aleh Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Fikk tilkoblet fibernettet fra Altibox i går. Ringte dem med en gang for å sette den i bridged modus for å bruke min kjære WRT 54GS Firmware: DD-WRT v23 SP2 Linux. Da oppstår det noen problemer, istedenfor 40Mbit makser den på ca 10Mbit dvs. ~1.2-1.5 MB/s. (Kablett nett) Hvis jeg kobler direkte til altibox routeren får ca. de lovte 40Mbit. Alt indikerer at det er WRT routeren som er synderen, har noen andre har hatt lignende problemer? Sitter på jobb nå og har ikke hatt så mye tid til å grave i dette og det hadde være greit med noen tips før jeg kommer hjem i dag. Endret 19. september 2011 av aleh Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 WRT54GS har 11g-standard. Dvs den støtter roughly max 15Mbit netto. Lenke til kommentar
aleh Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 (endret) WRT54GS har 11g-standard. Dvs den støtter roughly max 15Mbit netto. Skulle kanskje spesifisert at jeg snakker om kablet nett. Beklager. Fikk opp hastigheten til ca 20Mbit etter at jeg slå av QOS. Endret 19. september 2011 av aleh Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Det høres lite ut med 20Mbit uten QoS. Trodde de der klarte ca 40Mbit. Uansett så er det en god ide å oppgradere til en router som greier høyere hastighet mellom WAN og LAN. ASUS RT-N56 yter 800Mbit og skulle holde en stund. Se her: http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view 1 Lenke til kommentar
aleh Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Det høres lite ut med 20Mbit uten QoS. Trodde de der klarte ca 40Mbit. Uansett så er det en god ide å oppgradere til en router som greier høyere hastighet mellom WAN og LAN. ASUS RT-N56 yter 800Mbit og skulle holde en stund. Se her: http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view Takk for tipset, tenkte ikke på WAN to LAN throughput i det hele tatt. De fleste tester viser at ihvertfall 54GS versjonen skal klare 40Mbit. Får grave litt mer, jeg har en del services aktivert på den, muligens det bruker en del CPU. Alt i alt er det kanskje på tide å se etter en ny ruter. Jeg får vel gå frem og lese tester på alt som har kommet ut de siste 2-3 årene. Noen tips til en god erstatter, i tillegg til N56? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Det finnes jo mange bra routere som er kommet det siste året. Spørsmålet er hvilke behov og prioriteringer man har. Noen brukbare med Gigabit og 11n = Netgear WNDR3700, Buffalo WZR-HP-G300NH, Cisco E4200. Ellers er RT-N66U snart klar (oktober?). Den blir kanskje den beste konsumerrouteren pr dato. Alle disse støttes av DD-WRT mm. (ikke RT-N56) 1 Lenke til kommentar
aleh Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Tror jeg venter til RT-N66U kommer, ser hvordan router markedet ser ut på det tidspunktet. Det er utrolig hvor knyttet man blir til en boks med kretskort, det er ikke med glede jeg planlegger avgangen til gode gamle WRT54G. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå