Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gjøre det slutt i et forhold, hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 18 år, og har vært i et forhold med en jente i snart ett år. Det som er problemet er at jeg ikke tror jeg kan være sammen med henne lenger, men jeg er redd for å gjøre det slutt. Egentlig har vi det ganske fint sammen, men det er to problemer. Det ene er at hun, ja, dette høres ganske usympatisk ut, men hun er rett og slett litt tykk, og viser ikke noen som helst interesse for å endre på det. Det andre problemet er at jeg ikke er helt sikker på min egen seksualitet, og trenger å finne ut av det. Problemet er at jeg rett og slett er for feig til å si det. Jeg er redd for å knuse henne, og at hun aldri skal komme over det. Hun snakker ofte om hvor mye jeg betyr for henne og at hun ikke kan forestille seg et liv uten meg osv. Så jeg lurer bare på om noen har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok bare fortelle det som det er. Forklar at du trenger tid for deg selv til å finne ut av din seksualitet. Det beste ville vært om du satt av god tid til å snakke om dette slik at hun ikke vil sitte igjen med mange ubesvarte spørsmål. Det vil gjøre det lettere for henne å komme over det og tenke fremover. For all del ikke gjør det slutt over Facebook eller andre nettsamfunn! Det kan ødelegge så utrolig mye mer enn om du overvinner frykten og tar deg til å gjøre det slutt.

-snakker av erfaring -> det er ikke særlig gøy å få vite at forholdet er slutt over facebook :thumbdown:

Lenke til kommentar

Et forhold krever at begge partene ønsker å være i forholdet, og ønsker ikke du det lenger er det heller ikke riktig å fortsette forholdet uten følelser(tenk på hvordan det vil føles når det blir slutt etter lang tid, og hun til slutt finner ut at du har "spilt med" de siste 6 mnd?). Det jeg for øvrig ikke er enig i er at du automatisk må si til henne at du er usikker på din seksualitet og at du trenger å finne ut av det.

Seksualiteten din er din, og det er du som skal definere når og hvordan du eventuelt vil være åpen om seksualiteten. For meg så blir det feil at du skal måtte si det, hvis du ikke vil selvsagt.

Hvis du ikke er i tvil om forholdet lenger, så avslutt det. Gjør det på en skikkelig måte, vis respekt. Lykke til:)

Lenke til kommentar

Si det rett ut. Du har ikke følelser for henne. Om du har lyst til å si at du er usikker på din egen seksualitet er opp til deg. Hvis hun er noen du stoler på og føler kan snakke til så bør du absolutt gjøre det, men hvis du ikke føler deg klar til å ta det skrittet enda så kan du vente.

Lenke til kommentar

Kast penger på henne etter en kveld hvor dere "koste" dere litt, si at hun er ei løsaktig tøs forå, så slette alt av FB, Twitter telefon meldinger osv. og etter det snakker du aldri med henne igjen, dette er den verst tenkelige måten :>

Men er vel bare å sette seg ned og lufte følelsene/tankene dine for henne og at de ikke er der lenger.

Lenke til kommentar

Kast penger på henne etter en kveld hvor dere "koste" dere litt, si at hun er ei løsaktig tøs forå, så slette alt av FB, Twitter telefon meldinger osv. og etter det snakker du aldri med henne igjen, dette er den verst tenkelige måten :>

Snakker av erfaring her eller? Men jeg tror, uansett ironi eller ikke, at dette ikke er "the way to go" Gjør det lett, bare si det, fort gjort, fort over.

Lenke til kommentar

Snakker av erfaring her eller? Men jeg tror, uansett ironi eller ikke, at dette ikke er "the way to go" Gjør det lett, bare si det, fort gjort, fort over.

Du har aldri vært i et forhold, hvor du faktisk brydde deg om jenta. Det gjør bare enda mer vondt, i flere år etterpå. Fordi du aldri fikk en ordentlig avsluttning på det

Og rager når du er skikkelig beruset til vedkommende, og kjefter etc fordi du aldri fikk avsluttet det ordentlig.

Lenke til kommentar

Hahaha, du heter vel ikke Marius? :') Alt du sier klaffer så sinnsykt med ei venninne av meg som nettopp ble dumpa av typen sin. Eneste som skurrer er hvor bra du skriver.

Forøvrig: Ærlighet er best. Bare få sagt det, og helst ansikt til ansikt. Bedre å bli ferdig med det enn å gå rundt grøten.

Lenke til kommentar

Du har aldri vært i et forhold, hvor du faktisk brydde deg om jenta. Det gjør bare enda mer vondt, i flere år etterpå. Fordi du aldri fikk en ordentlig avsluttning på det

Og rager når du er skikkelig beruset til vedkommende, og kjefter etc fordi du aldri fikk avsluttet det ordentlig.

Hvis du sier her at jeg ikke har vært i ett forhold hvor jeg brydde meg om jenta, eller misforsto jeg deg? Jo, jeg har det, men det skal sies at jeg aldri har hatt behov for å gjøre akkurat dette.

For oss sto hverdagen etterhvert at stort sett krangling og uenigheter, at det tærte på forholdet og vennskapet, så vi ble rett og slett enige om å ende det, og fortsette som venner. Det var fort gjort, vi begge sa hva vi mente og kom til enighet om at vennskap er bedre enn å fortsette som partnere og ende opp som uvenner.

Lenke til kommentar

Det er ikke noen store hemmeligheter, du er bare nødt til å snakke med henne om det og si at du ikke vil lenger. Og alle jenter sier forresten at de ikke kan forestille seg å leve uten gutten etc., men det er fordi alle jenter blir så sykt knytta til ting de egentlig ikke bryr seg så mye om. De kan få helt fnatt av en liten endring i hverdagen for eksempel, og er generelt mer stressa enn oss gutter. Nå sier jeg ikke at kjæresten din ikke bryr seg om deg, men jenter er jenter, og du er som sagt bare nødt til å snakke med henne. Det verste med å slå opp er tiden før du skal gjøre det. Det er fordi mennesker har to grunnlegende motivasjoner: Å unngå smerte og å oppnå lykke. Det å slå opp er forbundet med sorg og smerte, og det er derfor mange ikke tør å gjøre det slutt når de egentlig vil. Derfor råder jeg deg til å ta en prat med deg selv og finne ut av hva du virkelig vil, så vente i et par uker hvor du hele tiden sier til deg selv at ting blir bedre etter det er slutt og at du tenker på alt du kan gjøre når du er singel. Hvis du hele tiden går rundt og gruer deg til å slå opp ender det opp med at du aldri tør, fordi du vil unngå smerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...