Mannen med ljåen Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Hei! Nylig har jeg skaffet meg en superbra TV, og ønsker å skaffe meg en PC å koble til. Lydplanke kjøper jeg separat. Vurderer Arvani fordi den har trådløs subwoofer, og regnes for å ha best lyd. Jeg vurderer altså en stue-PC for nettlesing. Trådløst tastatur med joystickmus eller tilsvarende trenger jeg også. Den skal jeg ha på fanget, så jeg snakker om et flyttbart tastatur, ikke et for kontorbruk. Jeg er engasjert i World Community Grid, som utnytter prosessoren i PCen for å jobbe med molekyler og finne opp medisiner og liknende. Det er ønskelig at PCen jobber med dette, så jeg vil ikke ha noen svake Celeron-greier. Jeg tenker i7 eller råere. (Xeon?) Men om den skal stå i stua bør den være stille. Og helst ganske vedlikeholdsfri. Om den klarer Blu-Ray, slipper jeg å kjøpe egen blu-rayspiller. Og den bør se bra ut. Den kommer til å stå synlig ved TVen. Pga. temperaturen vil jeg ikke sette den i skapet der DVD-spilleren står. Har moderne hovedkort PATA, kan jeg bruke en harddisk jeg allerede har. Tror ikke jeg trenger å kjøpe SSD eller stor harddisk. Prisantydning: Vet ikke hva slikt koster. Jeg er åpen for forslag. Jeg tror Intel og Nvidia er best, men er ikke sikker. Jeg vet ikke om det blir noe av, men det frister. Vet ikke om det blir selvbygger eller kjøpeboks. Vil helst ha Linux, men tror ikke Blu-ray virker da? Må vel slenge på en Windows-lisens hvis det er nødvendig for Blu-Ray. Håper på gode forslag. :-) Endret 15. september 2011 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå