Gå til innhold

Sende hund med fly


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde ikke vært en bedre idé å reise opp til Hammerfest og hente dyret selv? Det virker som du ikke har tenkt over momentet at det kan være skremmende for en hund å reise 1400 km for å deretter ende opp hos en person den aldri har møtt før? Godt mulig det blir billigere å gjøre det selv óg..

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Vi snakker om valp her? Typisk 8 uker?

 

Dropp det, det er overhodet ikke å anbefale. Reis opp sjøl og hent valpen hjem. Du får ha slike små med i kabinen, det er jeg rimelig sikker på.

 

Frakta koster en femhundrelapp, men en valp bør virkelig ikke ut på en såpass lang tur alene.

 

Er det snakk om voksen hund blir det fort annerledes, men prisen er nok mye den samme. Ring og spør ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg anbefaler virkelig sterkt at du henter valpen selv og har den med deg på flyet. Hvis valpen er under 8 kg, og det regner jeg med siden det er en valp, vil du kunne ha den i reisebur (dette er påkrevd og må være godkjent) nede ved setet ditt sånn at du kan følge med valpen hele tiden. Du får ikke ha den på fanget under flyturen.

 

Så bør du ringe til flyselskapet og spørre om du kan ha med hunden på flyet. Det er nemlig ikke mulig hver gang, men sier du ifra litt på forhånd kan du planlegge utfra det flyselskapet sier. Hvis du går for denne løsningen betaler du ingenting ekstra for valpen enn hva du betaler for din egen billett. I hvert fall var det slik da jeg hentet hunden min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...