Monna Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Hei Jeg skal kjøpe ny smarttelefon på jobb, og har ikke anelse om hvilken telefon jeg skal kjøpe. Har dere noen gode råd for hvilken jeg bør gå for? Finnes det tråder om dette allerede, så beklager jeg... Send meg gjerne videre til den Endret 21. september 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
Hardgamer Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 hvilken prisklasse går du for ? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Det er mange av dem. Men who cares, dette er vel mer om hva du trenger i en telefon, ikke hva de andre nødvendigvis er ute etter. Samsung Galaxy S 2 er jo fantastisk, les reviews og tester overalt. For STRICKTLY BUSINESS finner du kanskje noe bedre though. Noe mer a la nokia sin E-serie? Men jeg aner ikke hvor bra de er. Nokia N8 er jo ganske kronglete, antar de sliter med de samme problemene på businessmodellene sine. Lenke til kommentar
Monna Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Det er mange av dem. Men who cares, dette er vel mer om hva du trenger i en telefon, ikke hva de andre nødvendigvis er ute etter. Samsung Galaxy S 2 er jo fantastisk, les reviews og tester overalt. For STRICKTLY BUSINESS finner du kanskje noe bedre though. Noe mer a la nokia sin E-serie? Men jeg aner ikke hvor bra de er. Nokia N8 er jo ganske kronglete, antar de sliter med de samme problemene på businessmodellene sine. Regner med at en pris på 3000 - 4000 er ok... Skal bruke Ventelo sitt bedriftsabonnement, og vet ikke hva man får for den summen. Har Nokia N8 selv - og den er jeg ikke noe særlig begeistret for. Har egentlig ikke mange krav, men vet at det jeg savner vanvittig på N8 er tidsur og sånn kodeliste... Jeg har absolutt ingen peiling på mobiler, og leser anmeldelser til øyer er tørt og rødt, men blir ikke noe smartere - så derfor er jeg her Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Etter å ha lest litt i Den herlige Samsung Galaxy S II tråden, tror jeg ikke den kan anbefales. Med mindre du er over snittet teknisk interessert. Ta en titt innom tråden og døm selv Nokia N8, iPhone 4 (5'ern kommer snart) eller noe fra Samsung som kjører Bada kan kanskje være langt bedre alternativer. I allefall har jeg det inntrykket. 1 Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Gjerne definer over snittet interessert. Galaxy S2 er mer eller mindre som alle andre adroid telefoner Det er telefonen jeg vil anbefale deg om du vil ta deg råd til en så dyr telefon. Om du vil ha noe som er hakket billigere har du også LG optimus 2x, som var den første 2-kjernede mobilen, og ligger ganske hakk i hel med galaxy S2 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Nokia N8 er svada. Ingen vits. Dette vet trådstarter selv. SGS2 er ikke kun for spesielt interesserte. De fleste jeg kjenner som har denne telefonen er helt normale folk. Søstra mi har en for christs sake, og hun er ikke akkurat noen prodigy på teknologi. Hun forstår såvidt konseptet med lysår. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Som sagt er det inntrykket mitt etter å ha lest om div. hårreisende problemer folk forteller om og vil ha hjelp til i den tråden. F.eks Her om dagen var det en som opplevde at telefonen slettet IMEI-nummeret sitt av seg selv, uten at den var rootet. Optimus 2X ser ikke ut til å være stort bedre, heller verre, så nei, jeg ville ikke anbefalt noen av disse til en person med normal interesse for slikt. Egentlig ser det ut til at Android-telefoner fra HTC kanskje kan gå an da Sense skal være ganske greit. Enklest er det nok å følge med i trådene selv, og se hvilke problemer folk forteller om, og ta en beslutning utfra det, folk har som regel et mer eller mindre farget syn på systemer de bruker selv, og gir råd basert på det. 1 Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Er det så veldig mye mindre folk med problemer i iphone tråden? Tror nok at tar du en sgs2 rett ut av esken og bruker den på akkurat samme måte som en iphone virker den vel så bra, bare at den selvsagt gjør alt mye raskere, og alt ser mye bedre ut pga den overlegende skjermen:-) Endret 16. september 2011 av DroidOle 2 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 De som har lignende problemer med iPhone har som regel jaikbreaket den. Hva hadde han i eksempelet jeg dro frem gjort med sin S2? Han hadde ikke rootet den i følge det han skrev. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 @Monna: Anbefaler at du bruker folk du kjenner, og ber om å få demonstrert og prøve telefonene deres, og ser om du finner noe du liker. Kjenner du noen som har f.eks iPhone 4, Samsung Galaxy SII eller Sony Ericsson Xperia Arc, som er blant de mest populære smarttelefonene på markedet i dag, så kan du selv finne ut hvilken du synes passer deg best. Her vil du ikke få noe særlig konstruktivt eller entydig svar, da nerdeguttene her er altfor opptatt med sine egne, personlige krangler om hva som er verdens "beste" telefon uten at de noen gang vi bli enige om det....ja, du ser selv hvilken vei "diskusjonen" går... 2 Lenke til kommentar
Hardgamer Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 tror samsung galaxy s2 er den beste på markedet nå 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Det er da ingen diskusjon, egentlig. SGS2 er ansett som best på markedet nå. Hvorvidt telefonen passer for trådstarter er jo noe helt annet som kun hun kan finne ut av selv ved å lese og teste. Som jobbtelefon kan det være greit med lang batteritid, noe SGS2 har. Epost håndterer den godt, og har mfe. Den har liksom the basics one needs. Den har også utbyttbart batteri så du kan ha et ekstra i tilfelle du skulle bli fri for batteri på et utidig tidspunkt. Samtidig har den microUSBport så du kan lade den fra hotellrom-TVer, laptopen, osv, noe som er greit om man reiser mye i utlandet og ikke alltid har mulighet til å få tak i strømkonverterer dersom veggsocketen ikke samsvarer med norsk standard. Dette kan godt være felles for flere mobiltelefoner, og det antar jeg sterkt at det MÅ være siden alt dette er ganske basic. Lenke til kommentar
Monna Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Hei igjen - og tusen takk for responsen Har prøvd å lese meg litt opp, men synes det er vanskelig å skjønne alle teknologiske begreper som brukes Iphone kan jeg ikke kjøpe pga noe sikkerhetsbegrensninger, N8 er uaktuelt siden jeg ikke synes den jeg har er noe, men har kastet ekstra blikk på Samsung Galaxy og HTC sensation. Pr. når heller jeg mot HTC, men det er ene og alene for at den ser litt bedre ut Forstår jeg det rett at det er lite som skille disse to telefonene, så da kan det være like greit å la utseende være det som veier tyngst på vektskåla? Så og en HTC med 3D-effekt eller noe sånt... Kan den være et alternativ til HTC sensation? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Mye snakk om hodepine ved bruk av disse 3dskjermene på mobiltelefoner. Men aner ikke hvor korrekt det er. Forskjellen mellom HTCen og Samsungen er neppe enorm. SGS2 er vel strengt tatt litt bedre teknisk, men HTC har Sense, som er et bra brukergrensesnitt. Dette kan du endre på selv, men da blir det smålig teknisk igjen, så om du liker hvordan HTCen ser ut og føles, er det ingen grunn til å ikke gå for den. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Sensation XE er rett rundt hjørnet. Les gjerne på mobile review http://www.mobile-review.com/index-en.shtml og se hva han mener er den beste pakken av Sensation og Galaxy s2. Sensation XE vil være en markant oppgradering av Sensation. Jeg ville personlig gått for den. Lenke til kommentar
Mikr89 Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Sensation XE er rett rundt hjørnet. Les gjerne på mobile review http://www.mobile-review.com/index-en.shtml og se hva han mener er den beste pakken av Sensation og Galaxy s2. Sensation XE vil være en markant oppgradering av Sensation. Jeg ville personlig gått for den. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Om du vil ha noe som er hakket billigere har du også LG optimus 2x, som var den første 2-kjernede mobilen, og ligger ganske hakk i hel med galaxy S2. Hva enn du gjør, ikke kjøp LG Optimus 2x (jfr. tråd nedenfor). Forumets egne brukere definerer telefonen som en katastrofe, og dette er garvede Android-brukere, som stort sett har lang erfaring med lignende Android telefoner fra tidligere av. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1287175 *Rebooter telefonen* Lenke til kommentar
Monna Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Hei Er nå en stolt eier av en HTC sensation - og førsteinntrykket er kjempegod!!! Sammenligna med N8 er den en drøm!!! Har rimelig greit klart å sette meg inn i mobilen - det er ihvertfall det jeg innbiller meg... Er ganske sikker på at jeg blir å oppdage mange nye funksjoner etter hvert For meg er det kjempeviktig å installere en password reminder, og har funnet denne - OI safe. Har prøvd å legge den inn på telefonen, men får det ikke til. Måten jeg har gjort det på er at jeg har gått til siden jeg har linket til, og prøvd å laste ned OI safe. Jeg får lastet den ned, men når jeg skal installere blir den blokkert pga at den "ikke kommer fra Androide-markedet". Trykker da på "innstillinger" og tillater at mobilen skal kunne laste ned "ukjente kilder". Etter det er det stopp! Klarer ikke å finne programmet.... Noen som kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå