Gå til innhold

Rica Hotell's støtter Hells Angeles:-(


brg

Anbefalte innlegg

Ser på NRK nyheter at Rica har valgt å gi husrom til Hells Angeles Europa møte.

 

Å støtte en kriminell organisasjon på denne måten er helt forkastelig. Jada de betaler for seg, men med penger fra kriminell virksomhet.

 

Jeg reiser en god del i jobben min og garanterer at med mindre Rica er eneste hotell på stedet, komme jeg til å velge andre overnattings steder og jeg kommer til å oppfordre det firmaet jeg jobber i å ikke holde møter på Rica hoteller i fremtiden.

 

PS: er ikke å motta penger en vet kommer fra kriminell virksomhet ulovlig?

Endret av brg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser hva du mener, men hvordan vet du at pengene kommer fra krim. virksomhet?

 

Med mindre du har beviser, så har du kun en antakelse.

 

Med andre ord (med mindre du har bevis) så oppfordrer du til boikott pga en antakelse?

Selv om de få tusenlappene de betaler hotelet med et legitime penger, gjør ikke det saken så mye annerledes. Er ingen hemmelighet at Hells Angels driver mye kriminell virksomhet, og at store deler av pengene deres kommer fra nettop kriminell virksomhet.

Endret av Ajaco
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser på NRK nyheter at Rica har valgt å gi husrom til Hells Angeles Europa møte.

 

Å støtte en kriminell organisasjon på denne måten er helt forkastelig. Jada de betaler for seg, men med penger fra kriminell virksomhet.

 

Jeg reiser en god del i jobben min og garanterer at med mindre Rica er eneste hotell på stedet, komme jeg til å velge andre overnattings steder og jeg kommer til å oppfordre det firmaet jeg jobber i å ikke holde møter på Rica hoteller i fremtiden.

 

PS: er ikke å motta penger en vet kommer fra kriminell virksomhet ulovlig?

 

Jeg synes du tar det vel langt, synes ikke de støtter dem med mindre de gir rabatt spesiellt til dem eller sponser dem på andre måter. De driver hotell og jeg synes ikke de skal blande seg opp i hva kundene gjør når de ødelegger inventaret eller slike ting. Mener de ikke har noe med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg synes du tar det vel langt, synes ikke de støtter dem med mindre de gir rabatt spesiellt til dem eller sponser dem på andre måter. De driver hotell og jeg synes ikke de skal blande seg opp i hva kundene gjør når de ødelegger inventaret eller slike ting. Mener de ikke har noe med det.

 

Mulig det, men jeg har gjort mitt valg. Har ca 60 overnattinger i året hvorav størsteparten på Rica hotell. Velger å gjøre det andeledes fremover.

Hva andre velger får være opp til dem.

 

Firmaet jeg jobber for har klare etiske retningslinjer, derfor kommer jeg til å oppfordre dem å vurdere om Rica bør unngås i møtesammenheng. Hva de velger er selvsagt opp til dem, men jeg styrer mine egne hotellvalg.

 

Igjen mener jeg dog, at å tjene penger på en kriminell organisasjon er forkastelig.

Endret av brg
Lenke til kommentar

Nå var denne saken nettopp på nyhetene. Der var det også en som refset Rica for å gi rom til Hells Angels.

Og hva har det å si? Er det media som styrer din tankegang og dine meninger og avgjørelser?

 

αкαѕнα Sine poeng står fremdeles like sterkt.

Det beviser vel ingenting annet enn at det finnes fler som er enige med trådstarter. Å leie ut hotellrom du vet kommer til å brukes for å planlegge kriminell virksomhet er feil. I allefall i mine øyne.

Lenke til kommentar

Nå var denne saken nettopp på nyhetene. Der var det også en som refset Rica for å gi rom til Hells Angels.

Og hva har det å si? Er det media som styrer din tankegang og dine meninger og avgjørelser?

 

αкαѕнα Sine poeng står fremdeles like sterkt.

Det beviser vel ingenting annet enn at det finnes fler som er enige med trådstarter. Å leie ut hotellrom du vet kommer til å brukes for å planlegge kriminell virksomhet er feil. I allefall i mine øyne.

Nei det gjør det ikke. F.eks selv om hele media i Norge er venstrevridd betyr ikke det at befolkningen er det.

 

Det er ingen forskjell på å leie ut et hotellromm til kriminelle og å tillby dem andre tjenester eller selge ting til dem som f.eks matvarebutikken, motorsykkelforettningen, banken som gir dem lån, eiendommsmeglerene som selger dem hus, internetlevrandøren som selger dem internet, elektronikklevrandøren som selger dem TV, osv.

 

Dette er en "ikke-sak" som er blåst opp i media, enten pga lite å skrive om, pga en agenda fra media eller en jornalist, eller pga en agenda fra en utenom media som har fått det gjennom.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Jeg skiller mellom enkelt personer og organisasjon.

 

En enkelt person som handler mat eller en motorsykkel for den saks skyld, kan man ikke og skal man ikke skille ut.

 

Men når en kriminell organisasjon holder møte blir det for meg noe helt annet.

 

For å sette dette litt perverst på spissen, så antar jeg at noen hadde reagert om Rica lot Al-Qaida holde er ledermøte i Oslo.

Ikke sammenlignbart, siden Al-Qaida driver i stor skala.

Begge driver med drap, salg av dop og terror. Hells Angeles er større på dop men, driver kun med terror mot enkelt mennesker(Utpressing o.l). Al-Qaida er vesentlig større på drap.

 

Som sagt en litt pervers sammenligning satt på spissen.

Endret av brg
Lenke til kommentar

Jeg skiller mellom enkelt persjoner og organisasjon.

 

En enkelt person som handler mat eller en motorsykkel for den saks skyld, kan man ikke og skal man ikke skille ut.

 

Men når en kriminell organisasjon holder møte blir det for meg noe helt annet.

 

For å sette dette litt perverst på spissen, så antar jeg at noen hadde reagert om Rica lot Al-Qaida holde er ledermøte i Oslo.

Ikke sammenlignbart, siden Al-Qaida driver i stor skala.

Begge driver med drap, salg av dop og terror. Hells Angeles er større på dop men, driver kun med terror mot enkelt mennesker(Utpressing o.l). Al-Qaida er vesentlig større på drap.

 

Som sagt en litt pervers sammenligning satt på spissen.

Ok så da regner jeg med at du reagerer like kraftig på matvarebutikken som selger HA pølser og øl til festen? Eller butikken som sleger dem partytelt?

 

Jeg hadde nokk ikke reagert mot et hotell som hadde solgt hotellromm til Al-Quaida konferanse, men heller reagert på myndighetene som hadde sluppt dem inn i landet....

Lenke til kommentar

Kan bare svare for meg selv der. Jeg hadde ikke ønsket å bidra med noe som helst til deres lokaler eller fester.

Det er noen penger som kan smake for vont til at de er verd å tjene.

 

PS: Jeg har tidligere vært kjøpmann i mange år og jeg har takket nei til uetiske salg i min butikk ved et par anledninger.

Lenke til kommentar

Rica må tjene penger. Det er deres forpliktelse overfor sine investorer og ansatte. Å forkaste profitt pga. moralske hensyn er ikke bare irrasjonelt, det er ansvarsløst. Det er politiets oppgave å sørge for at penger ikke blir anskaffet ulovlig, men når det først er skjedd er det ikke private bedrifters oppgave å etterforske hvor pengene som kundene deres handler med kommer fra. Det er også viktig å huske på at ingen penger er blitt anskaffet ulovlig før det er felt en dom som slår det fast, og å nekte selge varene sine til noen på grunnlag av løse spekulasjoner om at "ja de har rykte på seg for å være kriminelle så det er sikkert skitne penger" er latterlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De av dere som støtter kritikken mot Rica kan jo spørre dere selv om kjedene kanskje burde unnlate å huse muslimer...

 

Det er jo et par av dem som driver med terrorisme har jeg hørt...

 

Når vi først er i gang, så burde de kanskje skjerme kundene sine for prester, homofile, jøder, utlendinger generelt, og eller andre grupper som kan eller har i noen som helst grad vært i opposisjon til normalen i dette landet...

 

Egentlig burde vi jo bare legge ned politiet siden det er stor aksept for at handelsmannen på hjørnet skal være både det dømmende og utførende ledd...

 

Vi trenger i alle fall ikke noen domstol, de er jo kriminelle hele bunten og de burde således aldri få bruke en eneste kr. noen steder..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En bedre analogi er oljefondet som ikke investerer (støtter) selskaper som driver med moralsk tvilsomme ting som våpen og alkohol. Sosial ansvarhet er noe som større selskaper tar mer og mer på alvor da folk er mer observante så slike ting, det er med på å styrke merkevaren og bedre selskapet ansikt utad til eiere, styre, ansatte, kunder og myndigheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...