Fisketorg Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Hei! Går i VG 3 nå og har bestemt meg for å ta opp engelsk VG1 og samfunnsfaglig engelsk muntlig VG 2 i slutten av november. Har foreløpig 4 i begge disse fagene og det irriterer meg hver gang jeg ser på mitt foreløpige vitnemål. Uansett, mitt spørsmål er hvordan jeg egentlig kan bli bedre i engelsk? Har begynt å lese en bok "1984" av George Orwell, hvor jeg skriver ned de vanskelige ordene og pugger på dem i blant(kunne kanskje vært flinkere på det )for å utvide vokabularet mitt. En annen ting jeg har tenkt på som kan være hjelpsomt, er variasjoner på strukturen i setningene. Er det noen som har noen tips på det? og generelt noen andre tips jeg ikke har tenkt på? Er åpen for alt! Satser på gode svar Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Jeg ble innmarri god i engelsk etter 5 år med engelske MMORPG, kanskje du burde vurdere og ta opp online gaming? Lenke til kommentar
Fisketorg Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Jeg ble innmarri god i engelsk etter 5 år med engelske MMORPG, kanskje du burde vurdere og ta opp online gaming? haha har spilt Age of Conan i vel to år nå(slutta akkurat) og effekten av det ser ikke ut til å hatt noen spesiell innflytelse på meg. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Jeg ble innmarri god i engelsk etter 5 år med engelske MMORPG, kanskje du burde vurdere og ta opp online gaming? Får mest utslag dersom man er med i et laug/guild el. og snakker med dem på Venterilo el. Se engelske filmer uten undertekst, evt. engelsk undertekst. Les bøker, slik du allerede gjør. Alt dette vil gjøre deg bedre i engelsk =) Lenke til kommentar
isotope Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Det finnes utallige måter å variere setninger på når man skriver engelsk, mye mer enn hva man kan finne på på norsk. Jeg lærte en god del av å være på engelske nettsamfunn, men jeg tror uansett det mest effektive er å lese engelske bøker. Forfattere har jo spesialisert seg i dette, og en god forfatter vil skrive veldig variert. Og det vil du legge merke til! Jeg gjør det samme med å skrive ned ord jeg ikke forstår - en annen ting er jo å huske dem da. Prøv å bruk dem snarest mulig i ett eller annet når du skriver. En annen ting er å lese artikler om ting på nettet eller andre plasser. Der bruker de ofte uttrykk... litt vanskeligere å lese kanskje. Endret 20. september 2011 av isotope Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå