SuperSjantis Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Ey! Jeg fikk hovedkortet mitt i dag. Etter å ha bygd PC'n, og innstallert drivere til hovedkort, fungerte alt helt perfekt. Etter ca. 10 min mistet jeg nettilgangen, og jeg får ikke fikset dette.. Ethernet-porten på hovedkortet lyser ikke, det gjør heller ikke noen av portene på routeren(1-4). Jeg gadd ikke å prøve å fikse det ettersom jeg ikke gidder å styre med sånne dumme problemer, så jeg formaterte lik så godt PC'n på nytt. Fortsatt ingen nettilgang, ingen tegn til lys ved porten på hovedkortet, og ikke lys på portene på routeren. Er det mulig at det er routeren som tilfeldigvis røk RETT etter jeg satte inn nytt hovedkort? Eller er det porten på hovedkortet som har gitt seg etter så kort tid? Jeg håper på det første, ettersom dette skal være et hovedkort bygd av kvalitetskomponenter. Jeg har ikke testet portene på routeren med andre PC'er. Jeg har prøvd 3 forskjellige kabler for å se etter tegn til lys, ingenting. Trådløsen fungerer dog, men ikke kablet nettverkstilgang. Anyone? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Test for signal på kabelen med en annen PC. De fleste laptoper har Ethernet-port. Om hovedkortets Ethernet-port har gått er dette en produksjonsfeil, slikt skjer alltid om man er uheldig nok. Om det er produksjonsfeil får du det lett på garanti. EDIT: Du kan forsøke PCen direkte til modemet for å se om ruteren har dødd også. Jeg regner med at du har prøvd de andre portene på ruteren? Endret 16. september 2011 av arni90 Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 Jeg satt oppe i natt og tok PC'n fra hverandre og satte den opp igjen. Etter en ny formatering i dag, var plutselig problemet løst. Jeg skjønner ikke hva som var galt, men orker ikke å tenke mer på det siden det funker ^^ Anyways, takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå