DevN Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Tar et nytt forsøk nå på å få løst problemet med ganske ny PC, bygd for ikke så lenge siden. PC'en fryser ofte under oppstart fra dvalemodus, husker ikke om det har skjedd i andre tilfeller. PC'en restarter seg ofte i spill og når jeg ser på dvd-filmer. PC'en kaster meg ut til skrivebordet i noen spill. Kan si at dette ikke er spillet sin skyld, det virker på alle andre maskiner jeg har testet det med. Hva kan jeg gjøre for å få dette fikset? Har forøvrig: Intallert HK drivere, installert lydkort drivere, skjermkort drivere og alt det der. Nyeste versjonene. Har ikke oppgradert BIOS eller funnet nye drivere til hk, etc. Hvis dette kan hjelpe, gi meg NØYAKITG link til hvor (se spes.) Har 2 x ram, har prøvd men en og en brikke, uten hell. Har ikke tatt en "memtest" som anbefalt tidligere. Forsto meg ikke på anbefalt program, og det ble aldri ferdig.. Systemet fungerer fint ellers, til f.eks. surfing på nettet. Spesifikasjoner: HK: Abit NF7-S V2.0 CPU: AMD Athlon XP2500+ RAM: 2 x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond HDD: Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM KAB: Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort Skjermkort: GF4 Ti4200 (64mb) Lydkort: Creative SB Live Platinum! Håper og takker for hjelp! Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 PC'en restarter seg ofte i spill og når jeg ser på dvd-filmer.PC'en kaster meg ut til skrivebordet i noen spill. Har selv et abit kt7 eller noe + en athlon 1400 MHz cpu. og sliter med samme problemer. Har du lagt merke til hva slags spill det er den ikke liker? Hos meg går det fint med mindre krevende spill som civ3, sims, o.l, men den klikker på nyere, kraftigere spill. Startet en tråd om dette på news på skolen min, og fikk da svar fra en som jobber på komplett. Han mente at det med størst sansynlighet var kombinasjonen abit hk og ram som gjorde det. Abit sliter etter sigende litt med noen ram-brikker og stabilitet. Om det er noe sannhet i dette vet jeg ikke, men det lukter jo defekt rambrikke av spontanrestart. Brikkene mine er jo ikke defekt, men det oppstår altså en slagt krasj mellom de og hk under heavy load. Skal aldri ha abit hk noe mer iaf... Lenke til kommentar
bollefisen Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Har selv abit kt7a + og athlon 1400@1485 MHz cpu + 750mb ram + radeon 7200, hendte av og til at jeg ble kasta ut av spillet (Rally Championship Xtreme) til skrivebordet. Men nå virker det bra, kommer ikke på hva som fiksa det. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 ...noen må jo ha en løsning da? I Max Payne blir jeg kasta ut til skrivebordet når jeg skal starte og spille (ikke før jeg har trykt og alt sånt på menyen). I Counter-Strike restarter maskinen seg, har ikke merket det etter jeg formaterte sist. I (lol?) Hoyle Board eller noe sånt, blir jeg kasta ut til skrivebordet, av og til med feilmelding i Windows Xp... Har dette med Xp og gjøre eller med maskinen direkte? Kommer ikke på flere ting sånn ellers. Bare at PC'en restarta seg når jeg prøvde å se på DVD (Godfather, den suger jo ffs... syns jeg...hehe) Løsninger ønskes... Lenke til kommentar
DevN Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Nå er jeg desperat!!! Dette er vel noe som ikke kommer på garantien fra komplett.no siden det er noe man må selv undersøke før man bestiller? Ingen som har en løsning, en som ikke husket, var det så? Da er vel en mulighet å kontakte ABIT personlig for support, har noen en epost adresse da? Også en annen ting, i Fifa spill merker jeg irriterende ting veldig ofte. Dette er fordi jeg haster og kommer borti flere enn 3 knapper om gangen på tastaturet. Så kommer denne irriterende lyden fra den innebygde høytaleren og ser ut som spillet "lagger" på en måte da. Er det mulig å deaktivere dette? Helst uten å smashe den innebygde høytaleren? Ville jo mene at en slik ting ville stå i BIOS'en med to alternativer. 'Enable' og 'Disable' bør jo dette da være. Hjelp? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Hva med å sette fastwrite på rammen til normal i bios, bare et problem jeg hadde Lenke til kommentar
DevN Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Finner ikke noe sånt! Har nå sendt epost til ABIT og venter svar i de neste få dagene. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Hva med time settingmode? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Tror jeg var borti den en plass ja... Ble anbefalt å forandre noe CAS greie til litt høyere enn det sto på. Men uten hell, tror hvertfall det var der. Uansett, den står på Optimal nå (Standard). Lenke til kommentar
djises Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Hk drivere finner du her: http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_2.45 Bios flasher: ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae/fl...lashmenu120.exe Ellers så bør det stå noe i Event Viewer som du finner under Administrative tools i Controlpanel Good luck Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Zalo skrev Tror jeg var borti den en plass ja... Ble anbefalt å forandre noe CAS greie til litt høyere enn det sto på. Men uten hell, tror hvertfall det var der. Uansett, den står på Optimal nå (Standard). Som standard er optimal på i min bios også dvs fastwrite enabled, prøv og gå ned et hakk. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg har hatt samme problem. Det skyldtes at jeg tweaka alle settingene jeg fant i bios som kunne gi litt ekstra juice. Vet ikke om det egentlig er noen spesielle innstillinger eller generelt. Fastwrite og CAS hadde en betydelig påvirkning på stabiliteten. Men jeg tror det er mer kombinert med alt annet piss for å tyne ut pc'en til maks. Lenke til kommentar
North_Bridge Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Må si jeg har samme problemet... Har Abit NF7 v2.0 Etter at jeg bytta HK(fra MSI Ultra) og fra en AMD XP1600+ til min nåværende Abit NF7 og AMD XP2500+ har jeg ofte måtte restarte pga at den fryser når jeg starter opp spill. Spiller Heroes3, Unreal Tournament 2003 + WC3. Det er som regel der ved den skifter skjermstørrelse og loader spille at den fryser. HK og CPU som jeg hadde før fungerte alt fint Har en god anelse om at det må være rammen. Jeg har en brikke på 512DDR(PC2100). Om noen hadde en løsning på problemet hadde det vært fint mvh Lars Lenke til kommentar
North_Bridge Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Jeg har ikke gjort noen modifikasjoner på HK eller bios. Bortsett fra å sette CPU til AMD2500+ spec. siden den ikke er forhåndsinnstilt har jeg ikke gjort noe... mvh Lars Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 hehe, vet iallefall hvilket kort jeg ikke skal kjøpe meg iallefall hmmm, svar på spørsmålet? det må enten være noe med rammen, eller produksjons feil på hovedkortet. eller noe i biosen din som er feil. har ikke vært borti det problemet før. ingen av de jeg kjenner som har ABIT tror jeg. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 hmmm, først, slå av dvalemodus, ettersom dette er en funksjon mest laget for laptops, og ikke alle kort for startsjonære PC'er støtter denne funksjonen, feks nettverks kort, der er de fleste laget slikt at de slår seg av ved dvaling,men greier ikke slå seg på igjen når en re-entrer windows. mem teaswinbeta.org har en link til en ms memtester, prøv den Lenke til kommentar
DevN Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 WTF, hvorfor skjer dette alltid?? Får svar på epost om når jeg har fått svar på tråder, men dette virker bare av og til...? Rare greier, men uansett: Venter fortsatt svar på en epost jeg sendte til ABIT om forespørsel om alternative løsninger. Og hvis det ikke er noen løsning, da blir neste stopp tv2 hjelper deg.. hehe, neida.. Det får noen andre gjøre, men blir hvertfall sur fordi jeg har kjøpt dyre ting som ikke passer sammen. Lenke til kommentar
Npt Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 dere kjører minnet på for høy fsb. har akkurat hatt samme problemet selv... Lenke til kommentar
DevN Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Javel? Gi meg noen navn og verdier til hva jeg skal forandre da i BIOS... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå