Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan bli bedre i engelsk?

Anbefalte innlegg

Hei!

Går i VG 3 nå og har bestemt meg for å ta opp engelsk VG1 og samfunnsfaglig engelsk muntlig VG 2 i slutten av november. Har foreløpig 4 i begge disse fagene og det irriterer meg hver gang jeg ser på mitt foreløpige vitnemål.

Uansett, mitt spørsmål er hvordan jeg egentlig kan bli bedre i engelsk? Har begynt å lese en bok "1984" av George Orwell, hvor jeg skriver ned de vanskelige ordene og pugger på dem i blant(kunne kanskje vært flinkere på det :p)for å utvide vokabularet mitt. En annen ting jeg har tenkt på som kan være hjelpsomt, er variasjoner på strukturen i setningene. Er det noen som har noen tips på det? og generelt noen andre tips jeg ikke har tenkt på? Er åpen for alt!

Satser på gode svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble innmarri god i engelsk etter 5 år med engelske MMORPG, kanskje du burde vurdere og ta opp online gaming?

Får mest utslag dersom man er med i et laug/guild el. og snakker med dem på Venterilo el.

Se engelske filmer uten undertekst, evt. engelsk undertekst. Les bøker, slik du allerede gjør. Alt dette vil gjøre deg bedre i engelsk =)

Lenke til kommentar

Det finnes utallige måter å variere setninger på når man skriver engelsk, mye mer enn hva man kan finne på på norsk. Jeg lærte en god del av å være på engelske nettsamfunn, men jeg tror uansett det mest effektive er å lese engelske bøker. Forfattere har jo spesialisert seg i dette, og en god forfatter vil skrive veldig variert. Og det vil du legge merke til!

Jeg gjør det samme med å skrive ned ord jeg ikke forstår - en annen ting er jo å huske dem da. Prøv å bruk dem snarest mulig i ett eller annet når du skriver.

En annen ting er å lese artikler om ting på nettet eller andre plasser. Der bruker de ofte uttrykk... litt vanskeligere å lese kanskje.

Endret av isotope
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...