Harald Gjerholm Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Kistefoss Bildet er fjernet. Beskrivelse: Nedenfor Jevnaker ligger Kistefoss. Her lå en gammel treslipefabrikk som idag er Museum og Galleri smed særlig vekt på skulpturer. Fossen er også kraftverk. Dette er mitt første forsøk på sløring av vann. Evalueringsnivå Tips: Jeg ønsker tanker rundt hva som trekker bildet opp og forslag til forbedringer. Link til bildesiden Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Hei Harald. Ditt første forsøk på slørigng synes jeg du har kommet ganske bra ut av og komposisjonen er god. Ser du jobber under vanskelige lysforhold med høylys og skygge, og det er ikke det enkleste når sola er sånn omtrendt mitt på dagen. Tidlig morgen vet du..Hehe. Keep Working!! Lenke til kommentar
ferdinan-foto.no Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Enig med Morten her, det harde lyset ødelegger litt for deg her. Mister litt av skarphetsinntrykket når sola virker så hard mot det hvite rekkverket. Ellers er vel ikke objektivet ditt på det skarpeste på F29. Litt forskjellig når dette fenomenet oppstår, tror det kalles diffraksjon. http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/Hbase/phyopt/cirapp2.html#c2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg