nanoO Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Jeg har hatt en dårlig utgave av en basskasse fra Pioneer, og har nå fått låne en fra utstillingen imens jeg venter på at min skal repareres. Derfor er det en helt annen lyd i den. Merker også at de ikke blir produsert 100% likt, da vi har bygd en kasse rundt den gamle basskassen for høyttalere og forsterkere, og denne bassen passer ikke inn, får den bare halvveis inni (stopper ved der ledningene skal være). Uansett, poenget er at med sanger med mye bass blir 6x9'erne forvrengt av bassvibrasjonene. Dette har jeg ikke vært borti før på høyttalere, for det blir nemlig samme lyd som når man snakker og det er høy bass, ristete, på en måte. Hva kan jeg gjøre med dette? Kan det være pga bassen er plassert et annet sted? Syntes det er litt rart.. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Det er da ikke rart i det hele tatt... du har vel 6x9" i hatthylla, og dermed påvirkes de av trykket i bagasjen, er helt vanlig dette, og derfor man ikke har høyttalere baki. Det og det faktum at man er skapt med et øre på hver side, som er vinklet litt fremover, derfor bør det være foran på hver side man skal ha lyden Høyttalere skal ikke monteres i samme "rom" som suben Hvis det også er sånn at suben ikke er skrudd fast i kassa, så skal du selvfølgelig ikke spille på den, det blir jo aldri bra, og det er stor muligheter for at du ødelegger det lånte elementet Lenke til kommentar
nanoO Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 det samme skjedde jo ikke med den gamle kassa. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 det samme skjedde jo ikke med den gamle kassa. Joda, det er bare tydligere nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå