espen69 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Fikk nettopp pcen i posten, men opplevde uvanlig dårlig fps og generell laber innsats på grafikkdelen. Går inn på nvidia control panel, og ser følgende: http://bildr.no/view/976090 Er i lan med en kompis, og hos han står det "GeForce FX blabla" over de ulike skjermvalgene, mens jeg da har "Intel HD Graphics family", noe som tydelig må bety at jeg bruker det integrerte skjermkortet.. http://bildr.no/view/976095 Her begynner jeg virkelig å lure..det kan da ikke være mulig at pc'en kun har AVG utgang for det integrerte kortet, men ikke selve skjermkortet?! Har ikke betalt 6,5k for å spille på et integrert skjermkort... Jeg benytter meg av en Samsung Syncmaster 793DF (gammel og grå CRT, men hadde ikke andre VGA-skjermer). Driverne er de opprinnelige som var installert fra jeg fikk pcen, prøvde å installere de nyeste men fikk feilmelding om at den ikke fant skjermkortet i systemet eller hva det stod.. WHAT TO DO?! 0 Lenke til kommentar
espen69 Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Regner med det er driverfeil, tingen er vle kanskje bare å finne en annen som funker.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Sjekk om det finnes en switch i BIOS for å kjøre dedikert skjermkort konstant. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Steam og Punkbuster har et problem med Nvidia's Optimus - det har vært kjent lenge, men jeg trodde virkelig at det skulle vært fikset nå .... åpenbart ikke, da. I tillegg er det enkelte andre spill som også Optimus tuller med, slik at man tvinges til å spille med den integrerte chip'en. Det kan i det hele tatt virke som om Optimus-bug'ene har større utbredelse enn jeg var klar over, i hvert fall hos Asus. Jeg leser mer og mer om problemer med Optimus på nettet nå, og det gjør at jeg vil bli mer forsiktig med å anbefale en maskin med Optimus framover ... inntil det blir fikset. Endret 15. september 2011 av thomit Lenke til kommentar
espen69 Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Virker helt merkelig ja. Virker som de nyeste beta-driverne til NVIDIA er de eneste som fungerer utenom de som fulgte med pcen, og det skjer ikke noe forskjell...veldig rart, leste ikke noe om dette i tråden om N55SF før jeg kjøpte den :/ Endret 15. september 2011 av espen69 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) F2 er hotkey'en hos meg. Hvis du leser endel tråder her inne postet i de siste par dagene, espen, kan du se at det er flere som har problemer med lav spillestyrke ... jeg mistenker at flere av dem kan spores tilbake til Optimus eller Steam/Punkbuster. Jeg kan bare forslå at du leser i bruksanvisningen til maskinen nøye, særlig om Optimus. Og det finnes også noen temporære fixer ute på nettet. Bruk google; tittelen på spillet du har problemer med + optimus burde gi deg relevante treff. Endret 15. september 2011 av thomit Lenke til kommentar
espen69 Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Ja skulle tydeligvis gjort litt mer research. Men men, får kontakte Komplett imorgen og høre med de.. Når det gjelder tipsene dine takker jeg for dem, og skal se nærmere på det Lenke til kommentar
JoddK Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Ja skulle tydeligvis gjort litt mer research. Men men, får kontakte Komplett imorgen og høre med de.. Når det gjelder tipsene dine takker jeg for dem, og skal se nærmere på det Det finnes en brukbar workaround til GPU problemet Håper dette løser problemet ditt midlertidig til Nvidia får laget en permanent løsning. Det krever at du har en nyere type grafikkdriver, men dette kan lett lastet ned fra Laptopvideo2go. (Jeg brukte drivernr. 280.26) Les tråden "Asus N55SF test/førsteinntrykk". Vi diskuterer problemet der også. Lenke til kommentar
espen69 Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Ja skulle tydeligvis gjort litt mer research. Men men, får kontakte Komplett imorgen og høre med de.. Når det gjelder tipsene dine takker jeg for dem, og skal se nærmere på det Det finnes en brukbar workaround til GPU problemet Håper dette løser problemet ditt midlertidig til Nvidia får laget en permanent løsning. Det krever at du har en nyere type grafikkdriver, men dette kan lett lastet ned fra Laptopvideo2go. (Jeg brukte drivernr. 280.26) Les tråden "Asus N55SF test/førsteinntrykk". Vi diskuterer problemet der også. Problemet mitt er at jeg ikke får installert 280.26 http://bildr.no/view/976119 De eneste driverne jeg har funnet som faktisk fungerer er de som fulgte med (268.74) og de nyeste beta-driverne (285.27) Angående youtube-klippet, så får jeg null aktivitet på kortet selv om jeg kjører youtube-klipp i 1080p. Derimot får jeg aktivitet gjennom å spille Pro Cycling Manager. Merkelig dette her.. Endret 16. september 2011 av espen69 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Nei, men driverne du får fra laptopvideo2go.com har modifiserte .inf-filer, de er ikke helt de samme som de du får fra Nvidia. Så prøv igjen, om du ikke allerede har gjort det. Endret 16. september 2011 av thomit Lenke til kommentar
espen69 Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Funka ikke med de driverne heller Endret 16. september 2011 av espen69 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå