bluesbro Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Mornings! Sliter litt med det som tittelen sier. Når jeg trykker på "avslutt" eller "restart" så lukkes skrivebord og skjermen går i svart og slukkes, men strømmen på maskina nekter å skru seg av. Har ikke forandret noe hardwaremessig så jeg vil anta at det er et programproblem. Synes å huske at jeg har hatt dette problemet før, men husker ikke hva jeg gjorde for å fikse. Mulig det var format C:, men det har jeg lite lyst til å gjøre siden det er kort tid siden sist... Specs: MB: Crosshairs IV CPU: Phenom X6 1090 GPU: 1x Sapphire AMD 6970 RAM: Corsair 8GB SSD: Kingston 100 GB HDD: Western Digital Green edition 500GB Kjøling: Custom vannloop Pumpe: Aquastream XT Dette er det som er koblet til hovedkort og er det eneste som kan skape forstyrrelser, som jeg kan se. Alle tips taes i mot med takk! :-) Mvh BluesBro J. Blues Lenke til kommentar
Richard91 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 bios kanskje, den styrer ihvertfall oppstarts prosessen så regner med den tar seg av den siste biten når du skrur av og. prøv og reset bios enten ved å ta ut cmos batteriet eller gå inn i bios å velge default setting. Lenke til kommentar
bluesbro Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 Hmm, det funka dårlig du... Det flippa AHCP funksjonen over på IDE. Og jeg glemte å flippe tilbake før jeg prøvde og boote så jeg måtte faktisk kjøre en repair på bootområdet. Det funka ikke bare å flippe tilbake til AHCP for så å prøve ny boot. Men etter bootreperasjonen var avslutte/restarte-problemet fremdeles der... :-/ Lenke til kommentar
Richard91 Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 da er det sikkert noe med windows da, vanskelig og finne ut av problemet med så lite info, du får nok bare prøve deg fram litt og satse på at noen andre i forumet har en løsning på det. en siste utvei som pleier og funke er jo og installere windows på nytt, men du burde kansje vente en stund før du prøver(ser du selv egentlig), kan jo være du finner ut av det etterhvert. Lenke til kommentar
bluesbro Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 En windowsoppdatering som ikke ville oppdatere seg... Kunne ikke se den ved avsluttning, men ved en sjekk av winupdate så så jeg den fikk tvunget den igjennom og da avslutta maskina seg normalt... :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå