brsseb Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Min far trenger ny maskin, da den gamle holder på å ta kvelden. Tenker vi kjøper en windows-maskin i 5000kr klassen (15.4", i5, 4-6GB minne, 500GB disk, noe deromkring). Men jeg er litt bekymret for backup, en skikkelig backupløsning har han aldri hatt. Jeg tror det er lite vits med noen ekstern disk som må plugges inn og ut når man skal backe opp. Da blir det fort glemt (eller man får lyst til å bruke disken til andre ting). Selv har jeg mac og time capsule som backer up hver 4 time uten at jeg trenger å gjøre en dritt selv (sånn backup bør funke!). Fins det noen tilsvarende backupløsninger for windows 7? Lenke til kommentar
zatux Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Jeg har bare installert Dropbox på fatterns sin PC og mappet om slik at alle viktige ting ligger der. "Mine Dokumenter" føres dit, viktige programmer, mail har lagrinsmappe der osv. Jeg vet at det er ikke mye med 2GB - men for det bruket så er det kanskje nok. Du sier også at han trenger ny maskin - da kan du jo sette opp den gamle som en fildeler og kjøre et av disse programmene som tar backup mot filservere en gang i døgnet eller noe. Lenke til kommentar
IvyMike Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Crashplan (Win, Mac, Linux) eller BackBlaze (Win, Mac). Begge tar automatisk backup (ubegrenset backup på Internett til <5 USD i mnd) til servere på Internett uten at brukeren trenger å bry seg. Av de to ville jeg personlig anbefalt CrashPlan, siden de støtter Linux-maskiner og tillater backup av nettverksdisker, samt at Crashplan i motsetning til BackBlaze også lar man kjøpe 'familiepakker' der du kan ta backup av ubegrenset antall maskiner (og ubegrenset lagringsplass på alle maskinene) i en og samme lisens, istedefor å ta 5USD per mnd per maskin slik som BackBlaze krever. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå