pack på denne maskinen er 1079,- på dustinhome, men fant også en på deal som kostet 999,-, men har en ikke direkte hastverk så er det jo bare en ekstra kostnad! Det jeg kunne tenke meg er en uhell forsikring i tillegg til grunn forsikringen, men det finnes det ikke i "ren" form via Care Pack, kun utvidet garanti med uhell(Må få meg en reiseforsikring snart ) Er en tråd på HP forum som kan være til hjelp :| HP Forum OC-Freak: Takk for informasjonen om problemet med Radeon HD6770M. Tror jeg allikevel prøver DV7... har jo 14 dagers retur rett! EDIT: Noen mener også at problemet skal være løst da det har vært en tilbakekalling av enkelte utgaver av maskinen med 6770M kort i! Endret 20. oktober 2011 av --CAINe-- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå